نوشته شده توسط : jody
تصویر پماد درمان زگیل تناسلی
 

یکی از روش های درمان زگیل تناسلی در مراحل ابتدایی و نیز در مورد زگیل های کوچک تر، استفاده از پماد و محلول می باشد. پماد های زگیل با دارا بودن خواص اسیدی موجب التهاب و پوسته پوسته شدن سطح زگیل ها شده، و در نهایت زائده های ایجاد شده را از بین می برد.

حتما قبل از هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنید. در صورتیکه زگیل ها بزرگ و یا در قسمت حساسی از بدن باشند، دکتر معالج روش درمان کرایو یا لیزر را پیشنهاد دهد.

در ادامه به بررسی چند پماد معروف برای درمان های زگیل تناسلی می پردازیم :

درمان زگیل با پودوفیلوکس

تصویر پودوفیلوکس درمان زگیل تناسلی

این دارو به دو شکل محلول و ژل قابل دسترسی است و جهت از بین بردن ضایعات پوستی کاربرد داشته و می تواند زگیل های بدن و زگیل های تناسلی در مردان را از بین ببرد. استفاده از این پماد در نواحی مخاطی بدن مانند دهان، مجرای تناسلی و واژن به علت تحریک بیش از اندازه ممنوع است. مصرف این دارو برای مادران باردار و افراد حساس به دارو ممنوع بوده و در زمان استفاده از آن باید از تماس جنسی پرهیز نمود.

نحوه مصرف : این دارو باید به مدت 3 روز ، صبح و عصر بر روی ضایعات استعمال گردد. برای استفاده از این پماد نیاز به اپلیکاتور است تا پماد تنها بر روی ضایعات مورد استفاده قرار گیرد و از تماس آن با نواحی اطراف زگیل جلوگیری شود.

عوارض : یکی از عوارض شایع در چنین داروهایی التهاب، سوزش و خارش است البته در برخی مواقع ممکن است بیمار درد نیز احساس کند.

 

پماد آلدارا

تصویر پماد آلدارا درمان زگیل تناسلی

این پماد موضعی یکی از درمان های مناسب برای از بین بردن زگیل های تناسلی است. البته این دارو نیز نباید با مخاط  بدن مانند چشم، بینی، دهان، واژن و … تماس پیدا کند و فقط مناسب استعمال بر روی زگیل ها می باشد.

نحوه مصرف : پماد آلدارا باید به مدت 16 هفته و 3 بار در هفته و هر بار یکبار در روز بر روی زگیل استعمال شود. بهترین زمان استفاده از این پماد نیز شب ها قبل از خواب است. بعد از مصرف این پماد بهتر است روی آن را با پارچه نپوشانید.

عوارض : از جمله عوارض این پماد می توانیم به قرمزی و تورم، خارش، سوزش، درد و حساسیت اشاره کنیم. همچنین در برخی مواقع از زگیل ترشحات مایع مانند نیز خارج می شود. اگر بیمار حساسیت شدیدی نسبت به این دارو داشته باشد، ممکن است عوارضی شبیه به سرماخوردگی و آنفولانزا را تجربه نماید. یعنی دچار سرفه، تب، درد استخوان و سینه شود.

اطلاعات بیشتر در سایت کلینیک اچ پی وی 



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
تصویر کرایو زگیل تناسلی
 

یکی از بهترین و قطعی ترین روش های درمان کرایو زگیل تناسلی یا همان کرایوتراپی در مطب پزشک انجام می شود. در ابتدا زگیل های مورد نظر بررسی شده و سپس نیتروژن مایع ( در دمای 196-) و یا دی اکسید کربن بر روی زگیل اسپری می شود. در برخی موارد پزشک برای کاهش احساس درد از بی حسی موضعی برای انجام کرایو استفاده می نماید. این روش در زمان بسیار کوتاهی و حدود 20 دقیقه انجام می شود.

اگر زگیل ها خیلی بزرگ باشند ممکن است به تعداد جلسات بیشتر نیاز باشد یا دکتر معالج روش درمان با لیزر را انتخاب نماید.

کرایو چگونه زگیل ها را از بین می برد ؟

درمان کرایو یا همان نیتروژن مایع سرد در سه مرحله زگیل های ایجاد شده را از بین می برد.

تصویر بافت پوست و زگیل تناسلی و درمان کرایو تراپی انجماد
  • مرحله اول : شاید تصور کنید، فریز و سرما موجب از بین رفتن زگیل ها می شود، اما در واقع انتقال گرما موجب از بین رفتن زگیل ها می شود. نیتروژن مایع دمایی در حدود 196- درجه سانتی گراد دارد، یعنی هر چیزی می تواند موجب جوشیدن این نیتروژن شود. در طی کرایوتراپی زمانی که این مایع در تماس با زگیل قرار می گیرد، گرمای بدن بیمار به آن منتقل شده و موجب جوشیدن آن می شود. در نتیجه این امر جریان طویل موجب از بین رفتن زگیل می شود.
  • مرحله دوم : پس از مرحله اول سلول ها زگیل در تماس با نیتروژن منجمد می شوند، در این حالت نیتروژن برای از بین بردن کامل بافت زگیل به عمق بافت های زگیل دسترسی پیدا کرده و سلول های آن را نابود می کند. به بیانی دیگر می توان گفت انجام کرایو موجب شکل گیری فرم کریستال شده و دیواره سلول ها را تخریب می کند. مرگ سلول ها در این مرحله انجام می شود.
  • مرحله سوم : در آخرین مرحله بعد از مرگ سلولی، التهاب ایجاد می شود که به از بین رفتن بافت کمک می کند. پس از وقوع التهاب، بافت های زگیل شروع به ریزش کرده در نتیجه قسمت های ویروسی از بین می روند.
    مشاهده کامل این مطلب در سایت کلینیک اچ پی وی 


:: برچسب‌ها: کرایو , زگیل , کلینیک اچ پی وی , ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

 -   فیستول وسیکو واژینال (vesicovaginal fistula): یا فیستول مثانه به واژن: همانگونه که از اسم آن مشخص است، این فیستول ما بین واژن و مثانه ایجاد می‌شود.
 -   فیستول رکتوواژینال (rectovaginal fistula): در این نوع، سوراخ مابین واژن و رکتوم (به قسمت انتهایی روده‌ بزرگ رکتوم گفته می‌شود.) بوجود می‌آید.
 -   فیستول کولو واژینال (colovaginal fistula): شکاف ایجاد شده در این بیماری مابین واژن و کولون (قسمتی از روده‌ی بزرگ) می‌باشد.
 -   فیستول انترو واژینال (enterovaginal fistula): اگر سوراخ ایجاد شده در اثر این بیماری مابین واژن و روده کوچک باشد به آن فیستول انترو واژینال گفته می‌شود.

علت فیستول واژن چیست؟ چرا این بیماری بوجود می‌آید؟
این بیماری با نوعی آسیب در بافت واژن شروع می‌شود و ممکن است پس از سال‌ها سر باز کند و علائم آن مشخص شود. با این حال این بیماری می‌تواند پس از هر یک از موارد زیر بروز کند:
جراحی دیواره‌ی پشت واژن، پرینوم، مقعد یا رکتوم (انجام عمل هیسترکتومی اغلب با فیستول وسیکو واژینال همراه خواهد بود.)
انجام عمل پرتو درمانی برای درمان سرطان در اعضای لگن
قرار گرفتن در معرض بیماری‌های التهابی روده همانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و دیورتیکولیت
شکاف عمیق ایجاد شده در پرینوم پس از انجام زایمان طبیعی

علائم فیستول واژن چیست؟
این بیماری بدون درد می‌باشد ولی باعث نشت ادرار و یا ورود تکه‌های مدفوع در واژن می‌گردد که به آن بی‌اختیاری گفته می‌شود و کنترل آن از دست شما خارج می‌باشد.
اگر شما به فیستول وسیکو واژینال مبتلا شده باشید، اغلب نشت و خروج مایع از واژن در شما دیده خواهد شد.
اگر شما به فیستول رکتوواژینال، کولو واژینال یا انترو واژینال دچار شده باشید، احساس بوی بد واژن و خارج شدن باد از واژن از علائمی می‌باشد که ممکن است آنرا مشاهده کنید.
ناحیه‌ی تناسلی زخم و آلوده از دیگر علائم این بیماری می‌باشد.
در مناطقی که زنان از امکانات بهداشتی محروم هستند بروز این بیماری شایع‌تر است. معمولا پس از زایمان‌هایی که نوزاد به خوبی در مسیر واژن قرار نمی‌گیرد زنان در عضوهایی از بدن خود نظیر واژن، مثانه و رکتوم بشدت دچار آسیب می‌شوند و این خود باعث بروز فیستول می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

به امراض و بیماری هایی که از طریق روابط جنسی منتقل میشوند مقاربتی یا آمیزشی میگویند و فقط از طریق روابط جنسی از فرد بیمار به شریک جنسی او منتقل میگردد که اصطلاح پزشکی آن STD می باشد.

این بیماری ها می توانند از طریق رابطه واژنی، مقعدی یا رابطه جنسی دهانی به فرد دیگری منتقل شوند. البته این بدان معنی نیست که رابطه جنسی تنها روش انتقال STD است بلکه بسته به نوع بیماری ممکن است از طریق به اشتراک گذاشتن سوزن و تغذيه با شير مادر نیز انتقال يابد.

علائم بیماری های مقاربتی در مردان

ممکن است این بیماری بدون هیچ علامتی ظاهر شود، اما برخی از انواع بیماری های مقاربتی یا آمیزشی علائم واضحی را ایجاد می کنند. در مردان، علائم رایج عبارتند از:

  • درد یا ناراحتی در طول رابطه جنسی یا ادرار کردن
  • زخم یا التهاب اطراف آلت تناسلی، بیضه ها، حنجره، باسن، ران یا دهان
  • تغییرات عادات مزاجی
  • خونریزی از آلت تناسلی
  • درد و تورم بیضه ها
  • ویروس اچ پی وی (پاپیلومای انسانی) و زگیل تناسلی

    ویروس پاپیلومای انسانی یا همان اچ پی وی عفونتی است که می تواند از یک فرد به فرد دیگر و از طریق تماس پوست با پوست یا تماس جنسی منتقل شود. انواع مختلفی از این ویروس وجود دارد. برخی از آنها خطرناک تر از سایرین هستند. شایعترین علامت HPV ایجاد زگیل بر روی اندام تناسلی، دهان و گلو است. برخی از انواع ویروس اچ پی وی می تواند منجر به سرطان دهان، روده، دهانه رحم، آلت تناسلی، رکتوم (مقعد) و … شود. در اکثر موارد این ویروس موجب سرطان نمی شود، اما بعضی از انواع ویروس ها احتمال بیشتری برای سرطانی شدن نسبت به دیگران دارند. آمار ها نشان داده اکثر موارد سرطان مربوط به این ویروس ناشی از ویروس های HPV 16 و HPV 18 میباشد. این دو نوع ویروس عامل 70 درصد موارد سرطان دهانه رحم هستند.

    تا امروز هیچ درمان قطعی برای ویروس اچ پی وی تعیین نشده است و این عفونت همچنان در بدن باقی می ماند و ممکن است مجدداً عود کرده و موجب زگیل تناسلی شود. همچنین تنها راهکار پیشگیری از دو نوع خطرناک این ویروس یعنی HPV 16 و HPV 18 تزریق واکسن گارداسیل است.

    همچنین لازم است برای توقف پیشرفت این بیماری تست های مناسب را انجام دهید تا تغییرات سلول ها و احتمالاً سرطانی شدن آنها تشخیص دهید. این مراحل می تواند عوارض بیماری را به حداقل کاهش دهد.

  • مشاهده کامل این مطلب در سایت کلینیک اچ پی وی 


:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

زگیل تناسلی از بیماری های شایعی است که به ایجاد زگیل در نواحی تناسلی زنان و مردان و مقعد اطلاق می شود. عامل این بیماری ویروس اچ پی وی پاپیلومای انسانی یا HPV است.از آنجایی که این ویروس از بدن خارج نمی شود، نحوه درمان آن اهمیت بسیاری دارد. زیرا امکان عود مجدد زگیل ها وجود دارد. درمان با لیزر زگیل تناسلی از روش هایی است به طور قطع زگیل های تناسلی را از بین می برد. اگر قصد دارید اطلاعات کافی در رابطه با درمان زگیل تناسلی با لیزر کسب کنید، با ما همراه باشید:

برداشتن زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر شامل تاباندن مستقیم پرتوهای فروسرخ بر روی زگیل ها می باشد، که برداشتن زگیل تناسلی و درمان آن به سرعت انجام می شود.. لیزر بیشتر برای درمان زگیل های بزرگتر ناحیه تناسلی کاربرد دارد، اما به علت سهولت نسبت به سایر روش ها، بیشتر مورد استقبال بیماران قرار می گیرد. لیزر CO2 قادر است ضایعات بزرگ و قطور را نیز به سرعت از بین ببرد.

مشاهده کامل مطلب در سایت کلینیک اچ پی وی 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
تصویر زگیل تناسلی در زنان بزرگ
 

یکی از شایع ترین بیماری های جنسی و مقاربتی زگیل تناسلی می باشد که ناشی از ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. آلوده شدن به گروهی از ویروس های اچ پی وی در زنان میتواند منجر به سرطان رحم و سرطان دهانه رحم شود. برخی دیگر از انواع HPV میتواند باعث ابتلا به سرطان روده بزرگ شوند. عفونت HPV ویروسی به شدت مسری است که از شایع ترین بیماری های جنسی به شمار می رود. زگیل تناسلی در زنان بسیار خطرناک تر از مردان می باشد.

علائم زگیل تناسلی در زنان

این ویروس باعث ایجاد زگیل تناسلی و سرطان در زنان شده و یا گاهی اوقات بدون علائم است. از علائم و نشانه های زگیل تناسلی در زنان می توانیم به خارش، سوزش، یا حساسیت در اطراف واژن اشاره کنیم. از علائم و نشانه های دیگر زگیل های تناسلی در زنان می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • ممکن است زگیل ظاهری شبیه به گل کلم داشته باشد.
  • زگیل تناسلی می تواند در هر بخشی از بدن که در معرض تماس جنسی قرار می گیرد، ایجاد شود به طور مثال، زگیل در زنان در نواحی مانند واژن، دهانه رحم یا کشاله ران، دهان، گلو و … (در مردان، آلت تناسلی، اسکروتوم، ران یا کشاله ران) ظاهر می شود.
  • ایجاد خارش، درد و سوزش در ناحیه تناسلی از علائم این بیماری است.
  • زنانی که دچار زگیل تناسلی در داخل واژن می شوند، ممکن است علائمی از قبیل خونریزی پس از رابطه جنسی یا علائم غیر طبیعی واژن داشته باشند. همچنین اگر زگیل در مجاری ادرار ایجاد شود، ممکن است موجب انسداد مجاری ادرار شود.
مشاهده کامل مطلب


:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody


بواسیر بادی

بواسیر یا هموروئید بادی یکی از انواع بواسیر خارجی و یا گوشتی به شکل بادکنک در خروجی مقعد می باشد که فرد دچار آن مانند قولنج کردن به خود میپیچد و توانایی کنترل خود را ندارد. علائم دیگر بواسیر یا هموروئید بادی شکم درد، نفخ و در برخی موارد هم اسهال خونی است. بواسیر یا هموروئید بادی ممکن است به سایر اندام های بدن(دست و پا و زانو و مفاصل) نیز سرایت کرده و موقع نشستن و بلند شدن باعث تولید صدا در این اندام ها شود.وجود خون روشن قرمز رنگ به شکل رگه هایی در مدفوع نیز از علائم این بیماری می باشد

درمان بواسیر بادی

این بیماری بیشتر در اثر یبوست های زیاد و نشستن های طولانی ایجاد می شود. بواسیر یا هموروئید در اکثر افراد وجود دارد ولی به علت بعضی مشکلات و اختلالات در افراد مختلف عود میکند، اما همچنان علت اصلی این بیماری یبوست طولانی مدت است که باعث می شود فرد هنگام رفع حاجت و دفع مدفوع فشار زیادی به خود اورده و در نتیجه مبتلا به بواسیر یا هموروئید می شود پس بهترین اقدام برای پیشگیری از بواسیر یا هموروئید،جلوگیری از یبوست از طریق گنجاندن فیبر، سبزیجات و میوه هایی مانند انجیر، گلابی در رژیم غذایی می باشد (در مطلب درمان خانگی بواسیر به این موضوع کامل پرداخته ایم). اما در صورت ابتلا به این نوع بواسیر بهترین و قطعی ترین روش درمانی همان استفاده از لیزر و درمان بواسیر یا هموروئید بادی با لیزر می باشد.

عکس بواسیر بادی

در تصاویر زیر انواع بواسیر بادی را مشاهده می کنید که بیرون زدگی و توده هایی همانند بادکنک در مقعد بوجود آمده و فرد را دچار مشکل و درد می نماید.



:: برچسب‌ها: بواسیر , هموروئید , بواسیر بادی , ونک لیزر , ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) نوعی باکتری است ، این میکروب ها می توانند وارد بدن شما شوند و در دستگاه گوارش شما زندگی کنند و پس از سال ها، آنها می توانند زخم های معده، در پوشش معده یا قسمت فوقانی روده کوچک شما ایجاد کنند.

هلیکوباکتر پیلوری معده

برای برخی افراد این عفونت ممکن است به سرطان معده منجر شود. عفونت با هلیکوباکتر پیلوری معده شایع است حدود دو سوم جمعیت جهان آن را در بدن خود دارند که برای اکثر مردم، زخم ها یا علائم دیگر را ایجاد نمی کند. اگر مشکل دارید، داروهایی وجود دارد که میتوانند میکروب ها را از بین ببرند و به زخم ها کمک کنند.

همانطور که بیشتر جهان دسترسی به آب پاک و بهداشتی را به دست می آورند، افراد کمتری باکتری را دریافت می کنند. 

هلیکوباکتر پیلوری

هلیکوباکتر پیلوری معده چیست و چه نشانه های دارد؟ 

علائم هلیکوباکتر پیلوری معده :

اگر زخم معده دارید، ممکن است درد شکمی یا سوزش در شکم شما احساس شود این درد ممکن است زودگذر باشد، اما احتمالا بیشتر زمانی احساس میشود که معده شما خالی است، مانند بین دو وعده غذا یا در اواسط شب. میتواند چند دقیقه یا چند ساعت طول بکشد ، بعد از غذا خوردن، نوشیدن شیر یا ضد انعقاد، به بهبود وضعیت کمک میکند.

سایر علائم زخم عبارتند از:

پف کردن

لرزیدن

نداشتن احساس گرسنگی

حالت تهوع

استفراغ

کاهش وزن بدون علت روشن

زخم ها می توانند به معده یا روده شما خونریزی کنند ،که برای سلامتی خطرناک است.



:: برچسب‌ها: هلیکوباکتر , میکروب معده ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
شقاق در بارداری، علت، علائم و روش های خانگی درمان آن

 

بارداری و مادرشدن  یکی از شیرین ترین تجربه های هر زنی در طول زندگی است. اما این دوره از زندگی بی شک بدون مشکل نبوده و سختی های خاص خود را دارد. یکی از مشکلات بسیار شایع در این دوران شقاق در بارداری است. شقاق نوعی بیماری مقعدی است که موجب بروز زخمی عمیق و طولی در مقعد می گردد. عمق این زخم بسته به مدت زمان شروع بیماری می تواند متغیر باشد اما عمدتا عمق زخم تا عضله اسفنکتر مقعدی گسترش یافته است.

اما نکته مثبتی که در رابطه با این بیماری وجود دارد این است که اگر مادران آگاهی خود را بالا ببرند، می توانند از درگیری با این بیماری در امان بمانند و یا آن را درمان کنند. به همین جهت به شما توصیه می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

علت شقاق در بارداری

این مشکل می تواند در اثر مجموعه ای از عوامل مختلف پدید آید، به طور مثال وضعیت جسمی مادر و تغییر در سبک زندگی در این دوره و یا وضعیت تغذیه می تواند از عواملی باشد که احتمال بروز این بیماری در فرد را افزایش می دهند. مهمترین علل پدید آمدن این بیماری به این شرح است:

  • تغذیه : در این دوران اغلب مادران ویار های ویژه دوره بارداری را تجربه می کنند، همین امر موجب می شود تغذیه خود را تغییر داده و کمتر از آب و یا خوراکی های مفید استفاده کنند.
  • هورمون بارداری : بارداری همراه با ترشح هورمون هایی است که برای رشد جنین ضروری است اما سبب ایجاد یبوست می شود؛ یبوست اصلی ترین عامل شقاق است.
  • استراحت : اکثر مادران باردار گمان می کنند که باید در این دوران تنها استراحت کنند همین امر موجب می شود فعالیت خود را به شدت کاهش داده و یا مدت زمان طولانی را بنشینند، در نتیجه یبوست در این افراد تشدید خواهد شد.
  • وضعیت جسمی : یکی از عوامل شقاق افزایش وزن است از آنجایی که بارداری وزن مادر را به شدت افزایش می دهد و حجم رحم بیشتر می شود، احتمال بروز این بیماری نیز افزایش می یابد.

علائم

مهمترین علائم شقاق در بارداری به این شرح است:

  • درد
  • خونریزی
  • خارش
  • سوزش
  • التهاب و تورم مقعد
  • مشاهده زخم طولی و عمیق

درمان

از آنجا که بارداری دوره ای حساس است، درمان هر مشکلی در این دوران باید با مشورت پزشک انجام شود و از درمان های خودسرانه خودداری شود. مادران باید قبل از مصرف هر نوع دارویی با پزشک مشورت کنند زیرا اغلب داروهای تولید شده برای درمان شقاق، باعث آسیب به جنین می شود.اغلب موارد شقاق در بارداری با درمان های خانگی بهبود یافته و بعد از زایمان به طور کامل برطرف می شود. بنابراین نیازی به جراحی نخواهد بود. اما در صورت تداوم این بیماری حتی بعد از زایمان پزشک انجام جراحی را برای برطرف کردن اسپاسم عضله توصیه می کند.

روشهای خانگی پرکاربرد ترین روش درمان شقاق در بارداری است که هیچ ضرری را برای مادر و جنین نداشته و مادران می توانند با انجام چند راهکار ساده از شر بیماری خلاص شوند. برخی از روشهای خانگی درمان این بیماری به این شرح است:

تغذیه صحیح

فیبر

اولین خط برای درمان این عارضه رعایت رژیم غذایی صحیح است.در این رژیم باید از بروز یبوست جلوگیری کرده و یا آن را درمان نمایید. رژیم غذایی مادر باردار باید افزون بر مواد مغذی مورد نیاز، حاوی مقدار زیادی فیبر باشد. فیبر اصلی ترین ماده غذایی است که می تواند یبوست، اصلی ترین علت شقاق را درمان نماید. برای این منظور پیشنهاد می شود هر فرد حداقل 25 تا 30 گرم فیبر در رژیم غذایی خود داشته باشد. از خوراکی های حاوی فیبر می توانیم به انواع سبزیجات، میوه ها و غلات اشاره کنیم.

به علاوه نوشیدن آب کافی از دیگر درمانهای خانگی مناسب برای درمان شقاق است که در نرم نمودن مدفوع و جلوگیری از یبوست تاثیرگذار است. هر فرد باید به طور متوسط 8 لیوان آب در طول روز بنوشد.

ورزش و تحرک

استراحت مطلق را فراموش کنید! باید میزان فعالیت خود را افزایش دهید. برای این منظور بهتر است حداقل 30 دقیقه در طول روز ورزش کنید. بهترین ورزش برای این دوران پیاده روی است.

حمام سیتز

حمام سیتز

حمام سیتز یکی از روشهای ساده برای درمان این بیماری است که می تواند التهاب و عفونت را کاهش داده و به ترمیم سریع زخم کمک کند. این روش درمانی شامل قرار دادن ناحیه کفل و لگن در آب گرم است. بهتر است این روش را برای 15 الی 20 دقیقه و برای 2 الی 3 مرتبه در روز تکرار کنید.

برای استفاده از حمام سیتز می توانید از وان، لگن حمام و یا لگن مخصوص حمام سیتز که بر روی درپوش توالت نصب می شود، استفاده کنید.

کمپرس سرد

از آنجایی که مصرف مسکن در این دوران میتواند برای جنین مضر باشد باید قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنید. اما یک راه حل ساده برای درمان درد ناشی از شقاق استفاده از کمپرس سرد است که می تواند به سرعت درد آن را کاهش دهد. برای تهیه کمپرس سرد چند تکه یخ را در کیسه فریزر قرار داده و سپس در حوله بپیچید و بر روی موضع مورد نظر قرار دهید.

ملین ها

در صورتی که همچنان با بیماری درگیر هستید و مصرف فیبر نتوانسته مشکل شما را حل نمایید. می توانید به مدت محدود و با مشورت پزشک از ملین ها مناسب با این دوران استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
یک دریچه عضله ای حلقه ای شکل در ورودی معده وجود دارد که اسفنکتر مری پایین (LES) نامیده می شود به طور معمول، LES بعد از عبور مواد غذایی بسته میشود اگر LES به طور کامل بسته نشود، اسید تولید شده توسط معده، می تواند به مری نفوذ کند این، می تواند سوزش سر دل را ایجاد کند ؛ اگر علائم رفلاکس اسید معده ،بیش از دو بار در هفته اتفاق افتد، شما بیماری رفلاکس اسید دارید، همچنین به عنوان بیماری ریفلاکس معده (GERD) شناخته می شود ، این بخش از سلامت نمناک به توضیحاتی کامل در مورد رفلاکس معده و سوزش سر دل اختصاص دارد.
 

علائم رفلاکس معده چیست؟

  • سوزش سر دل:درد یا ناراحتی که ممکن است از شکم به قفسه سینه و یا حتی به گلو برسد.

  • رگورژیتی:یک اسید تلخ که به گلو یا دهان برمیگردد.
  • دیسفاژی :باریک شدن مری که باعث میشود، احساس کنید غذا در گلو گیر کرده

علل بیماری رفلاکس اسید معده چیست؟

یک علت شایع در بیماری رفلاکس اسید به یک اختلال معده برمیگردد، که فتق هیاتال نامیده می شود این اتفاق زمانی می افتد که قسمت فوقانی شکم و LES به بالای دیافراگم حرکت کند، عضله ای که شکم را از قفسه سینه جدا می کند به طور معمول، دیافراگم، اسید معده را در شکم نگه میدارد اما اگر یک فتق هیاتال داشته باشید، اسید می تواند به مری نفوذ کند و باعث علائم بیماری رفلاکس اسید شود دیگر عوامل مشترک برای بیماری رفلاکس اسید، شامل موارد زیر است:
  • خوردن وعده های غذایی بزرگ و دراز کشیدن بعد از آن
  • داشتن اضافه وزن
  • خوردن یک وعده غذایی سنگین و دراز کشیدن بر روی پشت و یا خم شدن
  • خوردن تنقلات قبل از خواب
  • خوردن غذاهای خاص، مانند مرکبات، گوجه فرنگی، شکلات، نعناع، ​​سیر، پیاز، یا غذاهای تند و چرب
  • نوشیدن برخی نوشیدنی ها مانند:الکل، نوشابه های گازدار، قهوه یا چای
  • سیگار کشیدن
  • حاملگی
  • مصرف آسپیرین، ایبوپروفن، آرامبخش یا داروهای فشار خون

منبع: http://namnak.com



:: برچسب‌ها: رفلاکس معده , علت رفلاکس معده ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()