نوشته شده توسط : jody

۶ روش موثر درمان بیماری هموروئید

بواسیر متورم شدن سیاهرگ ها در کانال مقعد (بواسیر داخلی) و یا خارج از آن بر روی دریچه مقعدی (بواسیر خارجی) است. درد شدید، خونریزی، سوزش و خارش  مقعد و از همه مهمتر لمس توده های گوشتی خارج شده از مقعد از علائم این بیماری هستند. روشهای درمانی متعددی برای این عارضه وجود دارد، اما تنها روش قطعی برای درمان، از بین بردن این توده در کنار رعایت نکاتی برای پیشگیری از عود مکرر این عارضه است. پس با ما همراه شوید تا شما را با این روش ها  آشنا کنیم:

درمان سریع بواسیر با لیزر

بهترین و نیز سریع ترین روش ممکن که تا به امروز شناخته شده است؛ درمان این بیماری با لیزر است. لیزر سریع؛ سرپایی و قطعی بیماری را رفع میکند. پروسه درمان سریع بواسیر خارجی با لیزر، شامل برش بافت یا زائده ایجاد شده با استفاده از اشعه و بدون دخالت چاقوی جراحی است‌.

 لیزر در مطب پزشک و در کمتر از یک ساعت بیماری را رفع میکند. به گونه ای که بیمار نه تنها درد و خونریزی تجربه نکرده بلکه نیازی به تحمل عوارض تزریق داروی بیهوشی نیز نخواهد داشت.

چون این درمان سرپایی انجام شده، بنابراین نیازی به پرداخت هزینه های گزاف بستری در بیمارستان نخواهد بود و بیمار میتواند با هزینه و دردسری کمتر از شر این عارضه خلاص شود.

پزشکان متخصص و حاذق کلینیک نوین برای درمان قطعی بواسیر به گونه ای که امکان بازگشت این بیماری به حداقل ممکن برسد، این روش درمان را به بیماران پیشنهاد می کنند.

مزیت لیزر درمانی

این درمان عوارضی به همراه ندارد اما از مزیت های آن می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • بدون درد
  • بدون خونریزی
  • سرپایی و سریع
  • هزینه مناسب
  • بدون خطر و درمان قطعی
  • بدون آسیب و عوارضی نظیر بی اختیاری یا عفونت
  • مناسب برای انواع بواسیر
  • دوره نقاهت کوتاه

درمان با رابربند یا کش لاستیکی

۶ روش موثر درمان بیماری هموروئید

منظور از این درمان از بین بردن بواسیر توسط کش پلاستیکی است. عملکرد این درمان به این صورت است که توسط وسیله ای مخصوص کش بر پایه هموروئید بسته خواهد شد. در نتیجه آن، گردش خون در بافت قطع شده و در طی چند روز خشک شده و از مقعد خارج میشود.

این درمان سرپایی است. اما همان طور که ظاهر قضیه نیز مشخص است، به شدت دردناک بوده و بیماران بعد از بسته شدن کش تا دفع آن معمولا درد شدیدی را احساس می کنند. ضمن آنکه همراه با افتادن زائده بیمار دچار خونریزی نیز خواهد شد.

ادامه در صراط نیوز



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

بواسیر یا هموروئید در نتیجه نشستن های طولانی مدت و زور زدن هنگام اجابت مزاج و یبوست ایجاد می شود.

5e5bb996c4a08_2020-03-01_17-03

 

 اگر شغل شما به گونه ای است که چند ساعت در روز می نشینید و در طول روز تحرک کافی ندارید در معرض ابتلا به این عارضه می باشید و خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.

با ورود به دنیای جدید و گذر از دوره سنتی به صنعتی، سبک و شیوه زندگی ما نیز تغییر کرده است. دیگر برای انجام بسیاری از کارها نیازی به رفت و آمد و تحرک داشتن نیست مثلاً در گذشته برای پرداخت قبوض ساعت ها در صف می ایستادند و یا برای تهیه مایحتاج زندگی خود مجبور به رفت و آمد مداوم بودند، اما امروزه تنها در چند دقیقه با نشستن پشت کامپیوتر قبض ها پرداخت می شوند و یا با یک تلفن، وسایل مورد نیاز خود را درب منزل تحویل می گیریم.

از جهتی این تغییرات جنبه مثبت دارند و باعث صرفه جویی در وقت و انرژی ما می شوند ولی از طرفی دیگر تحرک و جنبش و جوش افراد به شدت کاهش پیدا کرده و از آنجایی که نوع خلقت آدمی به گونه است که بهترین حالت برای او راست قامت بودن است، این تغییرات در عصر حاضر باعث شیوع بیماری هایی شده است که به بیماری های نشیمنگاهی معروف است.

یکی از این موارد شغل های پشت میز نشینی است که اکثر افراد شاغل باید 8ساعت پشت میز خود بنشینند و یکی از شرط های اجباری در زندگی کارمندی که می توان گفت به فرهنگ تبدیل شده است، تکان نخوردن از پشت میز و صندلی است و صندلی محور اصلی این مشاغل شده است.
بیماری های نشیمنگاهی تنها یک بخش قضیه است. این نشستن های طولانی در روز باعث می شود سوخت و ساز ما در روز کاهش یابد و این امر چاقی را در پی دارد، هم چنین گردن درد و کوفتگی عضلات، درد کمر و … نیز طرف دیگر قضیه است.

ادامه در خبرفوری



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

دهانه رحم به مهبل متصل است و در پایین رحم است.زمانی که سلول های سرطانی به بافت رحم می رسند و آن را درگیر میکنند تبدیل به سرطان می شوند.

در مراحل اولیه این بیماری علائم مشخصی ندارد به همین دلیل به انجام منظم تست های پاپ اسمیر بسیار تاکید شده است تا قبل از نفوذ سلول های سرطانی، تشخیص و درمان به موقع صورت گیرد.

برخی از علائم سرطان دهانه رحم شامل خونریزی نامنظم و ترشحات غیر طبیعی از واژن می باشد.

اچ پی وی عامل سرطان دهانه رحم

ویروس پاپیلوم انسانی HPV یا زگیل تناسلی یک بیماری جنسی بسیار شایع می باشد که معمولا به صورت برجستگی های گوشتی در ناحیه تناسلی ایجاد می شوند. عامل این بیماری ویروس اچ پی وی یا همان پاپیلومای انسانی می باشد. شایع ترین راه انتقال آن رابطه جنسی می باشد.

بیش از 40 تیپ از اچ پی وی از این طریق منتقل می شود اما فقط چند نوع از این ویروس علائمی دارند که مشخص و قابل دیدن است.

این زائده های گوشتی معمولا به رنگ پوست و یا کمی تیره تر از آن هستند و می توانند باعث درد و ناراحتی شوند.

تقریبا تمام افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در زندگی شان حداقل به یک نوع از ویروس اچ پی وی آلوده می شوند.

زگیل تناسلی هم در مردان و هم در زنان ایجاد می شود اما احتمال ابتلا به آن، در مردان بیشتر است.

فقط دو نوع 16 و 18 از این ویروس عامل ایجاد سرطان هایی که با اچ پی وی مرتبط است، می باشند.

با توجه به اینکه زگیل تناسلی زنان احتمال ابتلا آنان به سرطان رحم را افزایش می دهد، خطر بیشتری متوجه آنهاست. بنابراین ما در اینجا به بررسی علائم، تشخیص ، درمان و علت زگیل تناسلی در زنان می پردازیم.

b1



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody


درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر یک روش سرپایی و بدون درد و خونریزی است که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. در حین جراحی به دلیل انعقاد خون، هموروئید به راحتی دیده می‌شود و همین امر خطر آسیب دیدگی بافت اطراف بواسیر را کاهش می‌دهد. به همین خاطر در این روش عوارضی مانند بی اختیاری مدفوع و گاز وجود ندارد. لیزر مناسب ترین و موفق ترین روش برای درمان قطعی بواسیر شناخته شده است.

مزایای درمان بواسیر با لیزر

●    در این روش، خونریزی و درد بسیار کم است
●    درمان بواسیر در این روش تضمین شده می‌باشد
●    آسیب کمتری به بافت اطراف هموروئید می‌رسد
●    در جراحی بواسیر با لیزر نیازی به همراه ندارید
●    درصد موفقیت لیزر بیشتر و احتمال عود آن پایین تر است
●    زخم ناشی از عمل لیزر به سرعت ترمیم می‌شود.  
●    در این روش بیمار را بیهوش نمی کنند، بلکه محل مورد نظر را بی حس می‌کنند

پرداخت هزینه لیزر بواسیر توسط بیمه
جراحی هموروئید با لیزر تحت پوشش همه بیمه‌ها نمی باشد، زیرا معمولا درمان‌های سرپایی، بدون بستری و بدون بیهوشی کمتر از 6 ساعت تحت پوشش بیمه نمی باشند. اما بعضی از بیمه‌های تکمیلی، هزینه جراحی بواسیر با لیزر را تقبل می‌نمایند. جهت اطمینان بهتر است موضوع را از طریق بیمه تکمیلی مربوطه پیگیری کنید.

مقایسه هزینه لیزر و جراحی بواسیر
پس از تحقیق از چندین مرکز درمانی و مشخص شدن حدود قیمت که بطور مثال هزینه جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر در درمان کلینیک تفاوت چندانی با روشهای جراحی سنتی ندارد. هزینه‌های عمل سنتی شامل آیتم‌های زیادی است که بخشی از آنها تحت پوشش بیمه بوده و مابقی آزاد می‌باشد. علاوه بر هزینه‌هایی که بیمه به بیمارستان می‌پردازد، بیمار هم باید مبلغی را به عنوان ما به التفاوت بیمه و آزاد پرداخت کند.
منظور از هزینه فقط جنبه مادی نیست و موارد دیگری هم هستند که باید به آنها توجه شود. این موارد عبارتند از:

●    در روش جراحی بواسیر با لیزر در وقت و زمان صرفه جویی می‌شود، در صورتی که در جراحی‌های سنتی اینطور نیست. از آزمایشات اولیه گرفته تا بستری شدن و عمل کردن و استراحت‌های بعد از عمل، همگی برای بیمار زمانبر هستند.
●    درد و خونریزی در جراحی بواسیر با لیزر خیلی کمتر از جراحی سنتی است.
●    در جراحی هموروئید با لیزر، نیازی به بیهوشی نیست. در صورتی که در عمل‌های سنتی بیمار باید حتما بیهوش شود که این بیهوشی، عوارض خاص خود را دارد.  
●    تا قبل از معاینه بیمار توسط پزشک، نمی توان مشکل فرد را تشخیص داد و هزینه‌های درمان را مشخص کرد. زیرا بیماری ممکن است برای هر فرد، علائم متفاوتی داشته باشد. که نوع درمان و هزینه‌های آن هم قطعا متفاوت خواهد بود.  

عوارض جراحی بواسیر به روش سنتی
در روش جراحی بواسیر به روش سنتی، بیمار تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی کمری، مورد معالجه قرار می‌گیرد که عوارض زیادی به همراه دارد. مثلا خونریزی شدید که کنترل آن برای جراح مشکل است. و در بعضی موارد نیاز به بیهوشی و عمل مجدد دارد.
درد بعد از عمل، بسیار طاقت فرسا است. در بعضی موارد هم بعد از عمل، نیاز به تامپون وجود دارد و درد خارج کردن تامپون هم بسیار طاقت فرساست.
با این وجود گاهی اوقات تنها راه درمان هموروئید، عمل جراحی است. زیرا توده بسیار بزرگ و گاهی آنقدر دردناک است که چاره ای جز عمل جراحی ندارد.
لازم به ذکر است که بیماران دارای هموروئیدهای درجه 2 و خونریزی دهنده را نمی توان با عمل جراحی سنتی، درمان کرد.

بعد از عمل سنتی هموروئید چکار باید کرد؟

●    خوردن مایعات فراوان، رژیم غذایی پر فیبر، میوه جات خام، شیر، سوپ
●    سعی کنید از توالت فرنگی کم تر استفاده کنید
●    هنگام احساس مدفوع، فوری به دستشویی بروید و آن را حبس نکنید
●    تا دو هفته بعد از عمل، با هر بار دستشویی رفتن، ابتدا با آب ولرم خود را شسته سپس به مدت 10 الی 20 دقیقه داخل لگن آب گرم بنشینید و سپس محل را خشک کنید.این کار باعث کاهش درد و تورم می‌شود.
●    برای کاهش درد و خونریزی، 5 الی 10 روز اول بعد از جراحی، به پهلو بنشینید و به پهلو بخوابید.
●    در محل‌های مرطوب و سفت ننشینید.
●    به مدت طولانی رانندگی نکنید.
●    اگر 2 الی 3 هفته بعد از عمل، هنگام دفع مدفوع خونریزی داشتید، نگران نباشید. طبیعی است و کم کم از بین می‌رود. ولی اگر این خونریزی شدید بود و ادامه داشت، حتما به پزشک مراجعه کنید.
●    پیاده روی کنید.
●    از زور زدن، هنگام دفع مدفوع خودداری کنید.

منبع: http://www.baharnews.ir/news/200501/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85



:: برچسب‌ها: لیزر بواسیر , لیزر هموروئید , درمان بواسیر با لیزر , درمان هموروئید با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

بواسیر که به انگلیسی به آن hemmorhoid هم گفته می شود، عارضه ای است که منجر به گشاد شدن و ایجاد تورم در شریان های ناحیه مقعد شده و احساس ناخوشایندی را برای بیمار بوجود می آورد. وارد آمدن فشار بیش از اندازه به ناحیه مقعد، باعث کشیدگی و التهاب عروق این ناحیه و بروز بواسیر یا هموروئید خواهد شد. اگر این عارضه در داخل کانال مقعد و بخش انتهایی راست روده ایجاد شود (بواسیر داخلی) و در صورتیکه عروق خونی بیرون و اطراف مقعد را درگیر کند (بواسیر خارجی) است.

اما هموروئید چه علائمی دارد؟ همانطور که در بالا اشاره شد بواسیر می تواند انواع و درجات مختلفی داشته باشد که علائم آنها هم متفاوت است.

ادامه مطلب در مشرق نیوز

بواسیر داخلی به علت قرار گرفتن در داخل رکتوم، قابل مشاهده نیست و شاخص ترین نشانه آن خونریزی و در مواقعی خارش و سوزش هنگام حرکات روده ایست. در بعضی مواقع برای تشخیص این نوع هموروئید نیاز به آزمایشاتی نظیر کولونوسکوپی است.

بیماران مبتلا به هموروئید به دلیل علائم آزاردهنده این بیماری، معمولا به دنبال راهی برای درمان سریع و رهایی از این بیماری می باشند اما بخاطر ترس از تیغ جراحی، معمولا از مراجعه به پزشک اجتناب می کنند. گاهی افراد با استفاده از روش های خانگی، روند درمان بواسیر را به تاخیر می اندازند و باعث پیشرفت و پیچیده تر شدن بیماری می شوند. البته درمان خانگی می تواند در مراحل ابتدایی و برای درمان بواسیر درجه 1 و 2 موثر باشد، اما در صورتیکه بعد از چند روز بیماری شما رو به بهبودی نرفت باید به سراغ روش های پزشکی درمان بواسیر بروید.

هزینه جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر

نگرانی بیشتر بیماران درباره هزینه درمان بواسیر با لیزر است و همه تصور می کنند هزینه لیزر خیلی بیشتر از جراحی سنتی است. در اینجا موارد پر اهمیت برای تعیین دقیق هزینه لیزر هموروئید را با هم بررسی می کنیم:

برای اینکه هزینه درمان بواسیر با لیزر مشخص شود، باید حتما معاینه بالینی توسط دکتر متخصص انجام شود. یکی از مهم ترین فاکتورها برای تعیین دقیق هزینه، شدت پیشرفت و پیچیدگی بیماری است. هرچقدر بیشتر از زمان شروع بیماری شما گذشته باشد، بی شک درمان آن هم سخت تر خواهد بود.

همچنین نوع بواسیر (داخلی یا خارجی، ترومبوزه،خونی،پرولاپس) هم می تواند در تعیین هزینه لیزر نقش داشته باشد.

مورد بعدی پزشک و کلینیکی است که برای درمان بیماری تان به آن مراجعه می کنید. دستمزد پزشک و تجهیزات کلینیک می توانند در تعیین هزینه جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر تاثیرگذار باشند.

اما نکته ای که باید به آن توجه کنید، مدت زمان بستری و آیتم های دیگر مربوط به جراحی سنتی است که هزینه های این درمان را افزایش می دهند. اگر برای شما صرفه جویی در زمان و پیشگیری از اتلاف وقت اهمیت دارد، باز هم تنها راه حل استفاده از لیزر است. درمان هموروئید با لیزر کمتر از یک ساعت زمان می برد و بیمار بعد از عمل می تواند به روال عادی زندگی خود برگردد. این در حالی است که دوران نقاهت جراحی معمولی و پانسمان و مراقبت از زخم حداقل یک تا دو هفته زمان می برد. با در نظر گرفتن این شرایط، در نهایت هزینه لیزر و جراحی سنتی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.



:: برچسب‌ها: هزینه لیزر بواسیر , هزینه لیزر هموروئید , هزینه درمان بواسیر با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

بیماری بواسیر یا هموروئید در اثر تورم عروق در ناحیه مقعد به وجود می آید. در واقع هموروئید همان رگ های ورم کرده در بخش مقعد می باشد. پیدا کردن راه حلی برای درمان فوری درد بواسیر یکی از مشکلات اساسی در مورد این بیماری است، زیرا این بیماری به دلیل قرار گرفتن در ناحیه ای مملو از اعصاب، درد زیادی را برای بیماران باعث می شود.درمان قطعی بواسیر بستگی به نوع و میزان پیشرفت بیماری دارد.

امروزه در مورد بواسیر یا هموروئید مطالعات زیادی انجام شده است و کلینیک ها و متخصصان زیادی در مورد درمان قطعی آن اظهار نظر می کنند. بیشتر تبلیغات مجله های پزشکی و صفحات مجازی نیز در مورد این عارضه و روش های درمان سریع و فوری برای آن می باشد.

در کلینیک نوین متخصصان و پزشکان از بین حاذق ترین پزشکان انتخاب شده اند و با داشتن تجربه های موفق در این زمینه، میزان بالایی از رضایت بیماران را جلب کرده اند.

درمان اصولی بواسیر علاوه بر کاهش درد و خونریزی باید کوتاه و سریع هم باشد. در این مقاله به راه های درمان سریع، قطعی و فوری درد بواسیر یا هموروئید در کلینیک نوین می پردازیم:

4 روش سریع درمان درد بواسیر یا هموروئید



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

به نقل از سایت آسمونی

بیماری های نشیمنگاهی که آمار مبتلایان به آن امروزه به شدت در حال افزایش است، می توانند بسیار آزاردهنده باشند و باید جدی گرفته شوند. اینگونه بیماری ها را می توان به چهار گروه اصلی بواسیر یا هموروئید، شقاق، فیستول و کیست مویی تقسیم کرد که بواسیر به عنوان شایع ترین بیماری در بین آنها شناخته می شود.

بالشتک های بواسیری همان رگ های ناحیه آنال هستند که تحریک شده و کشیده می شوند و در نهایت به شکل هموروئید ظاهر می شوند. ایجاد فشار در ناحیه مقعد می تواند دلایل متعددی داشته باشد که زور زدن زیاد در زمان دفع مدفوع، یبوست داشتن به مدت طولانی، بارداری و زایمان در خانم ها، نشستن های طولانی، چاقی و… بخشی از این دلایل هستند.

اگر عروقی که درگیر این بیماری هستند در داخل کانال مقعد باشند، نوع بواسیر داخلی و اگر در خارج از مقعد باشند، بواسیر خارجی است.

اما تفاوت نوع داخلی و خارجی این بیماری در علائمی است که ایجاد می کنند. هموروئید خارجی می تواند آزاردهنده تر باشد، زیرا در ناحیه حساسی از بدن قرار دارد و به همین دلیل درد و ناراحتی بیشتری ایجاد می کند. موارد زیر از شایع ترین علائم بواسیر خارجی است:

  • مشاهده خون روشن روی مدفوع بعد از هر بار عمل دفع
  • لمس توده و برآمدگی اطراف مقعد
  • احساس خارش و سوزش شدید
  • احساس درد و ناراحتی هنگام نشستن

البته که مشاهده چنین علائمی صرفا به معنی ابتلا به هموروئید نیست و باید تشخیص قطعی بیماری را به عهده پزشک بگذارید. حتی امکان مشاهده علائم متفاوت در افرادی که به یک نوع بواسیر مبتلا شده اند وجود خواهد داشت. نتیجه عدم درمان به موقع بواسیر خارجی، ترومبوزه شدن و ایجاد خونریزی های زیاد است.

پس از مراجعه به دکتر متخصص و تشخیص بیماری، بلافاصله اقدامات درمانی آغاز می شود. روش های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد اما اگر به دنبال درمان قطعی بواسیر هستید، لیزر و جراحی بهترین گزینه های شما می باشند. البته شدت پیشرفت بیماری و نوع و درجه بواسیر نیز در تعیین روش درمان بسیار تاثیرگذارند. مثلا هموروئید درجه سه و چهار به هیچ عنوان بدون جراحی قابل درمان نیستند اما برای درمان هموروئید درجه 1 و 2 می توان در ابتدا از روش های خانگی و دارویی هم استفاده کرد.در صورتیکه تغییری در روند بهبود بیماری ایجاد نشد، باید به سراغ روش های درمان پزشکی برویم.

اگر بخواهیم مروری بر گذشته داشته باشیم درمی یابیم که عمل جراحی سنتی تنها راه درمان بواسیر بوده و مشکلاتی مثل خونریزی و درد شدید، احتمال عود مجدد بیماری، بستری شدن در بیمارستان و گذراندن دوران نقاهت طولانی را به دنبال دارد. به همین علت بیماران معمولا تمایلی به انجام آن ندارند و سعی می کنند از روش های جایگزین استفاده کنند. همچنین از مهم ترین عوارض جراحی به روش های سنتی نیز می توان به بی اختیاری مدفوع و عود مجدد بیماری اشاره کرد.

اگر به دنبال درمان سریع بواسیر هستید، روش لیزر در کمتر از یک ساعت و بدون بیهوشی انجام می شود و نیازی به استراحت و گذراندن دوران نقاهت نیست. بیمار بلافاصله بعد از این جراحی سرپایی، می تواند به منزل برگردد و فقط چند ساعتی تا از بین رفتن اثرات داروی بی حسی زمان لازم است.

سایر مزایای جراحی بواسیر با لیزر شامل این موارد است:

  • از مهم ترین ویژگی های لیزر احتمال پایین عود مجدد بیماری است
  • این روش بصورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می شود
  • خونریزی و درد در لیزر به حداقل می رسد
  • تقریبا هیچگونه عوارضی به دنبال نخواهد داشت

 



:: برچسب‌ها: لیزر بواسیر , لیزر هموروئید , درمان بواسیر با لیزر , درمان هموروئید با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

به گزارش وانانیوز، 

برای تشخیص بواسیر باید به محض مشاهده چنین علائمی، به دکتر متخصص مراجعه کنید تا با انجام معاینات و آزمایشات مربوطه، بیماری شما تشخیص داده شود. بواسیر خارجی معمولا با مشاهده ناحیه مقعد به راحتی تشخیص داده می شود، اما برای تشخیص هموروئید داخلی از روش معاینه با انگشت، بررسی بصری کانال مقعد و در نهایت کولونوسکوپی استفاده می شود.

بیماران مبتلا به هموروئید به دلیل احساس درد و ناراحتی شدید و ایجاد اختلال در زندگی روزمره شان، به دنبال روش هایی برای درمان سریع و فوری درد بواسیر می باشند.

گاهی هم اتفاق می افتد که بیمار در شرایط اورژانسی قرار می گیرد و به همین دلیل نیاز به درمان سریع این بیماری است. زمانی این اتفاق می افتد که هموروئید دچار خونریزی شدید می شود و می تواند خطرناک باشد. همچنین اگر به خونریزی هموروئید بی توجهی شود، عوارضی مثل کم خونی و کمبود آهن را برای بیمار به دنبال دارد.

درمان بواسیر با لیزر

یکی از روش های قطعی برای خلاص شدن از این بیماری، درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر می باشد که به عنوان روشی نوین توانسته رضایت بالای بیماران و حتی جامعه پزشکان را جلب کند. لیزر به دلیل مزایای بسیاری که دارد، برای درمان سایر بیماری های نشیمنگاه هم روشی کارآمد محسوب می شود. خدمات درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر در درمان کلینیک در کمتر از یک ساعت و با استفاده از داروی بی حسی، تحت نظر پزشک متخصص انجام می شود و نیازی به بستری شدن پس از انجام عمل نمی باشد.

با اینکه لیزر هم مثل جراحی سنتی به عنوان روش درمان قطعی بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد، اما هیچ یک از مشکلات و عوارض بعد از جراحی معمولی را به دنبال نخواهد داشت. همچنین دقت پزشک در روش لیزر بسیار بالاتر از جراحی معمولی است و علت این امر انعقاد سریع خون پس از بریدن و سوزاندن رگ ها بوسیله لیزر است. اشعه لیزر می تواند عروق خونی ناحیه مقعد را بازسازی کرده و از خونریزی حین عمل جلوگیری کند. همین ویژگی لیزر به جراح کمک می کند تا موضع تحت درمان را به وضوح ببیند و رگ های بواسیری بطور کامل سوزانده شود.

به علاوه نداشتن درد و ناراحتی و عدم نیاز به گذراندن دوران نقاهت طولانی، از مهم ترین مزایای درمان بواسیر با لیزر به شمار می رود که بیماران را برای انتخاب این روش ترغیب می کند. پس از انجام این عمل، بیمار می تواند به زندگی عادی خود برگردد.

لیزر هم در دو نوع اشعه مادون قرمز و دی اکسید کربن انجام می شود.

با تابش اشعه مادون قرمز روی زائده بواسیری، بافت تشکیل دهنده آن خشک شده و با کاهش درد و خونریزی، بیماری بهبود پیدا می کند. در حقیقت حرارتی که توسط اشعه مادون قرمز ایجاد می شود، باعث قطع جریان خونرسانی به هموروئید می شود. اشعه درمانی معمولا برای بواسیرهای درجه 1 و 2 استفاده می شود.

از لیزر دی اکسید کربن برای برداشتن کامل زائده هموروئیدی استفاده می شود و این نوع لیزر برای درمان انواع بواسیر کاربرد دارد. یکی دیگر از مزایای لیزر عدم آسیب دیدن بافت اطراف هموروئید می باشد.

مزایا و عوارض لیزر درمانی هموروئید

به جرات میتوان گفت که درمان بواسیر با لیزر هیچ یک از عوارض عمل سنتی، مثل بازگشت دوباره بیماری، بی اختیاری گاز و مدفوع و آسیب به عضلات اسفنکتر را به دنبال نخواهد داشت و از این بابت جای نگرانی نیست. اما استفاده از حمام سیتز، نوشیدن مایعات، مصرف کافی فیبر و جلوگیری از یبوست مواردی است که بعد از درمان هموروئید با لیزر باید رعایت شوند.

 



:: برچسب‌ها: درمان بواسیر با لیزر , لیزر بواسیر , لیزر هموروئید , درمان هموروئید با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

بخشی از دستگاه گوارش که بین دهان و معده قرار می گیرد، مری نام دارد. مری یک لوله است و وظیفه اصلی آن حمل غذا و مایع پس از قورت دادنش از دهان به داخل معده است. این عضو لوله ای است که غذا، مایعات و بزاق دهان را به معده می رساند. شایع ترین مشکل بیماری های مری ریفلاکس معده به مری است که این بیماری با گذشت زمان، می تواند به مری صدمه بزند.

بیماری های مری

براساس اخبار و آمار منتشر شده بیماری های مری شایع هستند و از آنجا که مری در قفسه سینه قرار دارد و از پشت قلب عبور می کند، گاهی دردهایش با درد قلبی اشتباه گرفته می شود ؛ طبیعتا به دلیل اینکه بیماری های قلبی اهمیت زیادی دارند و بی توجهی به آنها یا غفلت ممکن است حتی به قیمت از دست رفتن جان بیماران شود، اگر بیمار از درد قفسه سینه شکایت می کند ابتدا باید از نبود مشکل قلبی در او مطمئن شد. اما رایج ترین علت درد قفسه سینه همچنان بیماری های مری است پس همه دردهای قفسه سینه مربوط به مشکلات قلبی نیست و علت بایستی توسط پزشک متخصص بعد از بررسی های دقیق تشخیص داده شود.

آزمایشات انجام شده برای تشخیص بیماری‌های مری

آزمایش هایی که ممکن است برای تشخیص بیماری های مری مورد استفاده قرار گیرند، عبارتند از؛ باریم ایکس ری (یا باریم بلع)، اندوسکوپی بالایی و اندازه گیری PH است.

در طول بارم بلع، اشعه ایکس از مری پس از خوردن محلول باریم به دست می آید.در آندوسکوپی فوقانی، یک لوله با یک دوربین و یک نور در انتهایش از دهان و مری عبور می کند. pH مری با ابزار ویژه ای که به مری منتقل می شود، اندازه گیری می شود.

بازگشت اسید معده یا رفلاکس مری

یک مشکل نسبتاً شایع که می تواند بر مری اثر بگذارد، بیماری رفلاکس اسید معده است (GERD). در این مشکل، اسفنکتر بین مری و مری تضعیف می شود، که به غذا و آنزیم های گوارشی در معده اجازه می دهد وارد مری شوند. بسیاری از مردم گاه به گاه سوزش سر دل یا سوهاضمه را تجربه می کنند، اما GERDزمانی تشخیص داده می شود که برگشت اسید معده در هفته بیش از دو بار دهد. در طول زمان، GERD می تواند به شرایط جدی تر از جمله زخم یا جراحت منجر شود.

بیماری کرون مری

مری می تواند تحت تاثیر بیماری کرون قرار گیرد، اگرچه بسیار نادر است، اما تخمین زده می شود که در کم تر از 1% از بیماران رخ می دهد. علایم بیماری کرون مری می تواند شامل مشکلاتی در بلعیدن و یا سوزش معده و سوزش سر دل باشد. اگر بیماری کرون در مری مظنون باشد، آندوسکوپی فوقانی ممکن است زخم، فیستول، جراحت و تنگی یا باریک بینی مری را آشکار کند. درمان بیماری کرون مری می تواند شامل دارو، انشعاب مری، تغذیه انترالی، و جراحی باشد.

اسفنکتر مری

دریچه ها در بالای مری و در انتهای گلو و در پایین مری و در ورودی مری توسط ماهیچه ای به نام اسفنکتر بسته می شوند. اسفنکتر به منظور اجازه دادن ورود غذا و مایع باز می شود، اما بعد دوباره به هم نزدیک می شوند تا مانع از برگشت از معده به مری و تا دهان شوند.

 



:: برچسب‌ها: بیماری مری , کرون مری , رفلاکس مری ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

یائسگی به معنای اتمام دوره‌ی قاعدگی است. یک زن بعد از یائسگی، توانایی باردارشدن را از دست می‌دهد و به‌دلیل نوسانات شدید هورمونی، علائم متوسط تا شدیدی را تجربه می‌کند. همه‌ی اینها ممکن است باعث افسردگی و تغییر روند عادی زندگی او شوند. اما همه‌ی خانم‌ها باید بدانند که یائسگی، یک بیماری محسوب نمی‌شود و به این معنا نیست که به پایان زندگی‌شان نزدیک شده‌اند. نکته‌ی جالب توجه اینجاست که یائسگی لزوما در میانسالی اتفاق نمی‌افتد و بعضی از خانم‌های جوان هم ممکن است یائسه شوند. پس لازم است خانم‌ها در هر سنی که هستند، اطلاعات‌شان را در این زمینه افزایش دهند. شما با خواندن مطالب زیر با مراحل مختلف یائسگی، علائم متداول و راه‌هایی برای خفیف‌ترکردن نشانه‌های آن آشنا می‌شوید.

نکات مهم

1.گُرگرفتگی که یک علامت شایع یائسگی است، می‌تواند چندین سال طول بکشد.

2.یائسگی ۳ مرحله دارد. مرحله‌ی اول که پیش‌یائسگی نامیده می‌شود و بیشتر از همه طول می‌کشد.

۳. خانم‌ها فقط به‌مدت یک سال در مرحله‌ی یائسگی هستند، اما ممکن است علائم پیش‌یائسگی را از چندین سال قبل از واردشدن به دوره‌ی یائسگی تجربه کنند.

یائسگی، یک بخش عادی و طبیعی از روند افزایش سن است. هنگامی‌که شما وارد دهه‌ی چهارم زندگی‌تان می‌شوید، بدن‌تان شروع به تولید استروژن کمتری خواهد کرد، تازمانی‌که شما دیگر قاعده نشوید. وقتی دوره‌ی قاعدگی‌تان متوقف شد، وارد دوره‌ی یائسگی می‌شوید. یائسگیِ طبیعی که بدون مداخله‌ی پزشکی رخ می‌دهد، در سه مرحله اتفاق می‌افتد:

  • پیش یائسگی؛
  • یائسگی؛
  • پس از یائسگی.

بسیاری از مردم یائسگی را با پیش‌یائسگی اشتباه می‌گیرند. پیش‌یائسگی، مرحله‌ای است که یک زن گذار به دوره‌ی یائسگی را آغاز می‌کند. برخی از نشانه‌های رایج پیش‌یائسگی عبارتند از:

  • گُرگرفتگی؛
  • تعریق شبانه؛
  • خشکی واژن.

در دوره‌ی پیش‌یائسگی، بدن شما استروژن کمتری تولید می‌کند و این روند را تا یک یا دو سال قبل از آنکه سطوح هورمونی شما به‌سرعت اُفت کنند، ادامه می‌دهد. پیش‌یائسگی می‌تواند تا ۱۰ سال قبل از ورود شما به مرحله‌ی یائسگی اتفاق بیفتد و اغلب در دهه‌ی چهارم زندگی‌تان آغاز می‌شود. اما برخی خانم‌ها در دهه‌ی سوم عمرشان وارد دوره‌ی پیش‌یائسگی می‌شوند.

هنگامی‌که به‌مدت ۱۲ ماه متوالی پریود نشوید، پزشکان یائسگی شما را تأیید می‌کنند. بعد از ۱۲ ماه شما وارد مرحله‌ی پس از یائسگی خواهید شد. اگر تخمدان‌های خود را با عمل جراحی برداشته‌اید، یائسگی ناگهانی را تجربه خواهید کرد.

 

ادامه در سایت چطور



:: برچسب‌ها: یائسگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()