نوشته شده توسط : jody

درمان فیستول با دو هدف انجام میشود. هدف اول از بین بردن عفونت شدید بیماری است. زیرا تجربه نشان داده بیمارانی که قبل از جراحی عفونت فیستول را از بین برده اند، به نتایج بهتری رسیده اند. به همین جهت است که پزشکان قبل از جراحی دوره ای کوتاه برای مصرف داروهای آنتی بیوتیک و درمان های خانگی در نظر می گیرند.

هدف دوم از بین بردن این مسیر یا همان فیستول از طریق جراحی است. جراحی فیستول در بیمارستان و تحت بیهوشی انجام میشود. از روشهای مختلفی برای جراحی این بیماری استفاده میشود. مهمترین آنها فیستولوتومی نام دارد.

فیستولوتومی شامل ایجاد برش در مسیر فیستول و تخلیه آن است. تا بعد از چند ماه از درون ترمیم شود. این جراح ریسک ابتلا به بی اختیاری در کنترل گاز روده و مدفوع را دارد. با این حال پزشکان همه تلاش خود را می کنند. تا برشی در عضله ایجاد نکنند. البته درد، عفونت، دوره نقاهت طولانی مدت و خطر عود مجدد بیماری از دیگر عوارض این جراحی است.

در صورتی که مسیر فیستول از عضله عبور کند، ممکن است پزشک از دیگر تکنیک های جراحی نظیر ستون استفاده نماید. در این روش نخی را در این مسیر وارد می کنند تا عفونت را به طور کامل تخلیه کند. ستون معمولاً به تنهایی تاثیرگذار نبوده و باید از چندین تکنیک مختلف استفاده و در طی چند جراحی بیماری را درمان کرد.

اما در حال حاضر بهترین روشی که برای از بین بردن این بیماری، وجود دارد. درمان فیستول با لیزر است.

جراحی فیستول با لیزر

جراحی لیزری روش نوین درمان این بیماری است. تمامی مراحل این درمان بدون دخالت چاقو و با استفاده از قدرت لیزر انجام میشود. تابش اشعه لیزر بر خلاف چاقوی جراحی به ترمیم سریعتر بافت های آسیب دیده کمک می کند.

غالب بیماران بعد از انجام لیزر رضایت کامل خود را از مراحل درمان و دوره نقاهت اعلام کرده اند. زیرا بیمار در طی عمل هیچ درد و خونریزی را تجربه نمی کند. همچنین در طی مدت زمانی کوتاهی به بهبودی کامل دست می یابد.

درمان فیستول با لیزر در کلینیک، سرپایی و بدون نیاز به دریافت بیهوشی انجام میشود. معمولاً درمان به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد و پس از آن نیز می توان به منزل و یا حتی محیط کار بازگردید.

این روش درمان قطعی بیماری است. زیرا به طور کامل عفونت را از بین می برد. بنابراین با یک بار پرداخت هزینه می توانید از شر این عارضه خلاص شوید و در هزینه ها نیز صرفه جویی کرده اید.

دریافت نوبت ویزیت

برای دریافت نوبت ویزیت و یا درمان فیستول با لیزر می توانید با این شماره تماس بگیرید.

02186084961

مزایا

از مزایای لیزر درمانی می توانیم به این موارد اشاره کنیم.

  • درمان سریع و سرپایی که در کمتر از یک ساعت انجام میشود.
  • بدون نیاز به تحمل عوارض داروی بیهوشی
  • مقرون به صرفه
  • بدون درد و بدون خونریزی
  • نتیجه قطعی با کمترین میزان از بازگشت بیماری
  • ترمیم سریعتر بافت های آسیب دیده و کاهش دوره نقاهت
  • حفظ زیبایی پوست اطراف مقعد و جلوگیری از ایجاد اسکار (جای زخم) های آزار دهنده
  • جلوگیری از انتقال عفونت ها و بیماری ها
  • دقت بالا، جلوگیری از آسیب دیدن عضله و بی اختیاری مقعدی

وب سایت مدیوم



:: برچسب‌ها: فیستول ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

 

عکس کیست مویی خارج شده – تصاویر واضح کیست پیلونیدال

کیست مویی یا کیست پیلونیدال یک بیماری دردناک و عفونی ناحیه مقعد است. به طور واضح در عکس کیست مویی می‌توان کیست ملتهب و متورمی را مشاهده نمود که حاصل برگشت مو به داخل پوست است. این بیماری موجب بروز کیسه‌ای حاوی مو و چرک بر روی پوست بالای خط باسن می شود. این کیست در اثر عواملی مثل ژنتیک، نشستن های طولانی مدت، چاقی، استفاده از لباس های تنگ و موهای ضخیم و زیاد ایجاد شده و به شدت دردناک و عفونی است.

نشانه های ظاهری

ممکن است این عارضه در ابتدا علائم ظاهری نداشته باشد اما شایع ترین نشانه های ظاهری کیست مویی شامل ایجاد تورم و قرمزی، درد و التهاب و خروج ترشحات و عفونت است. 

همان طور که در تصاویر کیست مویی مشاهده می کنید، اطراف این کیست ملتهب و سرخ رنگ شده که نشان دهنده عفونت این بیماری است. ممکن است در مواردی بیماران خونریزی و نیز خروج ترشحات بدبو از کیست را نیز تجربه نمایند. 

علائم کیست مویی
تصاویر واضح کیست مویی

وقتی عفونت این بیماری درمان نشود و پیشرفت کند، ممکن است به بافت های اطراف آسیب برساند و همچنین در طولانی مدت خطرات جدی به همراه دارد. بنابراین با مشاهده چنین علائمی بهتر است در اولین فرصت برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای درمان کیست مویی روش‌ها و درمان‌های متعددی وجود دارد اما درمان‌های دارویی و خانگی نمی‌توانند پاسخ گویی درمان باشند و برای درمان قطعی باید از روش‌هایی مانند جراحی و تکنیک لیزر استفاده نمود. درمان کیست مویی با لیزر و جراحی تنها گزینه های پیش روی شما هستند، چون عفونت و موهای زائد زیر پوست باید تخلیه شوند.

از آنجایی که لیزر هیچ درد و خونریزی را برای بیمار به همراه نداشته و در کمترین زمان ممکن انجام می شود، به عنوان روشی پرطرفدار برای درمان بیماری های مقعدی از جمله کیست مویی شناخته می شود.

همانطور که در عکس عمل کیست مویی با لیزر مشاهده می‌کنید، موهایی که به زیر پوست برگشتند و همچنین عفونت بطور کامل تخلیه شده اند.

عکس عمل کیست مویی
 
ادامه مطلب در کلینیک پایتخت
 


:: برچسب‌ها: عکس کیست مویی , شکل ظاهری کیست مویی , تصاویر کیست مویی , کلینیک پایتخت ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

بیماری شقاق یا همان فیشر، بیماری بسیار دردناک ناحیه مقعد است. شقاق موجب بروز زخمی عمیق در دیواره مقعدی می‌گردد. این زخم با گذر زمان عمیق تر شده و تا عضله اسفنکتر مقعدی نیز امتداد می‌یابد. ناحیه مقعد در اثر این زخم ملتهب و متورم می شود و درد بسیار زیادی را به خصوص به هنگام دفع به بیمار تحمیل می‌کند به گونه ای که بیمار در اغلب موارد اجازه معاینه به پزشک را نیز نمی‌دهد. از دیگر علائم این بیماری خارش، سوزش و خونریزی است.

درمان این بیماری بسته به شدت زخم و علت پدید آورنده آن متفاوت است. اگر زخم شقاق در مراحل ابتدایی و در حالت حاد باشد، اغلب با درمان‌های خانگی بهبودی حاصل می‌شود اما اگر به حالت مزمن در آمده، تنها راهکار قطعی درمان آن، عمل جراحی است که البته می‌توان از طریق جراحی سرپایی با لیزر مشکلات مربوط به عمل سنتی را نیز از بین برد.

همچنین روش‌های مختلفی برای جراحی شقاق وجود دارد که بسته به نوع شقاق و میزان پیشرفت بیماری، پزشک یکی از آنها را به شما پیشنهاد می‌دهد. این روش‌ها شامل جراحی با لیزر، فیشرکتومی، اسفنکتروتومی و در برخی موارد فلپ پیشرفته می‌باشد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

عمل شقاق با لیزر

درمان شقاق مقعدی

درمان شقاق با لیزر یک روش سرپایی و بدون بیهوشی است که تا کنون نتایج رضایت بخشی داشته و درصد بالایی از بیماران مبتلا به این نوع عارضه‌ها، لیزر را برای درمان انتخاب می‌کنند. لیزر در مقایسه با جراحی روش آسان‌تری می‌باشد که علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، بیمار درد و خونریزی را هم احساس نمی‌کند. همچنین از این روش هم برای درمان شقاق مزمن و هم حاد استفاده می‌شود و احتمال بازگشت دوباره بیماری در آن بسیار کمتر است.

اسفنکتروتومی

یکی از روش های موثر در درمان شقاق است که همراه با خطرات و عوارضی برای بیمار می باشد. در این روش با ایجاد شکاف عمیقی روی عضلات اسفنکتر اطراف مقعد، باعث کاهش فشار و برطرف شدن انقباض این عضلات شده و به بهبود زخم شقاق کمک می کند. اسفنکتروتومی در دو نوع باز و بسته انجام می‌شود و بیمار کاهش درد قابل توجهی را بعد از این جراحی تجربه می کند.

فیشرکتومی

فیشرکتومی

پوست اطراف مقعد که در نتیجه ایجاد زخم شقاق آسیب دیده است، در این روش با ایجاد برشی حذف شده و سپس ترمیم خواهد شد. برای افزایش اثربخشی فیشرکتومی، همراه با برش عضله اسفنکتر تزریق بوتاکس هم انجام می شود.

فلپ پیشرفته

این روش تنها در بعضی مواقع پیشنهاد می شود و در واقع نوعی پیوند پوست سالم بخشی از مقعد به پوست آسیب دیده محل شقاق (فیشر) است. استفاده از روش فلپ پیشرفته در مواردی که روش های دیگر مثل اسفنکتروتومی موثر نباشند انجام می شود.

رعایت چه نکاتی برای مراقبت بعد عمل شقاق ضروری است؟

 

ادامه در https://clinicdarman.com/دانستنیهای-سایت/مراقبت-بعد-عمل-شقاق/



:: برچسب‌ها: جراحی شقاق , عمل شقاق , عمل جراحی شقاق , کلینیک پایتخت ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

امروزه روش های مختلفی برای درمان زخم مقعدی یا همان شقاق (فیشر) استفاده می شوند. که کاملا بستگی به پیشرفت بیماری دارند. اما سوال اینجاست که بهترین روش درمان شقاق مقعدی چیست؟ این راه های درمانی در پزشکی به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • درمان روش های جراحی (برای شقاق مزمن)
  • درمان با روش های بدون جراحی (برای شقاق حاد)

ممکن است روشهای جراحی را با نام “روشهای تهاجمی” نیز شنیده باشید. تفاوت آنها با روشهای بدون جراحی (خانگی، دارویی و…) این است که معمولا برای درمان بیماری هایی استفاده می شوند که ریشه نسبتا عمیقی در پوست داشته، روشهای دارویی یا خانگی جوابگو نیستند؛ یا فرد از آن ها نتیجه مطلوبی نگرفته باشد. عمل جراحی تهاجمی نتیجه قطعی تری داشته و طی مدت زمان کوتاه تری انجام می شود. در نتیجه دوره نقاهت فرد نیز کوتاه تر می باشد. اگر شما هم به این مشکل مبتلا بوده و هنوز راه درمان مناسب را نیافتید، در ادامه با ما همراه باشید.

عمل قطعی شقاق با لیزر

طبق گزارش سایت پزشکی mayoclinic لیزر درمانی یکی از به روز ترین روش های درمانی بوده که امروزه برای درمان بسیاری از بیماری ها (به خصوص بیماری های پوستی مانند شقاق) مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش با استفاده از پرتو درمانی و تاباندن اشعه، هر گونه عفونت سوزانده شده و از بین می رود. در نتیجه باعث التیام ناحیه آسیب دیده می شود.

پزشکان دلیل به وجود آمدن شقاق را فشار زیاد و اسپاسم عضلات مقعد می دانند که باعث ایجاد شقاق مقعدی می شود. اکثرا می دانند که درمان شقاق مقعدی اگر با استفاده از روش های جراحی انجام شود، همراه با درد، خونریزی یا بستری کوتاه مدت در بیمارستان خواهد بود. در صورتی که اگر درمان شقاق با لیزر انجام شود، هیچ کدام از این عوارض اتفاق نخواهند افتاد.

طی لیزر درمانی؛ تمامی بافت های آسیب دیده ترمیم می یابند و بیمار بدون تجربه کردن هیچگونه درد یا خونریزی بهبود می یابد.

درمان شقاق مقعدی با لیزر توسط پزشک متخصص در کلینیک های درمان بیماری های نشیمنگاهی به صورت سرپایی، در کمتر از نیم ساعت، بدون بیهوشی و خونریزی انجام می شود.

هزینه جراحی شقاق با لیزر

بسیاری از افراد این سوال را دارند که هزینه لیزر شقاق به چه صورت است؟ در رابطه با هزینه درمان شقاق مقعدی با لیزر باید متذکر شویم که به عوامل مختلفی از جمله محل قرار گرفتن عارضه، وسعت، عمق آن و کلینیکی که برای انجام عمل به آن جا اقدام می کنید، بستگی دارد. در نتیجه برای تعیین هزینه دقیق نیاز است که برای معاینه حضوری مراجعه کرده و سپس از قیمت آگاه شوید. ولی به طور کلی باید بدانید از آنجا که لیزر درمانی نسبت به سایر روش ها جواب قطعی تری دارد، در نتیجه هزینه عمل آن هم نسبت به دیگر روش های جراحی کمی بالاتر است.

ادامه مطلب درمان شقاق مقعدی



:: برچسب‌ها: درمان شقاق , شقاق مقعدی , درمان شقاق با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

به نقل از شمانیوز

 

خاموش شدن ناگهانی ظرفشویی

 

یکی از مسائلی که در رابطه با کار کردن ماشین ظرفشویی ممکن است برای شما اتفاق بیفتد، خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین سیکل شست و شو است.

یکی از مسائلی که در رابطه با کار کردن ماشین ظرفشویی ممکن است برای شما اتفاق بیفتد، خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین سیکل شست و شو  است. این اتفاق ممکن است برای شما دردسر ساز شود و یا برنامه ریزی شما برای شستن ظرف ها را برهم بزند. اما با خواندن این مطلب نیازی نیست نگران باشید، زیرا با راهنمایی متخصصین مشکل شما در اسرغ وقت و با کمترین هزینه برطرف خواهد شد. پس همراه ما باشید.

برای حل این مشکل ابتدا لازم است به بررسی دلایلی که باعث خاموش شدن ماشین ظرفشویی می شود بپردازیم:

 

علت‌ های خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی 

در صورتی که این مطلب را خواندید اما همچنان ماشین ظرفشویی شما حین کار خاموش می شود و یا خودتان نتوانستید به تعمیر ظرفشویی وایت هاوس بپردازید، حتما با تعمیرکار متخصص برند مربوطه ظرفشویی خود برای عیب یابی ماشین ظرفشویی و تعمیرات آن تماس بگیرید. ما در خدمات پس از فروش جنرال الکتریک برای کمک به حل مشکل شما آماده خدمات رسانی هستیم.

 

علت خاموش شدن لباسشویی

نقص در پنل ماشین ظرفشویی

دسترسی ما برای استفاده از ماشین ظرفشویی پنلی است که روی ماشین ظرفشویی می‌بینیم و با استفاده از دکمه‌های آن ماشین ظرفشویی را روشن، خاموش یا برنامه ریزی می کنیم. گاهی ممکن است این دکمه‌ها دچار مشکل شوند، پس یکی از علت‌های خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی می‌تواند همین امر، یعنی نقص در پنل ماشین ظرفشویی باشد.

نقص در قسمت فن ماشین ظرفشویی

کنترل دمای داخل ماشین ظرفشویی به عهده‌ی فن است، این دستگاه از گرم شدن بیش از اندازه داخل ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند و زمانی که مرحله شستشو به پایان می‌رسد و درب ماشین باز می‌شود هوا را به بیرون منتقل می‌کند. حال اگر فن دچار نقص شود این عمل به درستی انجام نمی‌شود و به احتمال قوی یکی از علت‌های خاموش شدن ماشین ظرفشویی همین مورد است. معمولا فن در اکثر ماشین‌های ظرفشویی در قسمت پایینی دستگاه قرار دارد، اما توصیه می‌شود برای بررسی سلامت فن حتما از تکنسین های ماهر در نمایندگی مجاز تعمیرات ظرفشویی وایت هاوس بهره ببرید.

نقص در لباسشویی

نقص در قفل درب

حتما می‌دانید تا زمانی که درب ماشین ظرفشویی باز است دستگاه روشن نمی‌شود و برای شروع به کار می‌بایست درب کاملا بسته شود. حال اگر زبانه،  کار خود را به درستی انجام ندهد و در قفل درب نقص به وجود آید، درب کامل بسته نشده و ماشین ظرفشویی خاموش می‌شود.

نقص در جریان برق

اگر در حین کار، ماشین ظرفشویی مابه، یا وایت هاوس شما ناگهان خاموش شد به صفحه‌ی نمایش گر دقت کنید، اگر صفحه‌ی نمایشگر ماشین ظرفشویی نیز خاموش شد و برق نداشت، اولین کار این است که جریان برق را مورد بررسی قرار دهید؛ احتمال اینکه برق به دستگاه نرسد فراوان خواهد بود، پس ورودی‌هایی که جریان برق را به ماشین ظرفشویی می‌رسانند را کنترل کرده و از جریان برق اطمینان حاصل کنید.

نقص در پمپ ماشین ظرفشویی

برای اینکه ماشین ظرفشویی عمل شستشوی ظروف را به خوبی انجام دهد به آب نیاز دارد، عواملی باعث می‌شود تا مقدار آب مورد نظر به ماشین ظرفشویی نرسد، یکی از این عوامل نقص در پمپ آب است. پمپ اگر نتواند به مقدار و یا با فشار لازم آب را به ماشین ظرفشویی برساند، دستگاه از کار می ایستد و خاموش می‌شود؛  قابل ذکر است که این اتفاق با تولید صدا نیز همراه خواهد بود. حتی اگر پمپ سالم باشد و در حین شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی، آب منزل قطع شود و یا اصلا لوله کشی آب منزل به مشکل بخورد و سبب شود آب به ماشین ظرفشویی نرسد، ماشین ظرفشویی در حین کار خاموش می‌شود.

نقص المنت حرارتی در ماشین ظرفشویی

المنت حرارتی در ماشین ظرفشویی نقش خشک کردن ظروف را بر عهده دارد و اگر المنت صدمه ببیند، دچار شکستگی و یا به هر طریقی دچار نقص شود، ماشین ظرفشویی با مشکل رو به رو می‌شود. برای اینکه آزمایش کنیم و از سالم بودن المنت ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنیم، می‌توانیم دمای آب موجود در ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهیم، اگر آب دارای حرارت بود تقریبا مشخص می‌شود که المنت سالم است.

در برخی مواقع المنت دچار شکستگی و نقص نیست بلکه این فیوزها و سیم‌کشی‌ها هستند که عملکرد المنت را تحت تاثیر قرار می‌دهند، در این حالت هم المنت باید تعویض گردد و امکان تعمیر آن‌ها وجود ندارد. پس نقص در المنت نیز می‌تواند یکی از علت‌های خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی باشد.

فیوز حرارتی ماشین لباسشویی

نقص در فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی

فیوز حرارتی نقش مهمی در ماشین ظرفشویی دارد، وظیفه‌ی فیوز حرارتی مراقبت از موتور و برد ماشین ظرفشویی است. زمانی که حرارت در دستگاه از حد استاندارد خود بگذرد، رسیدن جریان به برد و موتور را قطع می‌کند و سبب خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی می‌شود.

باید به این نکته توجه کرد که تعویض کردن فیوز حرارتی باعث نمی‌شود تا این مشکل حل شود و دیگر ماشین ظرفشویی خاموش نشود، بلکه باید عاملی که باعث شده فیوز حرارتی دچار نقص شوند را شناسایی کنید و نسبت به تعمیر آن قدم بر دارید؛ در غیر این صورت باز هم شاهد خرابی فیوز حرارتی خواهید بود.

نقص موتور در ماشین ظرفشویی

تمام مطالبی که ذکر شد رابطه مستقیم و غیر مستقیمی با موتور دارند، اگر هر کدام از این اتفاقات در مرور زمان رخ دهد، باعث ضعیف شدن قدرت موتور می‌شود، برای مثال اگر آب کافی به ماشین نرسد، جریان برق دچار نوسان، فن ماشین ظرفشویی دچار نقص و محیط داخلی بیش از حد داغ شود و عوامل دیگری که در رابطه با آن صحبت کردیم، این موارد باعث نقص موتور می‌شوند و یکی دیگر از علت‌های خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی به حساب می‌آیند.

نقص در برد ماشین ظرفشویی

به زبان ساده اگر بگوییم، برد را می‌توان قلب ماشین ظرفشویی تلقی کرد، تمام عملیات‌های دستگاه، از ابتدا تا انتها با دستور برد صورت می‌گیرند و هر عملکردی که در ماشین ظرفشویی رخ می‌دهد تحت کنترل برد است. صحبت درباره‌ی این قطعه را در انتها جای دادیم زیرا تقریبا می توان گفت در علت های خاموش شدن ماشین ظرفشویی، برد را آخر از همه بررسی کنید، زیرا احتمال خرابی و نقص در این قطعه کمتر از عوامل دیگر است.

لازم به ذکر است که بررسی نقص این قطعه کاری تخصصی تلقی شده و توصیه می‌شود سرخود به تعمیر برد ظرفشویی وایت هاوس نپردازید، مگر آنکه علم و پول کافی داشته باشید، زیرا تعویض این قطعه از ماشین ظرفشویی دارای هزینه ای چشمگیر است. نه تنها برد، بلکه بسیاری از موارد و قطعاتی که در این مقاله در موردشان صحبت شد، بحث تعمیر و تعویض آن‌ها تخصصی است، پس مشاوره و کمک گرفتن از تعمیرکاران، نمایندگی‌ها و افرادی که در این حیطه فعالیت دارند و ماهر محسوب می‌شوند، اصولی‌ترین کار است.



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

در این صفحه قصد داریم با بررسی عکس کیست مویی به شما در تشخیص این بیماری کمک کنیم. بیماری کیست مویی (سینوس پیلونیدال) نوعی عارضه مقعدی است. برگشت مو به داخل پوست باعث تجمع عفونت میشود. در برخی مواقع روی سطح کیست آبسه ایجاد میشود. درد، عفونت، خارش و سوزش، ترشحات چرکی و خونریزی از مهمترین علائم این بیماری به شمار می روند. بیماری می تواند به شکل یک سوراخ روی سطح پوست و یا یک برآمدگی باشد.

مشاهده عکسهای کیست مویی به تشخیص و سریع تر شدن فرآیند درمان کمک می کند. به همین جهت در ادامه چند عکس واضح از کیست مویی را در اختیار شما می گذاریم.

عکس کیست مویی در مراحل اولیه و حاد

درمان کیست مویی اهمیت ویژه ای دارد. اگر نسبت به درمان این بیماری بی توجه باشید، علائم بیماری تشدید شده و بیماری وارد فاز مزمن خود میشود. با گذشت زمان در کیست عفونت تجمع کرده یا اصطلاحاً کیست آبسه می کند.

هرگز سرخود و بدون مشورت با پزشک اقدام به تخلیه آبسه نکنید. زیرا این کار می تواند بیماری را تشدید و خطر بروز فیستول را افزایش دهد.

عکس تجمع عفونت کیست مویی

فیستول یکی دیگر از انواع بیماریهای ناحیه مقعدی است. فیستول به اتصال غیر طبیعی دو عضو از بدن گفته میشود. علت این بیماری عفونت طولانی مدت و درمان نشده است. اگر کیست مویی به موقع درمان نشود، می تواند عفونت آن گسترش یافته و به بیماری فیستول منجر شود. درمان فیستول به مراتب پیچیده تر است. در ادامه تصاویر کیست که به ایجاد فیستول منجر شده را مشاهده می کنید.

عکس ایجاد فیستول بر روی کیست مویی

عکس جراحی کیست مویی

برای از بین بردن کیست، می بایست موضع به طور کامل تخلیه شود. با این کار امکان عود مجدد بیماری و عفونت آن وجود ندارد. در روش جراحی پزشک با استفاده از تیغ جراحی موضع را تخلیه می کند. این کار می تواند همراه با درد شدید باشد و معمولاً بیمار خون زیادی را از دست میدهد. مراقبت از زخم جراحی اهمیت ویژه ای دارد. زیرا خطر عفونت آن بسیار زیاد است.

عکس عمل جراحی کیست مویی

ایجاد زخم جراحی ناخوشایند است. این زخم برای بیماران خانم آزار دهنده تر است. متاسفانه ایجاد اسکار بعد از جراحی اجتناب ناپذیر است. اما می توان با جایگزین کردن لیزر به جای جراحی از ایجاد این اسکار آزار دهنده جلوگیری نمود.

عکس ترمیم زخم بعد از جراحی کیست مویی

لیزر کیست مویی

 لیزر کیست مویی روش نوین درمان این بیماری است. در این روش اشعه لیزر جایگزین تیغ جراحی شده و این امر مسلماً مزیت های بسیاری را هم برای بیمار و هم برای جراح به همراه دارد. به طور مثال، با استفاده از لیزر میزان درد و خونریزی بیمار تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. درمان سرپایی و با هزینه ای مناسب انجام میشود. در ضمن نتیجه این درمان قطعی است و خطر عود مجدد بیماری کمتر است.

عکس یا تصویر درمان کیست مویی با لیزر 

 


:: برچسب‌ها: عکس کیست مویی ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

 داروی ملوکسیکام داروی ضد التهابی غیر استروئیدی که به جهت درمان عفونت و التهاب در بدن کاربرد دارد.  که با نام‌های تجاری Mobic و Vivlodex نیز شناخته می‌شود، این داروی ضد التهابی هورمون‌هایی را که در بدن باعث ایجاد التهاب و درد می‌شوند، کاهش می‌دهد.

مصرف این دارو می تواند خطر ابتلا به حمله یا سکته‌ قلبی را افزایش دهد. اگر شما به مدت طولانی و یا به میزان زیادی، از این دارو استفاده کنید. بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارید.

مقدار و نحوه مصرف داروی ملوکسیکام

مقدار مصرف داروی ملوکسیکام معمولا یک قرص ۷.۵ میلی‌گرمی در روز است، اما تحت نظر پزشک می‌توان استفاده از آن را تا ۱۵ میلی‌گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۱۵ یا دو عدد قرص ملوکسیکام ۷.۵) در روز هم رساند.

عوارض مصرف ملکوسیکام

اگر علائم واکنش آلرژیک به ملوکسیکام همانند عطسه، آبریزش یا گرفتگی بینی، خفگی یا مشکل در تنفس، کهیر، تورم در چهره، لب‌ها، زبان یا گلو را تجربه کردید، حتما به اورژانس یا پزشک مراجعه کنید. اگر بیمار دچار حمله قلبی یا سکته  شد. (علائمی همانند انتقال درد از قفسه سینه به فک و شانه‌ها، بی‌حسی یا ضعف ناگهانی در یک طرف بدن، واکنش خفیف، احساس تنگی نفس) به‌سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

کم‌کاری تیروئید در اثر کمبود تولید دو هورمون T۳ و T۴ (تری‌یدوتیرونین و تیروکسین) توسط غده تیروئید ایجاد  میشود. از نظر طب سنتی افزایش بلغم (سردی و تری در بدن) نیز در ایجاد کم‌کاری تیروئید نقش دارد.

علائم  
 علائم کم‌کاری تیروئید شامل موارد زیر است:

افزایش وزن

خستگی

افسردگی

درد مفاصل

حساسیت به سرما

ناباروری

یبوست

پوسته پوسته شدن پوست

گرفتگی عضلات

شکنندگی مو و ناخن

قاعدگی نامنظم و زودرنجی

این بیماری در کودکان بر رشد آنها اثر منفی می‌گذارد و در میانسالان اختلالات حافظه‌ای را ایجاد می‌کند. کم‌کاری تیروئید در دوران بلوغ هم می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. این بیماری در ایجاد اختلالات قلبی و عروقی در افراد موثر است.

درمان کم‌کاری تیروئید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: کم‌کاری تیروئید می‌تواند با اختلال در سیستم ایمنی بدن همراه شود، بنابراین سیستم ایمنی به غده تیروئید حمله می‌کند. عواملی مانند ابتلا به برخی عفونت‌ها و ویروس‌ها و عوارض ناشی از دارو‌ها می‌تواند بر کم‌کاری تیروئید اثر بگذارد. از عوارض مصرف برخی دارو‌های ضدافسردگی و دو قطبی مانند لیتیوم، دارو‌های قلبی و دارو‌هایی که مبتلایان به سرطان مصرف می‌کنند می‌توان به کم‌کاری تیروئید اشاره کرد.

عظمایی گفت: ماساژ بدن و اطراف گلو با روغن‌هایی مانند بادام، سیاه‌دانه و کنجد به درمان کم‌کاری تیروئید کمک می‌کند همچنین بادکش گرم هم در بهبود این عارضه موثر است. به طور کلی به علت اینکه کم‌کاری تیروئید ناشی از غلبه سردی و تری در بدن است، باید بدن را به کمک مصرف مواد غذایی با طبع گرم و خشک مانند ارده به همراه شیره انگور گرم کرد.

مبتلایان به کم‌کاری تیروئید باید از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین، کربوهیدرات‌ها، قندها و آرد، غذا‌های کنسرو شده و ساندویچی، شیرینی‌های قنادی، سوسیس، کالباس و پیتزا پرهیز کنند. این اشخاص در صورت مصرف سبزی‌ها مانند کلم بروکلی و اسفناج باید آنها را کمی بپزند. مبتلایان به کم‌کاری تیروئید باید مصرف پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش دهند. خوردن ماهی با ادویه‌های گرم مانند زنجبیل، هل، میخک و دارچین به این افراد پیشنهاد می‌شود.

 از مواد غذایی مفید برای مبتلایان به کم‌کاری تیروئید می‌توان به چهارمغز (پسته، بادام، فندق و گردو)، گوشت گوسفند جوان، لوبیای سویا، تخم‌مرغ، حبوبات، روغن زیتون و میوه‌هایی مانند سیب، موز و آناناس، تخم گشنیز با عسل و دمنوش اسطوخودوس با بابونه و گیاه پنج انگشت اشاره کرد.

درمان کم‌کاری تیروئید با طب سنتی

عظمایی افزود: افراد دچار کم‌کاری تیروئید برای رفع مشکل خود می‌توانند از مکمل‌هایی مانند ویتامین‌های D۳، A ، B و E، آهن، اسید چرب امگا۳، سلنیوم و روی (زینک) در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

او یادآوری کرد: مبتلایان به کم‌کاری تیروئید برای رفع مشکل خود باید ۱۰ گرم از هر یک از گیاهان جنسینگ، زنجبیل، دارچین، میخک، بابونه، اسطوخودوس و آویشن را به همراه ۳۰ گرم مغز بادام درختی و ۳۰ گرم تخم گشنیز را باهم ترکیب و این ترکیب را پودر کنند، سپس مخلوط پودر شده را داخل کمی عسل بریزند و قبل از هر وعده غذایی یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را میل کنند. افراد دچار این عارضه باید از اضطراب و استرس دوری کنند. انجام یوگا و مدیتیشن (تن‌آرامی) هم به مبتلایان به کم‌کاری تیروئید پیشنهاد می‌شود.

yjc

 



:: برچسب‌ها: کم کاری تیروئید ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

فیستول مقعدی یک تونل کوچک است که بین پوست اطراف مقعد و انتهای مجرای کانال مقعدی ایجاد می شود. برای درمان فیستول مقعدی تا کنون روش های گوناگونی ارائه شده است ولی این عارضه معمولاً با انجام جراحی به روش لیزر فیستول یا جراحی باز (سنتی) به طور قطعی برطرف می شود.

جهت اطلاعات کامل تر روی جمله فیستول مقعدی چیست؟ کلیک کنید.

در صورت ابتلا غدد اطراف مقعد به عفونت، فیستول مقعدی ایجاد می شود. عفونت بوجود آمده در غدد داخلی می تواند باعث ایجاد آبسه مقعدی بین پوست و دریچه مقعد شود. هنگام تخلیه چرک ناشی از آبسه مقعدی اگر این عفونت به طور کامل تخلیه نشود، در 90%موارد در بدن فرد منجر به فیستول مقعد می شود. برای آمار دقیق می توان ذکر کرد یک سوم افرادی که آبسه را پشت سر گذاشته اند، به فیستول مبتلا شده اند.
اگر متوجه وجود این عارضه مقعدی نشوید یا روش درمان فیستول مقعدی را پیش نگیرید، رشد توده چرکی بیشتر شده و منجر به بیماری های روده مانند بیماری کرون می شود.

فیستول ها به طور معمول بین پوست و کانال مقعدی شما ایجاد می شوند. با این حال ، گاهی اوقات می توانند از طریق عضلات مقعد (عضلات اسفنکتر) عبور کنند که این نوع از فیستول ها به عنوان فیستول مقعدی پیچیده شناخته می شوند و درمان آن ها به مراتب دشوارتر است . همانطور که پیشتر ذکر شد این نوع از بیماری به خودی درمان نمیابد و نیازمند جراحی می باشد.


علائم فیستول مقعدی

علائم فیستول مقعدی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. ترشحات دهانه فیستول که بر روی پوست قابل مشاهده است.
  2. دیده شدن چرک یا خون در کانال فیستول
  3. درد ، ناراحتی و تورم در مقعد و اطراف آن
  4. اسهال
  5. تحریک پذیری پوست در اطراف مقعد

این علائم همیشه ناشی از فیستول مقعدی نیستند ، اما اگر آنها را دارید ، به پزشک عمومی مراجعه کنید.


تشخیص فیستول مقعدی


پزشک عمومی در مورد علائم شما سوال می کند و به احتمال بسیار زیاد شما را معاینه می کند. قسمت هایی که پزشک عمومی آن ها را بررسی می کند شامل دهانه فیستول مقعدی که قسمتی از پوست را درگیر خود کرده و کانال آنوس می باشد. در این روش پزشک معمولا انگشت خود را به آرامی داخل مجرای دفع شما می کند که بتواند نتایج بیشتری از این بررسی به دست بیاورد. همچنین نسخه ای نوشته و شما را برای آزمایش روده پیش متخصص داخلی می فرستد. در موارد ملزوم به انجام آزمایش ممکن است شامل اسکن اولتراسوند از مقعد ، با استفاده از کاوشگر وارد شده در مجرای پشتی ، تصویربرداری مغناطیسی (MRI) یا اسکن توموگرافی رایانه ای (CT) باشد.

درمان فیستول مقعدی توسط روش های غیر جراحی

تنها درمان غیر جراحی فیستول مقعدی که در حال حاضر استفاده می شود چسب فیبرین است. روند این روش شامل تزریق چسب به داخل دستگاه فیستول است تا طرفین کانال را به هم نزدیک تر کرده و از رشد و تولید چرک جلوگیری می کند. در نهایت سلول های بافت اطراف کانال چرکی به چسب تبدیل شده و دستگاه از بین می رود.
بسیاری از بیماران ممکن است این روش را ترجیح دهند زیرا روشی بی خطر و بدون درد است. با این حال ، از تأثیر کمتری نسبت به روش های جراحی با لیزر و جراحی باز برخوردار است برخی تحقیقات نشان داده اند که اکثر بیماران تحت درمان با این روش در طی 16 ماه پس از درمان دچار عوارض یا عود مجدد می شوند.

منبع : http://laserhemoroid.ir/



:: برچسب‌ها: فیستول ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

آیا تا به حال دچار فیستول مقعد شده‌اید؟ در نزدیکانتان کسی سابقه ابتلا به آن را داشته است؟ احساس کردید که خودتان هم در معرض این بیماری هستید؟ تا به حال اسم درمان فیستول مقعدی با لیزر به گوشتان خورده است؟ اصلا می دانید که فیستول مقعد چیست؟!

اگر جواب شما به هر یک از سوال های بالا مثبت است، پس پیشنهاد میکنیم که حتما در این مقاله با ما همراه باشید!

 

منبع

 

فیستول مقعدی چیست؟

این عارضه که در علم پزشکی از آن با نام فیستول آنال یاد می‌شود، یک کانال کوچک است که بین انتهای روده (دریچه مقعد) و پوست نزدیک آن ایجاد می‌شود. 

آنها معمولاً نتیجه توده‌های عفونی نزدیک مقعد می‌باشند که باعث ایجاد مجموعه چرک (آبسه) در بافت اطراف می‌شود. بیشتر فیستول‌های مقعد بعد از آبسه مقعد ایجاد می‌شوند. اگر آبسه پس از تخلیه چرک به درستی بهبود نیافته باشد منجر به این بیماری می‌شود.

آشنایی با روش‌های درمان فیستول

تود‌ه هایی که به مرور زمان بهبود نیابند نیازمند عمل فیستول با لیزر یا جراحی به روش‌های دیگر می‌باشند. البته به جرات می‌توان گفت که عمل جراحی برای درمان فیستول مقعدی ضروری است. زیرا در 90% مواقع این بیماری به خودی خود بهبود نمی‌یابد.

پاسخ به این سوال که بهترین گزینه برای درمانچه می‌باشد، کاملا به وضعیت فرد و میزان پیشرفت بیماری بستگی دارد. با مراجعه به پزشک متخصص می‌توانید از مناسب ترین روش درمان آگاه شوید. جراح در مورد گزینه های موجود با شما صحبت خواهد کرد و تصمیم می‌گیرد کدام یک برای وضعیت شما مناسب تر است.

ما در اینجا به بررسی روش‌های مختلف درمان فیستول مقعدی می پردازیم.

فیستولوتومی 

روشی است که شامل بریدن بافت کلی بیماری می باشد تا در یک نقطه زخم بهبود یابد و به عنوان شایع ترین نوع جراحی فیستول شناخته می‌شود.

این روش فقط برای فیستول هایی مناسب است که از قسمت ماهیچه های اسفنکتر داخلی عبور نمی کنند. زیرا در این موارد خطر بی اختیاری در دفع مدفوع را به دنبال دارد.

اگر جراح در طی عمل بخش کوچکی از ماهیچه های اسفنکتر مقعد را قطع کند، ممکن است بتواند خطر بی اختیاری را کاهش دهد. در حال حاضر لیزر درمانی به عنوان روش جایگزین فیستولوتومی استفاده می‌شود.

روش استن 

به این صورت که یک قطعه نخ جراحی به نام استن در فیستول قرار می گیرد و برای چند هفته در آنجا باقی می ماند تا به بهبودی کامل آن کمک کند. در این روش نیازی به قطع عضلات اسفنکتر داخلی نیست. قبل از انتخاب این روش بهتر است تمام مزایا و معایب این روش را نیز در نظر بگیرید.

درست است که نخ های استن به تسریع بهبودی کمک می کنند ولی به طور قطعی آن را درمان نمی کنند و احتمال بازگشت وجود دارد. به همین دلیل ممکن است پزشک این روش درمان را طی چند جلسه انجام دهد تا عارضه به طور کامل از بین برود.

فلپ پیشرفت

همانطور که پیشتر ذکر شد اگر فیستول مقعد از بین عضلات اسفنکتر عبور کند، درمان آن با روش‌های بالا بی اختیاری مدفوع را به دنبال دارد. پس ممکن است پزشک از روش فلپ پیشرفته برای درمان بیماری شما استفاده کند.

این روش شامل بریدن یا خراشیدن فیستول و پوشاندن سوراخ هایی است که با یک فلپ از بافت داخل روده گرفته شده است.

تاثیر فلپ پیشرفته از فیستولوتومی کمتر می باشد و تنها مزیتی که نسبت به آن دارد این است که از قطع عضلات اسفنکتر جلوگیری می کند.

عمل فیستول با لیزر

در روش درمان فیستول مقعدی با لیزر و تکنیک ریشه کن کردن آن توسط اشعه لیزر، عملا بیمار هیچ گونه دردی را حس نمی‌کند و از بین بردن توده به صورت کاملا ملایم از طریق رادیاتور با استفاده از فیبرهای نرم و شامل پرتو صورت می گیرد.

در عمل لیزر جراح اصولا توسط میله نازک و مخصوصی که پروب (probe) نام دارد و متشکل از فیبرهای انعطاف پذیر است، مسیر حرکت لیزر را کامل مشخص می کند و سپس توسط لیزر CO2، قسمت توده کاملا برداشته می شود. به دلیل آسیب کمتر لیزر به بدن فرد نسبت به عمل جراحی فیستول با چاقو (روش سنتی)، بیمار به راحتی می‌تواند پس از گذشت چند روز کوتاه دفع مدفوع داشته باشد و به کارهای خود بپردازد.

به این دلیل که اشعه لیزر به ریشه فیستول برخورد می کند و آن را کاملا از بین می برد، احتمال بازگشت مجدد بیماری در این روش بسیار پایین است.

عدم درد، خونریزی و استراحت طولانی مدت فرد برای بهبودی کامل باعث شده است تا درمان فیستول مقعدی با لیزر جایگزین هرگونه روش دیگری شود.



:: برچسب‌ها: درمان فیستول با لیزر , لیزر فیستول , عمل فیستول با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()