نوشته شده توسط : jody

خانم ها در سنين مختلف مستعد ابتلا به برخي از بيماري ها هستند. اين در حالي است كه با انجام برخي آزمون ها و چكاپ هاي دوره اي مي توان از بروز اين مشكلات پيشگيري كرد و يا با تشخيص به موقع آنها نسبت به درمان سریع اقدام كرد. در ادامه با مهمترين چكاپ هاي زنانه آشنا خواهيد شد.

پاپ اسمير

آزمايش نمونه هاي سلولي برداشته شده از قسمت گردن رحم در خانم ها پاپ اسمیر نام دارد. اين آزمون بهترين روش براي شناسايي عوارض پيش سرطاني و مخفي تومورهاي كوچكي است كه به سرطان گردن رحم منتهي مي شوند.

 اين در حالي است كه اگر سرطان گردن رحم زود شناسايي شود، مي توان آن را درمان كرد. به طور كلي همه خانم هايي كه ازدواج كرده اند بايد سالي يك بار براي آزمون پاپ اسمير به متخصص زنان مراجعه كنند اما انجام اين آزمون براي دختران مجرد ضرورتي ندارد.

خانم هايي كه سه سال مداوم نتيجه آزمايش شان منفي باشد مي توانند با نظر پزشك شان آن را هر سه سال يك بار انجام دهند اما افرادي كه به زگيل و عفونت مبتلا شده اند بيش از بقيه مستعد ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند و بايد با فاصله زماني كمتري آزمون پاپ اسمير انجام بدهند.

در اين بين بهترين زمان انجام اين آزمون بعد از اتمام قاعدگي يعني حدود روز ۱۲ يا ۱۳ سيكل قاعدگي است كه ضخامت مخاط دهانه رحم بيشتر و سلول هاي بيشتري در پاپ اسمير قابل برداشت است.

بنابراين قبل از انجام آزمون با پزشك خود مشورت كنيد تا از شرايط آن مطلع شويد؛ به عنوان مثال بايد بدانيد تا ۴۸ ساعت قبل از آزمايش پاپ اسمير نمي توانيد رابطه زناشويي داشته باشيد.

ماموگرافي

اگرچه گاهي آقايان نيز به سرطان سينه مبتلا مي شوند اما تعداد آقايان مبتلا به اين بيماري تقريباً يك صدم خانم هاست.

در بعضي از خانم ها عوامل مستعد كننده اي وجود دارد كه احتمال ابتلا به اين بيماري را افزايش مي دهد و از بين آنها مي توان به وجود سابقه سرطان سينه در بستگان مخصوصاً بستگان درجه اول فرد (مادر، خواهر، دختر)، كم تحركي و چاقي پس از سن يائسگي، مصرف چربي به مقدار زياد، افزايش سن، سابقه سرطان سينه و عود مجدد بيماري، يائسگي ديررس (بعد از ۵۵ سالگي)، بچه دار نشدن يا حتي تولد اولين فرزند بعد از سن ۳۰ سالگي اشاره كرد.

 خانم ها نبايد منتظر اين علائم باشند بلكه از سن ۲۵ سالگي بايد سالي يك بار توسط پزشك معاينه شوند و از ۳۵ سالگي به بعد، با توصيه پزشك در پنج سال اول يك ماموگرافي و سپس هر دو سال يك بار ماموگرافي داشته باشند.

به طور معمول بين ۴۰ تا ۵۰ سالگي بايد هر دو سال يك بار و از سن ۵۰ تا ۷۰ سالگي بايد به صورت سالانه ماموگرافي سينه انجام شود اما خانم هايي كه عوامل مستعد كننده مانند سابقه فاميلي و سرطان سينه در سنين پايين در آنها وجود داشته باشد بايد ماموگرافي را تحت نظر پزشك از سنين پايين تري شروع كنند.

همچنين مراجعه به پزشك ربطي به اينكه خانم متاهل يا مجرد است ندارد و گاهي توده ها در خانم هاي مجرد هم ديده مي شود.

آزمون سنجش تراكم استخوان

به گفته متخصصان، ذخيره شدن كلسيم در استخوان قبل از تولد آغاز مي شود و تا سن ۳۰ سالگي ادامه دارد؛ به طوري كه توده استخوان هر فرد معمولاً در ۳۰ تا ۳۵ سالگي به بيشترين ميزان خود مي رسد و پس از اين سن كاهش توده استخواني به صورت يك روند طبيعي آغاز مي شود و معمولاً ۳۰ درصد خانم هايي كه به سن ۷۵ سالگي مي رسند دچار شكستگي ناشي از پوكي استخوان مي شوند.

به كمك آزمون سنجش تراكم استخوان يا دانسيتومتري استخوان مي توان سفتي و سختي و درجه محكم بودن استخوان هاي بدن را تعيين كرده و براي انجام آن راه هاي متفاوتي وجود دارد ولي رايج ترين روش آن استفاده از روش DEXA است كه از اشعه ايكس براي سنجش تراكم استخوان استفاده مي كند و براي همه خانم ها از سن ۶۰ سال و براي آقايان از سن ۷۰ سالگي جهت تشخيص زود هنگام و درمان به موقع پوكي استخوان و جلوگيري از پيشرفت آن توصيه مي شود.

 براي افرادي كه سابقه شكستگي و يا سابقه خانوادگي پوكي استخوان دارند، اين آزمون بايد از سن ۴۰ تا ۴۵ سالگي انجام شود؛ به عنوان مثال ۷۰ درصد پوكي استخوان ها ژنتيكي است و فردي كه يك نفر از بستگان درجه اولش دچار شكستگي شده يا پوكي استخوان دارد، بايد هر سال آزمون سنجش استخوان انجام دهد.

منبع: www.beytoote.com



:: برچسب‌ها: آزمایش , چکاپ خانمها , پاپ اسمیر , ماموگرافی ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

هموروئید یا بواسیر نام بیماری شایع مقعدی است که امروزه به سبب زندگی غلط رواج بسیاری در میان مردم پیدا کرده است. این بیماری همراه با درد شدید، خارش، خونریزی و سایر علائم بروز کرده و نیاز به درمان فوری دارد، زیرا در صورت بی توجهی به درمان، بیماری گسترش یافته و درمان آن نیز با مشکل رو به رو می شود. برای درمان در مراحل ابتدایی بیماری علاوه بر تغییر در سبک زندگی می توان از روش‌‎هایی مانند مصرف دارو استفاده نمود تا در کنار رفع علائم ایجاد شده، بیماری نیز درمان شود. برخی از مهم‌ترین پمادهای پیشنهاد شده برای درمان دارویی بواسیر به این شرح است :

پماد و لوسیون پراموکسین

پراموکسین نوعی داروی بی حس کننده بوده که می‌تواند درد، سوزش و خارش ناشی از هموروئید را از بین ببرد. همچنین در رفع سایر مشکلات پوستی مانند آفتاب سوختگی، رفع نیش حشرات، سم، اگزما و… استفاده می‌شود. درمان دارویی بواسیر با پراموکسین، برای کودکان زیر 2 سال ممنوع و برای کودکان زیر 12 سال تنها با مجوز پزشک منعی ندارد. برخی از عوارضی که ممکن است پس از مصرف این دارو ایجاد شود، شامل سوزش و خشکی پوست، خارش، تاول و نازک شدن پوست است. در صورت بروز چنین عوارضی مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک خود اطلاع دهید.

پماد ام جی

این دارو یکی از داروهای طبیعی و موثر برای درمان دارویی بواسیر است که پایه اصلی آن را گیاه مورد تشکیل می دهد. پماد ام جی ضد باکتری، ضد قارچ، ضد التهاب و قابض بوده و می تواند در رفع علائم ناشی از بواسیر موثر باشد. مصرف این داروی بواسیر موجب می شود علائم بیماری از جمله درد، سوزش، خارش و … تسکین پیدا کند و با دارا بودن خاصیت قابضی عروق بواسیر نیز از بین بروند. از پماد ام جی می توان برای تسکین علائم هموروئید های درجه یک و دو استفاده نمود.

بر اساس یک مطالعه بر روی خواص گیاه مورد ثابت شد، این دارو حاوی یون‌های منقبض کننده عروق است و می تواند به رفع بواسیر کمک نماید. میزان مصرف این دارو دو بار در روز و هر بار یک اپلیکاتور است.

شیاف آنتی هموروئید(ایپروئید)

این داروی بواسیر دارای خواص قابض، ضد التهاب، ضد درد و بی حس کنندگی بوده و می‌تواند به رفع علائم این بیماری از جمله درد، خونریزی و التهاب کمک نماید. به علاوه استفاده از شیاف آنتی هموروئید می تواند به رفع سایر مشکلات مقعدی مانند التهابات مجرای مقعد، شقاق و … کمک نماید. این دارو دارای ماده ای به نام  فنیل افرین است که عروق متورم را باریک نموده و علائم بواسیر را رفع می کند. مصرف این شیاف تا هفت روز مجاز بوده و باید پس از طی این مدت در صورت عدم بهبودی مصرف دارو را قطع و به پزشک اطلاع دهید. این درمان دارویی بواسیر ممکن است با عوارضی مثل سردرد، افزایش ضربان قلب و عصبی شدن همراه باشد.

https://clinicdarman.com/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c/



:: برچسب‌ها: درمان دارویی بواسیر , درمان دارویی هموروئید , درمان بواسیر با دارو , کلینیک پایتخت ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

زخم معده ،یکی از انواع زخم های گوارشی است که بر روی معده و روده کوچک تاثیر می گذارد. زمانی رخ می دهد که لایه ضخیم مخاطی که مایعات گوارشی معده را محافظت می کند ،کاهش می یابد این، به اسید های گوارشی اجازه می دهد تا بافت هایی را که داخل معده قرار دارد ، زخم کند ؛ زخم معده ممکن است به راحتی اتفاق بیافتد، اما بدون درمان مناسب می تواند شدید شود. 

علائم زخم معده و راه های درمان آن

 به طور کلی درد زخم معده از یک ساعت بعد از غذا خوردن شروع می شود و تا ساعت ها ادامه پیدا کند همچنین شب ها شعله ور شده و می تواند فرد را از خواب بیدار کند. درد زخم معده در زمان خالی بودن معده بدتر می شود لذا باید از گرسنگی اجتناب کرد. زخم معده می تواند برای مدتی فروکش کند ولی بعد از چند هفته علائم زخم معده برمی گردد لذا حتما باید برای درمان زخم معده به پزشک مراجعه کرد. رایج ترین علائم زخم معده، درد سوزشی که از جناغ سینه تا بالای ناف می تواند احساس شود. درد زخم معده به علت تماس اسید معده با منطقه آسیب، ایجاد می شود. افزایش سوءهاضمه از نشانه های دیگر زخم معده می باشد. در این موارد فرد پس از صرف غذا یا آروغ می زند یا دچار سکسکه می شود. زخم معده علامت دیگری دارد که به علت تغییر حجم مایعات، فرد دچار حالت تهوع خفیف یا شدید می شود. معمولاً در حالت ناشتا، فرد دچار حالت تهوع می شود.

تعدادی از علائم ،مربوط به زخم معده است شدت علائم بستگی به شدت زخم دارد ، شایع ترین علامت سوزش یا درد در وسط شکم شما بین قفسه سینه است به طور معمول، زمانی که معده شما خالی است، درد شدیدی خواهید داشت و می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت ادامه یابد.

دلایل ایجاد زخم معده چیست؟

زخم معده تقریبا همیشه به علت یکی از موارد زیر است:

عفونت یا باکتری

استفاده طولانی مدت از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسن

به ندرت، یک بیماری که به عنوان سندرم Zollinger-Ellison شناخته می شود، می‌تواند با افزایش تولید اسید بدن، باعث ایجاد زخم معده و روده شود. این سندرم مشکوک به ایجاد کمتر از 1 درصد زخم های گوارشی کمک می کند.

منبع: نمناک



:: برچسب‌ها: زخم معده,علت زخم معده,علائم زخم معده ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
عکس کیست مویی یا سینوس پیلونیدال برای تشخیص به موقع بیماری

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک عفونت مزمن پوستی آزار دهنده است. همانطور که در عکس کیست مویی مشاهده می کنید این کیست در اثر برگشت مو به داخل پوست و رشد آن در داخل پوست، در پایین کمر بین دو کفل ایجاد می شود.

کیست مویی معمولا به صورت چند سوراخ کوچک حاوی عفونت نمود پیدا می کند و در اثر بسته شدن این سوراخ ها آبسه های دردناکی ایجاد می شود.

عکس کیست مویی

کیست مویی با نشانه هایی ناخوشایندی مانند درد، خونریزی، ترشحات بد بو، سوزش و خارش بروز می کند و در ادامه برای تشخیص به موقع تعدادی عکس کیست مویی آورده ایم، اما توجه کنید که برای تشخیص قطعی کیست مویی باید به متخصص جراحی مراجعه کنید.

تصاویر کیست مویی

مجموعی از عوامل داخلی همچون تغییرات هورمونی در دوران بلوغ و رشد موهای زائد ضخیم و عوامل خارجی همچون اصطکاک پوست بدن با لباس تنگ و نشستن های بسیار طولانی می تواند از دلایل ایجاد کیست مویی باشد اگر چه تا به امروز علت قطعی آن مشخص نشده است اما با تصحیح سبک زندگی و رعایت نکاتی ساده مانند رعایت بهداشت، اصلاح منظم موهای زائد، پرهیز از پوشیدن لباس های تنگ و نشستن طولانی قابل پیشگیری می باشد.

همانطور که کاملا مشهود است درمان به موقع کیست مویی قبل از تشدید و عفونت از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا این بیماری بسیار پیشرونده بوده و بهتر است با مشاهده اولین علائم به پزشک مراجعه نمایید تا پزشک بهترین درمان را برای شما آغاز نماید. در ادامه تصاویری از بعد از درمان کیست مویی با لیزر و جراحی آورده ایم، همانطور که مشخص است بعد از بعد از لیزر کیست مویی آثار زخم کمتری مانده است.

عکس کیست مویی بعد از جراحی

در تصویر بالا سمت چپ بعد از جراحی کیست مویی است و در سمت راست بعد از درمان کیست مویی با لیزر است در این روش خبری از بریدن بافت های سالم اطراف کیست نیست و با کمترین دردو آسیب به بافت های اطراف انجام می‌شود.

تصاویر بعد از جراحی و درمان کیست مویی با لیزر

در تصویر بالا عکس راست زخم بعد از جراحی سنتی کیست مویی مشخص است و در عکس چپ بعد از لیزر کیست مویی است، همانطور که مشاهده می‌کنید آثار کمتری از زخم بر روی پوست باقی مانده است.

منبع : دکتر بیژن عابدیان



:: برچسب‌ها: دکتر بیژن عابدیان , کیست مویی , عکس کیست مویی , ,
:: بازدید از این مطلب : 926
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

دستگاه تناسلی بانوان را به دو بخش  داخلی و خارجی میتوان تقسیم کرد. دستگاه تناسلی خارجی شامل فرج ( وولو )، مهبل (واژن) و پرده بکارت (هایمن) می باشد. دستگاه تناسلی داخلی شاملدهانه رحم، رحم و لوله های رحمی (لوله های فالوپ) و تخمدانها می باشد.

وولو (فرج) : قسمت خارجی دستگاه تناسلی بانوان میباشد و به صورت یک ناحیه لوزی شکل در بین دو پا و در پایین شرمگاهی (محل رویش موهای زهار) قرار گرفته است. فرج از بیرون توسط لب های بزرگ و کوچک فرج پوشیده شده است. این لب ها هر یک به صورت دو چین نیمه مدور هلالی شکل در دو طرف فرج بوده و در حالت عادی روی هم خوابیده و دهانه فرج را می بندند . در زیر لب های بزرگ، لب های کوچک قرار دارند . لب های کوچک در هدایت صحیح ادرار نقش دارند . این دو لبه از بالا و پایین به هم متصل هستند . در محل اتصال این دو لایه در بالا عضو کوچک حساسی به نام کلیتوریس وجود دارد که در اثر تحریک ، سفت و کمی بزرگ می‌شود و در احساس لذت مقاربتی نقش دارد . در میان لب ‌های فرج فضایی بوجود می‌آید که خروجی پیشابراه در قسمت بالایی آن است و در پایین آن خروجی واژن (مهبل) قرار دارد. لازم است که فرج ، سالانه توسط متخصص زنان مورد بررسی قرار گیرد .

کیست سباسه (Sebaceous Cysts)

این کیستها میتوانند در هر نقطه فرج تشکیل شوند . این توده های کوچک با اندازه متغیر بوده و خوش خیم هستند. آنها در اثر مسدود شدن غدد چربی پوست توسعه میابند . کیست سباسه (کیست اپیدرمویید) یک کیست خوش خیم گنبدی شکل پرشده از ماده نسبتاً سفت است . این ضایعه معمولاً پوست تنه ، صورت ، دهانه و سر را درگیر می سازد. کیست سباسه در حالت کلی خصوصیات زیر را دارد : کیست دارای کناره های شیب دار بوده یا یک نمای گنبدی شکل گرهی داشته و سطح آن صاف است .کیست سفیدرنگ یا همرنگ پوست است . قطر این کیست ها از ۴-۱ سانتی متر متغیر است . اگر کیست دچار جراحت یا عفونت گردد ممکن است به رنگ قرمز روشن درآمده و دردناک شود. برای برداشت کیست ، یک برش ساده بر روی پوست روی کیست داده شده ، ساک کیست خارج شده و سپس محل برش بخیه زده می شود. اگر کل دیواره کیست برداشته شود عود آن نامحتمل است . در صورتی که کیست عفونی گردد، ممکن است آنتی بیوتیک تجویز شود .

کیست بارتولن (Bartholin Cysts)

اطراف مدخل واژن غده هایی بنام غدد بارتولن وجود دارند که مواد لیزکننده برای تسهیل نزدیکی ترشح مینمایند . گاهی ترشح موکوسی این غدد بسیار زیاد بوده و به اشتباه این گونه تعبیر میشود که زنها هم مثل مردها در حالت ارگاسم به انزال میرسند. عفونت غدد بارتولن (بارتولینیت) می تواند موجب تورم در ناحیه عفونی فرج و افزایش حجم یکی از لب های بزرگ شود . غدد بارتولین دو غده به اندازه نخود میباشند که مجرای آنها به داخل فرج باز می شود . عفونت غدد بارتولن موجب ایجاد تورم در بافتهای اطراف شده و ممکن است موجب ایجاد آبسه گردد . یک یا هر دو مجرا ممکن است مسدود شده و موجب تورم بدون دردی بنام کیست بارتولن گردد. در اثر عفونت بیمار باید آنتی بیوتیک مصرف نماید . آبسه تحت بی حسی موضعی باید تخلیه گردد . کیست بارتولن با جراحی با نظر پزشک برداشته میشود .

زگیل تناسلی (Genital Warts)

نام علمی برای زگیل تناسلی “Condiloma accuminata” است ونوعی تومور خوش خیم ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (Human Papilloma virus)  است زگیل تناسلی مسری است و می تواند از طریق نزدیکی انتقال یابد . زگیل تناسلی به شکل ضایعات کوچک ظاهر میشوند و اگر در مراحل اولیه درمان نشود چند برابر خواهند شد . زگیل تناسلی دارای‌ مشخصات‌ زیر هستند: زگیل تناسلی در سطوح‌ مرطوب‌ به‌ ویژه‌ آلت‌ تناسلی‌، دهانه‌ مهبل‌ و دهانه‌ مقعد ظاهر می‌شود . زگیلهای تناسلی برآمدگی‌ نازک‌، قابل‌ انعطاف‌ و توپر پوست‌ هستند که‌ به‌ صورت‌ ساقه‌ای‌ یا خوشه‌ای‌ رشد می‌کنند . هر زگیل تناسلی ۲-۱ میلی‌متر قطر دارد ولی‌ خوشه‌ها ممکن‌ است‌ کاملاً بزرگ‌ باشند. زگیل تناسلی باعث‌ آزار یا خارش‌ نمی‌شود. نظرات متفاوتی در مورد درمان زگیل تناسلی وجود دارد زگیل‌های‌ کوچک‌ را می‌توان‌ با پمادهای‌ ضد ویروس درمان‌ کرد. برای‌ زگیل‌های‌ بزرگتر ، نیتروژن‌ مایع‌ به‌ کار می‌رود . برخی‌ زگیل‌های‌ بزرگتر نیازمند درمان‌ با لیزر ، الکتروکوآگولاسیون‌ یا برداشت‌ جراحی‌ هستند. گزینه درمانی باید با مشاوه با پزشک صورت گیرد. تکرار درمان ممکن است لازم باشد .

تومور بدخیم فرج (سرطان)-   Malignant Growths of the Vulva

سرطان فرج رایج نیست اما تشخیص زود هنگام آن بسیار مهم است. سرطان‌ فرج‌ عبارت‌ از رشد بدون‌ کنترل‌ سلول‌های‌ بدخیم‌ وولو است . حداکثر رشد در زنان‌ مسن‌تر در سنین‌ یائسگی‌ رخ‌ می‌دهد. علایم‌ شایع‌ عبارت است از : خارش‌ فرج ، خونریزی‌ غیرطبیعی‌ مهبل‌ ، ناراحتی‌ یا خونریزی‌ با مقاربت‌ ، خونریزی‌ مقعد در صورت‌ گسترش‌ به‌ مقعد ، یکی از دلایل بروز بیماری ممکن‌ است‌ ارتباطی‌ با پاپیلوماویروس‌ انسانی‌ داشته باشد . آزمون‌های‌ تشخیصی‌ متعددند . این‌ آزمون‌ها می‌توانند شامل‌ بررسی‌های‌ آزمایشگاهی‌ خون‌، پاپ‌اسمیر، رادیوگرافی‌ قفسه‌ سینه‌، سی‌تی‌اسکن‌، ماموگرافی‌، تنقیه‌ باریوم‌، سیستوسکوپی‌، کولپوسکوپی‌ با بیوپسی‌ یا سیگموئیدوسکوپی‌ باشند . درمان‌ شامل جراحی‌، پرتوتابی‌، شیمی‌درمانی ‌است . جراحی‌ ممکن‌ است‌ شامل‌ وولوکتومی‌، واژینکتومی‌، هیسترکتومی مقعدی‌ و برداشتن‌ غدد لنفاوی‌ باشد. از سوزاندن‌ با لیزر غالباً برای‌ درمان‌ برخی‌ سرطان‌های‌ فرج استفاده‌ می‌گردد . پرتوتابی‌ خارجی‌، تومور اولیه‌ را کوچک‌ می‌کند. پرتوتابی‌ داخلی‌ (ایمپلنت‌ها) به‌ سرطان‌هایی‌ اثر می‌گذارد که‌ به‌ بافت‌های‌ مجاور گسترش‌ یافته‌ باشند .

نئوپلازی انتراپیتلیال فرج Vulvar intraepithelial neoplasia

نئوپلازی انتراپیتلیال فرج یا VIN ، وضعیت پیش سرطانی است و سرطان نیست . اگر ضایعه فوق درمان نشود میتواند سرطانی گردد. عارضه با درد در فرج شروع میشود اما گاهی بیماری بدون علامت است.علت نئوپلازی انتراپیتلیال فرج کاملا روشن نیست ، اما یکی از مهمترین عوامل خطر ساز وجود ویروس پاپیلومای انسانی مخصوصا نوع ۱۶ و ۱۸ است . هرپس سیمپلکس نوع دو ، که باعث تبخال تناسلی میشود ، همچنین خطر ابتلا به این عارضه را افزایش میدهد. علاوه بر این ، مصرف سیگار ومیتواند تاثیر گذار باشد. علایم بیماری شامل درد و خارش ، احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن است . نسبت به رنگ فرج این عارضه میتواند رنگهای خاکستری ، سفید ، صورتی ، یا قرمز بخود بگیرد . در برخی از زنان این عارضه کاملا بدون علامت است و این مورد مشکلی جهت تشخیص ، معالجه و پیشگیری از سرطان است . زنان مبتلا به بیماری گزینه های متعددی برای درمان دارند ، یکی از موارد موثر ، شیمی درمانی موضعی هست ، روش دیگر خارج نمودن توده با عمل جراحی و لیزر میباشد .

 

 

 



:: برچسب‌ها: تومور تناسلی,توده تناسلی ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
تصویر زگیل تناسلی در مردان
 

بخش عمده ای از اطلاعات مربوط به ویروس اچ پی وی (ویروس پاپیلومای انسانی) برای زنان است، زیرا داشتن این ویروس در زنان خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد. اما زگیل تناسلی در مردان نیز می تواند مشکلات خطرناکی به همراه داشته باشد.

پس لازم است آنها با راهکارهای کاهش خطر ابتلا به این ویروس آشنا شوند. این ویروس می تواند ریسک ابتلای مردان به سرطان های دستگاه تناسلی را افزایش دهد، هرچند که این سرطان ها شایع نیستند. HPV همچنین می تواند زگیل های تناسلی در مردان را همانند زنان ایجاد کند. بیش از نیمی از مردانی که از نظر جنسی فعال هستند، در مقطعی از زندگی خود مبتلا به ویروس اچ پی وی می شوند.

خطر ابتلا به زگیل تناسلی در مردان

بیش از 30 نوع از ویروس HPV مرتبط با سرطان های دستگاه تناسلی می توانند منجر به سرطان مقعد یا آلت تناسلی در مردان شود البته هر دو نوع این سرطان ها نادر هستند. افرادی که سیستم ایمنی سالمی دارند، در مقابل این ویروس مقاوم تر هستند. طبق ارزیابی انجمن سرطان آمریکا در سال 2006، حدود 1530 مرد مبتلا به سرطان آلت تناسلی و حدود 1910 مرد مبتلا به سرطان مقعد هستند.

خطر ابتلا به سرطان مقعد در مردان همجنسگرا و دوجنسگرا در حدود 17 برابر بیشتر از مردانی است که تنها با یک زنان رابطه جنسی دارند. همچنین مردان مبتلا به HIV (ویروس نقص سیستم ایمنی بدن) در معرض خطر ابتلا به این سرطان قرار دارند. سایر انواع ویروس اچ پی وی به ندرت سرطان را در مردان ایجاد می کنند، اما باعث ایجاد زگیل های تناسلی می شوند.

علائم

ورود انواع ویروس HPV به بدن به ندرت علائمی را در مردان نشان می دهند. ایجاد زگیل تناسلی در مردان اولین علامتی است که ممکن است با ورود ویروس HPV به بدن شکل گیرد، زگیل اما سرطان نیست. این زگیل می توانند رنگی تیره داشته و یا به رنگ پوست باشند.

تصویر زگیل تناسلی در مردان 1

تشخیص ویروس HPV در مردان

برای تشخیص زگیل تناسلی در مردان، معمولاً پزشکان با معاینه بصری پی به وجود زگیل می برند. برخی از پزشکان با استفاده از سرکه زگیل هایی تناسلی را شناسایی می کنند که البته آزمایشی معتبر نیست زیرا گاهی اوقات پوست نرمال به اشتباه زگیل تناسلی شناسایی می شود.

هیچ آزمایش رایجی برای مردان جهت بررسی عوارض HPV وجود ندارد. با این حال، بعضی از پزشکان آزمایشهای مقعدی پاپ اسمیر برای مردان همجنس گرا و دوجنس گرا که در معرض خطر سرطان مقعد ناشی از اچ پی وی هستند، را تجویز می کنند. برای انجام آزمایش پاپ مقعد، دکتر سلول ها را از مقعد جمع آوری می کند و سپس آنها برای آزمایشگاه ارسال می کند.

ادامه در سایت کلینیک اچ پی وی https://hpvdarman.com/



:: برچسب‌ها: زگیل , زگیل تناسلی , زگیل تناسلی در مردان , کلینیک اچ پی وی , ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
تصویر پماد درمان زگیل تناسلی
 

یکی از روش های درمان زگیل تناسلی در مراحل ابتدایی و نیز در مورد زگیل های کوچک تر، استفاده از پماد و محلول می باشد. پماد های زگیل با دارا بودن خواص اسیدی موجب التهاب و پوسته پوسته شدن سطح زگیل ها شده، و در نهایت زائده های ایجاد شده را از بین می برد.

حتما قبل از هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنید. در صورتیکه زگیل ها بزرگ و یا در قسمت حساسی از بدن باشند، دکتر معالج روش درمان کرایو یا لیزر را پیشنهاد دهد.

در ادامه به بررسی چند پماد معروف برای درمان های زگیل تناسلی می پردازیم :

درمان زگیل با پودوفیلوکس

تصویر پودوفیلوکس درمان زگیل تناسلی

این دارو به دو شکل محلول و ژل قابل دسترسی است و جهت از بین بردن ضایعات پوستی کاربرد داشته و می تواند زگیل های بدن و زگیل های تناسلی در مردان را از بین ببرد. استفاده از این پماد در نواحی مخاطی بدن مانند دهان، مجرای تناسلی و واژن به علت تحریک بیش از اندازه ممنوع است. مصرف این دارو برای مادران باردار و افراد حساس به دارو ممنوع بوده و در زمان استفاده از آن باید از تماس جنسی پرهیز نمود.

نحوه مصرف : این دارو باید به مدت 3 روز ، صبح و عصر بر روی ضایعات استعمال گردد. برای استفاده از این پماد نیاز به اپلیکاتور است تا پماد تنها بر روی ضایعات مورد استفاده قرار گیرد و از تماس آن با نواحی اطراف زگیل جلوگیری شود.

عوارض : یکی از عوارض شایع در چنین داروهایی التهاب، سوزش و خارش است البته در برخی مواقع ممکن است بیمار درد نیز احساس کند.

 

پماد آلدارا

تصویر پماد آلدارا درمان زگیل تناسلی

این پماد موضعی یکی از درمان های مناسب برای از بین بردن زگیل های تناسلی است. البته این دارو نیز نباید با مخاط  بدن مانند چشم، بینی، دهان، واژن و … تماس پیدا کند و فقط مناسب استعمال بر روی زگیل ها می باشد.

نحوه مصرف : پماد آلدارا باید به مدت 16 هفته و 3 بار در هفته و هر بار یکبار در روز بر روی زگیل استعمال شود. بهترین زمان استفاده از این پماد نیز شب ها قبل از خواب است. بعد از مصرف این پماد بهتر است روی آن را با پارچه نپوشانید.

عوارض : از جمله عوارض این پماد می توانیم به قرمزی و تورم، خارش، سوزش، درد و حساسیت اشاره کنیم. همچنین در برخی مواقع از زگیل ترشحات مایع مانند نیز خارج می شود. اگر بیمار حساسیت شدیدی نسبت به این دارو داشته باشد، ممکن است عوارضی شبیه به سرماخوردگی و آنفولانزا را تجربه نماید. یعنی دچار سرفه، تب، درد استخوان و سینه شود.

اطلاعات بیشتر در سایت کلینیک اچ پی وی 



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
تصویر کرایو زگیل تناسلی
 

یکی از بهترین و قطعی ترین روش های درمان کرایو زگیل تناسلی یا همان کرایوتراپی در مطب پزشک انجام می شود. در ابتدا زگیل های مورد نظر بررسی شده و سپس نیتروژن مایع ( در دمای 196-) و یا دی اکسید کربن بر روی زگیل اسپری می شود. در برخی موارد پزشک برای کاهش احساس درد از بی حسی موضعی برای انجام کرایو استفاده می نماید. این روش در زمان بسیار کوتاهی و حدود 20 دقیقه انجام می شود.

اگر زگیل ها خیلی بزرگ باشند ممکن است به تعداد جلسات بیشتر نیاز باشد یا دکتر معالج روش درمان با لیزر را انتخاب نماید.

کرایو چگونه زگیل ها را از بین می برد ؟

درمان کرایو یا همان نیتروژن مایع سرد در سه مرحله زگیل های ایجاد شده را از بین می برد.

تصویر بافت پوست و زگیل تناسلی و درمان کرایو تراپی انجماد
  • مرحله اول : شاید تصور کنید، فریز و سرما موجب از بین رفتن زگیل ها می شود، اما در واقع انتقال گرما موجب از بین رفتن زگیل ها می شود. نیتروژن مایع دمایی در حدود 196- درجه سانتی گراد دارد، یعنی هر چیزی می تواند موجب جوشیدن این نیتروژن شود. در طی کرایوتراپی زمانی که این مایع در تماس با زگیل قرار می گیرد، گرمای بدن بیمار به آن منتقل شده و موجب جوشیدن آن می شود. در نتیجه این امر جریان طویل موجب از بین رفتن زگیل می شود.
  • مرحله دوم : پس از مرحله اول سلول ها زگیل در تماس با نیتروژن منجمد می شوند، در این حالت نیتروژن برای از بین بردن کامل بافت زگیل به عمق بافت های زگیل دسترسی پیدا کرده و سلول های آن را نابود می کند. به بیانی دیگر می توان گفت انجام کرایو موجب شکل گیری فرم کریستال شده و دیواره سلول ها را تخریب می کند. مرگ سلول ها در این مرحله انجام می شود.
  • مرحله سوم : در آخرین مرحله بعد از مرگ سلولی، التهاب ایجاد می شود که به از بین رفتن بافت کمک می کند. پس از وقوع التهاب، بافت های زگیل شروع به ریزش کرده در نتیجه قسمت های ویروسی از بین می روند.
    مشاهده کامل این مطلب در سایت کلینیک اچ پی وی 


:: برچسب‌ها: کرایو , زگیل , کلینیک اچ پی وی , ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

 -   فیستول وسیکو واژینال (vesicovaginal fistula): یا فیستول مثانه به واژن: همانگونه که از اسم آن مشخص است، این فیستول ما بین واژن و مثانه ایجاد می‌شود.
 -   فیستول رکتوواژینال (rectovaginal fistula): در این نوع، سوراخ مابین واژن و رکتوم (به قسمت انتهایی روده‌ بزرگ رکتوم گفته می‌شود.) بوجود می‌آید.
 -   فیستول کولو واژینال (colovaginal fistula): شکاف ایجاد شده در این بیماری مابین واژن و کولون (قسمتی از روده‌ی بزرگ) می‌باشد.
 -   فیستول انترو واژینال (enterovaginal fistula): اگر سوراخ ایجاد شده در اثر این بیماری مابین واژن و روده کوچک باشد به آن فیستول انترو واژینال گفته می‌شود.

علت فیستول واژن چیست؟ چرا این بیماری بوجود می‌آید؟
این بیماری با نوعی آسیب در بافت واژن شروع می‌شود و ممکن است پس از سال‌ها سر باز کند و علائم آن مشخص شود. با این حال این بیماری می‌تواند پس از هر یک از موارد زیر بروز کند:
جراحی دیواره‌ی پشت واژن، پرینوم، مقعد یا رکتوم (انجام عمل هیسترکتومی اغلب با فیستول وسیکو واژینال همراه خواهد بود.)
انجام عمل پرتو درمانی برای درمان سرطان در اعضای لگن
قرار گرفتن در معرض بیماری‌های التهابی روده همانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و دیورتیکولیت
شکاف عمیق ایجاد شده در پرینوم پس از انجام زایمان طبیعی

علائم فیستول واژن چیست؟
این بیماری بدون درد می‌باشد ولی باعث نشت ادرار و یا ورود تکه‌های مدفوع در واژن می‌گردد که به آن بی‌اختیاری گفته می‌شود و کنترل آن از دست شما خارج می‌باشد.
اگر شما به فیستول وسیکو واژینال مبتلا شده باشید، اغلب نشت و خروج مایع از واژن در شما دیده خواهد شد.
اگر شما به فیستول رکتوواژینال، کولو واژینال یا انترو واژینال دچار شده باشید، احساس بوی بد واژن و خارج شدن باد از واژن از علائمی می‌باشد که ممکن است آنرا مشاهده کنید.
ناحیه‌ی تناسلی زخم و آلوده از دیگر علائم این بیماری می‌باشد.
در مناطقی که زنان از امکانات بهداشتی محروم هستند بروز این بیماری شایع‌تر است. معمولا پس از زایمان‌هایی که نوزاد به خوبی در مسیر واژن قرار نمی‌گیرد زنان در عضوهایی از بدن خود نظیر واژن، مثانه و رکتوم بشدت دچار آسیب می‌شوند و این خود باعث بروز فیستول می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

به امراض و بیماری هایی که از طریق روابط جنسی منتقل میشوند مقاربتی یا آمیزشی میگویند و فقط از طریق روابط جنسی از فرد بیمار به شریک جنسی او منتقل میگردد که اصطلاح پزشکی آن STD می باشد.

این بیماری ها می توانند از طریق رابطه واژنی، مقعدی یا رابطه جنسی دهانی به فرد دیگری منتقل شوند. البته این بدان معنی نیست که رابطه جنسی تنها روش انتقال STD است بلکه بسته به نوع بیماری ممکن است از طریق به اشتراک گذاشتن سوزن و تغذيه با شير مادر نیز انتقال يابد.

علائم بیماری های مقاربتی در مردان

ممکن است این بیماری بدون هیچ علامتی ظاهر شود، اما برخی از انواع بیماری های مقاربتی یا آمیزشی علائم واضحی را ایجاد می کنند. در مردان، علائم رایج عبارتند از:

  • درد یا ناراحتی در طول رابطه جنسی یا ادرار کردن
  • زخم یا التهاب اطراف آلت تناسلی، بیضه ها، حنجره، باسن، ران یا دهان
  • تغییرات عادات مزاجی
  • خونریزی از آلت تناسلی
  • درد و تورم بیضه ها
  • ویروس اچ پی وی (پاپیلومای انسانی) و زگیل تناسلی

    ویروس پاپیلومای انسانی یا همان اچ پی وی عفونتی است که می تواند از یک فرد به فرد دیگر و از طریق تماس پوست با پوست یا تماس جنسی منتقل شود. انواع مختلفی از این ویروس وجود دارد. برخی از آنها خطرناک تر از سایرین هستند. شایعترین علامت HPV ایجاد زگیل بر روی اندام تناسلی، دهان و گلو است. برخی از انواع ویروس اچ پی وی می تواند منجر به سرطان دهان، روده، دهانه رحم، آلت تناسلی، رکتوم (مقعد) و … شود. در اکثر موارد این ویروس موجب سرطان نمی شود، اما بعضی از انواع ویروس ها احتمال بیشتری برای سرطانی شدن نسبت به دیگران دارند. آمار ها نشان داده اکثر موارد سرطان مربوط به این ویروس ناشی از ویروس های HPV 16 و HPV 18 میباشد. این دو نوع ویروس عامل 70 درصد موارد سرطان دهانه رحم هستند.

    تا امروز هیچ درمان قطعی برای ویروس اچ پی وی تعیین نشده است و این عفونت همچنان در بدن باقی می ماند و ممکن است مجدداً عود کرده و موجب زگیل تناسلی شود. همچنین تنها راهکار پیشگیری از دو نوع خطرناک این ویروس یعنی HPV 16 و HPV 18 تزریق واکسن گارداسیل است.

    همچنین لازم است برای توقف پیشرفت این بیماری تست های مناسب را انجام دهید تا تغییرات سلول ها و احتمالاً سرطانی شدن آنها تشخیص دهید. این مراحل می تواند عوارض بیماری را به حداقل کاهش دهد.

  • مشاهده کامل این مطلب در سایت کلینیک اچ پی وی 


:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 | نظرات ()