نوشته شده توسط : jody

عمل جراحی شقاق با روش اسفنکتروتومی ، درمان ساده ای است، که طی آن اسفنکتر برش یا کشش داده می شود. اسفنکتر در واقع همان عضله دایره ای مقعد است که وظیفه کنترل دفع و باز و بسته شدن دریچه مقعد را بر عهده دارد. هدف از جراحی اسفنکترومی درمان شکاف دیواره مقعد یا همان فیشر از طریق کاهش اسپاسم عضله است. این جراحی به عنوان آخرین راه برای درمان این بیماری صورت می گیرد یعنی اگر سایر درمان ها مثل استفاده از رژیم غذایی پرفیبر، مصرف نرم کننده های مدفوع، بوتاکس و … پاسخگوی درمان نباشد، درمان شقاق با جراحی اسفنکتروتومی صورت می پذیرد.

نحوه ی انجام عمل جراحی اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد

برای انجام این روش جراح یک برش کوچک در اسفنکتر داخلی مقعد ایجاد می کند. هدف از این برش این است که فشار اسفنکتر را کاهش دهد زیرا هنگامی که فشار بیش از حد بالا است، شکاف های مقعد قادر به بهبودی نیستند.

این درمان تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می گیرد و معمولاً نیازی به بستری شدن در بیمارستان نخواهد بود. یعنی بیمار می تواند پس از عمل به خانه بازگردد. پس از عمل حدود شش هفته طول می کشد تا عروق این ناحیه به طور کامل بهبود یابد، اما اکثر افراد قادر به ادامه فعالیت های عادی خود از جمله رفتن به محل کار در عرض یک تا دو هفته پس از عمل جراحی هستند. اغلب افراد پس از این عمل شاهد کاهش درد شقاق مقعد به میزان قابل توجهی هستند اما درد هنگام اجابت مزاج و یا مشاهده خون بر روی دستمال توالت تا چند هفته پس از عمل طبیعی است.

جراحی بسته

در روش درمان شقاق با روش اسفنکتروتومی بسته یک برش بر روی شیار جانبی زده شده و از آن شیار عضله اسفنکتر یا دریچه را بیرون کشیده و قسمتی از آن را بسته به میزان پیشرفت شقاق مقعد قطع می کنند. انجام این روش جراحی ریسک آسیب به مخاط روده را به همراه داشته از همین روی نیاز به دقت بالایی دارد.

جراحی باز

این روش مشابه جراحی بسته است با این تفاوت که این بار برش (نیم الی یک سانتی متری) بر روی کانال مقعد زده می شود. در پایان عمل قسمت انتهایی برش را بسته به شرایط بیمار باز گشته و یا می بندند.

خطرات و عوارض جراحی اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد

درمان شقاق با روش اسفنکتروتومی

جراحی شقاق با روش اسفنکتروتومی از روش های موثر در درمان شقاق است اما مانند هر جراحی دیگری سختی های خود را داشته و بدون عوارض نخواهد بود. البته این عوارض برای تمامی افراد ایجاد نمی شود.

  • اختلالات دفع مدفوع
  • اختلال در کنترل گاز روده
  • آبسه مقعدی
  • درد
  • خونریزی حین عمل که نیاز به بخیه دارد.

با وجود موثر بودن درمان شقاق با جراحی اسفنکترومی مقعد، این روش به عنوان بهترین روش شناخته نمی شود. چرا که جراحی عوارض و خطرات بسیاری را به همراه دارد و از همین روی به جز در موارد محدود انجام نمی پذیرد. در حال حاضر مدرن ترین و قطعی ترین روش درمان شقاق با لیزر است. زیرا لیزر هیچ یک از معایب جراحی مانند درد، خونریزی، بستری شدن در بیمارستان، پرداخت هزینه های گزاف، احتمال ابتلا به عفونت و … را به همراه ندارد به علاوه این روش چون هیچ آسیبی به عضله اسفنکتر وارد نمی کند، از بی اختیاری مدفوع نیز جلوگیری خواهد نمود. از همین روی بهترین روش درمان با لیزر شناخته می شود.

مراقبت های پس از عمل شقاق با روش اسفنکتروتومی

معمولاً دوره بهبودی پس از این جراحی در حدود 6 هفته به طول می انجامد، اما اغلب افراد در این دوره می توانند به کار های روزمره خود نیز برسند. در این دوره مشاهده خواهید کرد که درد شقاق به میزان زیادی کاهش یافته است.اما مراقبت از خود در این دوره بسیار حائز اهمیت است زیرا که می تواند در نتیجه درمان تا حد زیادی تاثیرگذار باشد.

برخی از توصیه های مراقبتی پس از درمان شقاق با روش اسفنکتروتومی عبارتند از :

  • میزان استراحت در طول روز را افزایش دهید.
  • سعی کنید بی‌حرکت نباشید و تا جایی که توان دارید پیاده روی کنید.
  • حمام رفتن در دوره نقاهت پس از عمل منعی ندارد اما باید ناحیه مقعد را با حوله نرم خشک کنید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • رژیم غذایی پر فیبر را فراموش نکنید.
  • اگر در معرض یبوست قرار دارید با مشورت پزشک از داروهای نرم کننده و مسهل استفاده نمایید.
  • داروهای مسکن را بر طبق نظر پزشک و در ساعات تعیین شده مصرف نمایید.
  • استفاده از حمام سیتز پس از این عمل می توان تا حد قابل توجهی در بهبودی موثر باشد.
  • برای کاهش فشار وارده به مقعد هنگام دفع از یک چهارپایه کوچک استفاده نمایید.
  • به جای استفاده از دستمال توالت معمولی از دستمال های مرطوب استفاده کنید.
  • از صابون های بدون بو استفاده نمایید.

عمل جراحی شقاق https://cliniczarei.com/fissure/treatment-sphincterotomy/ کلینیک زارعی



:: برچسب‌ها: شقاق مقعدی , درمان شقاق , عمل جراحی شقاق , عمل شقاق ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

در بدن انسان احتمال ایجاد بیماری فیستول به دلیل اتصالات غیر طبیعی وجود دارد که این اتصالات میان بخش های مختلفی از بدن می توانند اتفاق بیفتند، اما احتمال بروز آنها در نواحی مقعد و واژن خیلی بیشتر است.

فیستول مقعدی چیست و چگونه در یک روز آن را درمان کنیم؟

موضوع بحث ما بیماری فیستول مقعدی است که جزء بیماری های نشیمنگاه و مقعد به حساب می آید و بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند. اگر می خواهید بدانید بیماری فیستول چیست؟ چرا ایجاد می شود؟ و چگونه باید آن را درمان کرد؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

بیماری فیستول چیست؟

فیستول به معنی ایجاد یک مجرای عفونی بین دو عضو مختلف از بدن است. این اتصال غیر طبیعی می تواند بین اعضای مختلف بدن اتفاق بیفتد، اما فیستول مقعدی شایع ترین نوع این عارضه است.

گاهی اوقات یک مسیر غیرطبیعی از کانال مقعد به پوست نزدیک مقعد ایجاد می شود. این عارضه فیستول مقعدی نامیده می شود که می توانند از مجرای مقعد به اندام های دیگر مانند واژن یا مجاری ادراری شکل بگیرند.

معمولا یک سر این مجرا به سطح پوست اطراف مقعد راه پیدا می کند و چرک و ترشحات بدبو از آن خارج می شود. البته این اتصال می تواند در بخش های مختلف مقعد ایجاد شود که با توجه به محل دقیق ایجاد مجرا، نوع فیستول تعیین می شود.

بر اساس تجربیات معمولا عفونت درمان نشده آبسه مقعدی، یکی از دلایل اصلی ایجاد این بیماری شناخته می شود. 

انواع فیستول مقعدی

همانطور که در بالا اشاره کردیم انواع فیستول مقعدی با توجه به محل دقیق ایجاد اتصال و مجرای عفونی این عارضه تعیین می شود. فیستول ها می توانند در هر جایی بین مقعد و روده، واژن و راست روده و غیره ایجاد شوند. در اینجا به بررسی انواع فیستول مقعدی می پردازیم:

فیستول زیر مخاطی: این فیستول سطحی است و مجرای آن از زیر مخاط مقعد عبور می کند.

سوپر اسفنکتریک: احتمال بروز این فیستول بسیار پایین است. محل ایجاد فیستول سوپر اسفنکتریک مابین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی است و مجرای آن به سمت بالا است. این مجرا در نهایت با فاصله بسیار کم از سوراخ مقعد به پوست می رسد.

اکسترا اسفنکتریک: مجرای این فیستول از راست روده و به سمت پایین ایجاد می شود و از عضله کف لگن به سطح پوست راه پیدا می کند. این نوع فیستول معمولا ناشی از بیماری های مثل آپاندیس و کرون است.

اینتر اسفنکتریک: این مجرا هم از بین عضلات اسفنکتر عبور می کند و به عنوان شایع ترین نوع این بیماری شناخته می شود.

ترانس اسفنکتریک: این عارضه از عضلات پشت مقعد شروع می شود و بعد از گذشتن از عضله اسفنکتر خارجی روی پوست نواحی اطراف مقعد نمایان می شود.

اسفنکتر

علت

عفونت درمان نشده آبسه مقعدی یکی از دلایل اصلی ایجاد فیستول شناخته می شود. سایر علل فیستول شامل موارد زیر است:

  • جراحی های ناحیه لگن و مقعد

  • بیماری کرون و سایر بیماری های التهابی روده

  • بیماری دیورتیکولیت

  • عفونت ها و بیماری های جنسی مثل HIV

  • سرطان روده و مقعد

علائم فیستول

مهم ترین مسئله آشنایی با علائم فیستول برای تشخیص و اقدام به موقع برای درمان این بیماری است.علائم مربوط به فیستول مقعدی شامل موارد زیر است:

  • تغییر رنگ و التهاب در پوست اطراف مقعد

  • وجود درد و برآمدگی اطراف مقعد

  • خارش مقعد

  • خروج ترشحات بدبو

  • برآمدگی سفت و دردناک در مقعد

نحوه تشخیص

مشاهده هر یک از علائم بالا می تواند به معنی ابتلای شما به فیستول مقعدی باشد، بنابراین حتما با مشاهده این علائم به پزشک مراجعه کنید.

اگر اقدام به درمان فیستول به موقع اتفاق نیفتد و عفونت پیشرفت کند، تعداد مسیرها و مجراهای فیستول بیشتر شده و روند درمان بسیار سخت تر می شود.

پزشک متخصص در ابتدا سوابق بیماری شما را بررسی می کند و سوالاتی درباره علائمی که اخیرا تجربه کرده اید مثل تب، تورم و قرمزی، درد و غیره می پرسد.

سپس معاینه بالینی انجام می شود و معمولا این بیماری با معاینه فیزیکی به راحتی تشخیص داده می شود و فیستولی که به سطح پوست راه پیدا کرده به راحتی در این معاینه قابل تشخیص است.

در مورد فیستول هایی که در سطح پوست قابل مشاهده نیستند ممکن است نیاز به انجام آزمایشات و معاینات دیجیتال باشد که شامل روش آنوسکوپی، سونوگرافی، سیگموئیدوسکوپی و در مواردی MRI است.

با توجه به حساسیت بالای ناحیه مقعد و اینکه فیستول بیماری پیچیده ایست، حتما برای درمان این بیماری به دکتر متخصص فیستول مراجعه کنید. انتخاب پزشک مناسب تاثیر زیادی در نتیجه درمان بیماری شما خواهد داشت.

 

https://b2n.ir/e98677



:: برچسب‌ها: فیستول مقعدی , درمان فیستول ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

شقاق چیست و چه افرادی گرفتار آن می شوند؟ شاید شما هم جزو کسانی باشید که سوزش مقعد، یبوست مزمن، شکاف کوچکی همراه با درد را در ناحیه نشیمنگاه حس کرده باشید. این ها ممکن است علائمی از بیماری شقاق باشند.

البته جایی برای نگرانی نیست! چون تا به امروز روش های قطعی مانند لیزر کشف شدند که برای درمان شقاق مقعدی به کار گرفته می شوند.

در این مقاله نیز تصمیم داریم راه های درمان شقاق مقعدی را بررسی کرده و بهترین آن ها را معرفی کنیم.

اگر زمان کافی برای خواندن کل مطلب را ندارید، خلاصه ای از آن شامل موارد زیر است:

  • آیا شقاق قابل درمان است ؟ بله. با انتخاب روش درست با مشورت پزشک می توانید برای همیشه از این زخم راحت شوید.
  • خود به خودی درمان می شود یا باید به پزشک مراجعه کنیم؟ در مواردی خود به خود درمان می شود ولی در اکثر موارد باید به جراح عمومی مراجعه کنید.
  • مدت زمان درمان شقاق مقعدی چقدر است؟ پاسخ این سوال کاملا بستگی به روش درمانی شما دارد که پیشنهاد میکنیم پاراگراف مربوط به هر روش درمان را در زیر بخوانید.
  • روش های درمان خانگی یا سنتی شقاق تاثیری دارد یا خیر؟ متاسفانه تا به حال کسی از این روش ها جواب مطلوبی نگرفته ولی ما در ادامه آنها را بررسی کردیم تا خودتان مقایسه کرده و بتوانید بهترین نتیجه گیری را داشته باشید.

به نقل از کلینیک زارعی ؛

روش های درمان شقاق یا فیشر مقعدی بر حسب شدت علائم و نشانه ها و وضعیت این بیماری متفاوت است. از این بیماری با عارضه زخم مقعدی نیز یاد می شود که روشهای درمان، علائم و علت یکسانی با شقاق دارد. گاهی بیماری در مرحله ی بسیار خفیفی قرار دارد و هنوز علائم آن شدت نگرفته است.

درمان شقاق یا فیشر مقعدی با لیزر بدون خونریزی و روش های عمل جراحی

به نقل قول از mayoclinic

If you have a chronic anal fissure that is resistant to other treatments, or if your symptoms are severe, your doctor may recommend surgery.

اگر شقاق مقعدی شما به مرحله مزمن رسیده که در مقابل راه های درمان مقاوم بوده (پاسخدهی ندارد) و علائم شدید تر می شوند، ممکن است پزشک روشهای جراحی را پیشنهاد دهد.

Fissure – Symptoms and causes

شقاق یا فیشر مقعد چیست ؟

زخم مقعدی، فیشر یا شقاق؛ این ها تمام اسم هایی هستند که می توانند درباره این بیماری به کار برده شوند. اگر بخواهیم به معنی آن نگاه نزدیک تری داشته باشیم، در حقیقت شکاف کوچکی در بین چین خوردگی های مقعد است که می تواند در داخل کانال رکتوم هم بعضا ایجاد شود. این مورد برای کسانی که دچار یبوست مزمن هستند ممکن است به دفعات بالا اتفاق افتاده باشد.

اگر حس میکنید تجربه مشابه دارید، با شناختن علائم آن می توانید به راحتی تشخیص دهید که شما هم شقاق دارید یا خیر:

  • پارگی یا زخم کوچکی در اطراف مقعد.
  • سوزش یا خارش زمانی که نشیمنگاه شما عرق می کند، خیس می شود یا وقتی احساس دفع دارید.
  • خروج قطره های خون از مقعد روی دستمال کاغذی یا بر لباس زیر.
  • درد شدید در کانال رکتوم و مقعد زمان دفع، حرکات روده یا خروج گاز معده.

منبع: https://cutt.ly/SQCDfPc



:: برچسب‌ها: شقاق , فیشر , درمان شقاق , درمان فیشر ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

فیستول یک اتصال یا پل غیرطبیعی است که دو اندام مجاور از بدن یا رگ هایی را که هر کدام وظیفه ای جداگانه دارند، به یکدیگر متصل می کند. آنها می توانند در هر نقطه از بدن به طور مثال بین روده و پوست، بین واژن و راست روده (رکتوم) و سایر نقاط ایجاد شوند. این بیماری معمولا به دلیل آبسه مقعدی و عفونت ایجاد می شود. شایع ترین محل فیستول در اطراف مقعد است که به آن فیستول مقعدی گفته شده و انواع مختلفی دارد.

از علائم این عارضه می توان به خارش و سوزش، خروج مایعی لزج از اطراف مقعد و… اشاره کرد که به طور کامل آنها را توضیح خواهیم داد.

پس از اینکه افراد متوجه بیماری خود شدند، تصمیم می گیرند که برای درمان فیستول خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که در این موارد اکثرا به دنبال بهترین جراح فیستول می گردند.

انواع فیستول مقعدی

این بیماری نسبت به محل های مختلفی که در مقعد ایجاد می شود، به چند دسته مجزا تقسیم می شود. که عبارتند از:

داخل اسفنکتری (بین صفاقی)

به نسبت می توان گفت که رایج ترین نوع فیستول، بین صفاقی یا داخل اسفنکتری است که اصطلاحا در پزشکی Intersphincteric fistula نام برده می شود. این کانال از وسط عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی شروع شده و کاملا نزدیک به دهانه مقعد باز می شود.

ترانس اسفنکتریک

فیستول ترانسفرکریک یا Transsphincteric fistula در قسمت بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی و تقریبا نزدیک به دریچه مقعد تشکیل می شود. سپس از اسفنکتر خارجی عبور کرده و یک یا دو اینچ در خارج از دهانه مقعد باز می شود. این نوع نسبت به داخل اسفنکتری فاصله بیشتری از دریچه رکتوم دارد. همچنین می تواند در اطراف مقعد به شکل U قرار بگیرد. به همین دلیل به این نوع فیستول نعل اسبی هم می گویند.

سوپرا اسفنکتریک Suprasphincteric

این کانال همچنین از فضای بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی شروع می شود، به سمت بالا حرکت کرده و تا نقطه ای بالاتر از چین خوردگی های داخل رکتوم که برای هدایت مدفوع به بیرون می باشند، می رسد. این تونل چرکی به میزان یک یا دو اینچ با فاصله کنار دریچه مقعد باز می شود.

اسفنکتریک خارجی

کمیاب ترین نوع فیستول، از نوع اسفنکتریک خارجی است که از روده بزرگ یا کولون سیگموئید شروع شده و تا پایین ادامه پیدا میکند تا راهی به صورت سوراخی در اطراف مقعد باز شود. این فیستول ها معمولاً در اثر آبسه آپاندیس، دیورتیکول یا بیماری کرون به وجود می آیند

علائم فیستول مقعدی

علائم این بیماری تا حدودی نسبت به نوع آن متفاوت است ولی در حالت کلی نشانه های زیر را دارد:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • درد شکم
  • نشت مداوم ادرار از واژن (در زنان)
  • عفونتهای مکرر مجاری ادراری (UTIs)
  • نشت گاز یا مدفوع به داخل واژن
  • خروج مایعات لزج از اندام های تناسلی

اگر یک یا نمونه از این علائم مشابه را دارید، حتما به یک متخصص گوارش یا جراح عمومی مراجعه کنید.

علت ایجاد

همانطور که در ابتدا به صورت مختصر اشاره کردیم، بیشتر فیستول های مقعدی پس از آبسه ایجاد می شوند. اگر آبسه پس از تخلیه چرک به درستی بهبود نیابد، احتمال ابتلا به فیستول افزایش پیدا می کند.

از دیگر علت های این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیماری کرون : بیماری است که به صورت تدریجی روی دستگاه گوارش اثر گذاشته و آن را ملتهب می کند.
  • دیورتیکولیت : این بیماری باعث التهاب دیورتیکول یا همان جدارهای روده بزرگ و گاها روده کوچک می شود.
  • عفونت از طریق بیماری سل یا اچ آی وی HIV.
  • تجربه جراحی در نزدیکی مقعد که هنوز به طور کامل بهبود نیافته است.

این بیماری چقدر رایج است و چه کسانی به آن دچار می شوند؟

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین زده است که سالانه بین 50 تا 100000 انسان به بیماری فیستول مبتلا می شوند. در مناطق دور افتاده، فیستول های زنان هنگام زایمان ایجاد شده و بدون آگاهی از درمان درست رها می شوند. خوشبختانه در کشورهایی که دارای مراقبت های پزشکی و بهداشتی مجهز هستند، این بیماری به راحتی قابل درمان شدن است. زمانی که بیمار به پزشک مراجعه می کند، او می تواند اکثرا طی یک معاینه ساده این بیماری را تشخیص دهد.

ادامه مطلب در بازیگرنیوز https://cutt.ly/9QCSL5F



:: برچسب‌ها: فیستول , درمان فیستول , جراحی فیستول ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

بواسیر یا هموروئید چیست؟
بواسیر به دسته ای از رگهای خونی التهاب یافته در مقعد (پایین ترین قسمت کانال رکتوم) گفته می شود. مقعد قسمت انتهایی دستگاه گوارش است که وظیفه دفع را بر عهده دارد.

گاهی اوقات به دلیل بزرگ شدن سیاهرگ ها و تحریک دیواره مقعد با خروج مدفوع باعث می شود تا پوست اطراف دریچه مقعد یا کانال رکتوم نازک شده و حساس شود. در نتیجه فرد دچار بیماری بواسیر می شود. بواسیر به دو دسته کلی طبقه بندی می شود:

  • بواسیر داخلی ( در داخل کانال رکتوم)
  • بواسیر خارجی (اطراف مقعد)

بواسیر یا هموروئید یکی از رایج ترین بیماریهای نشیمنگاهی است بنابراین اگر دوره ای از زندگی درد بواسیر را تجربه کردید، تنها نیستید. طبق آمار سازمان بهداشت؛ از هر چهار نفر سه نفر در دوره ای از زندگی خود به بواسیر مبتلا می شوند.

جالب است بدانید که حتی ناپلئون از بواسیر رنج می برد و هنگام شکست در واترلو درد شدید بواسیر حواس او را پرت کرد!

علائم
زمانی که توده بواسیری رشد می کند، به طور معمول علائم بارزی دارد که با دانستن آنها می توانید به خوبی بیماری خود را تشخیص دهید.

  • خارش
  • ترشحات مخاطی و نسبتا لزج
  • احساس سوزش در مقعد.
  • داشتن درد شدید.
  • بعد از دفع حس می کنید که هنوز چیزی داخل مقعد شما باقی مانده.
  • خونریزی بدون درد و مشاهده لکه های خون روی لباس زیر یا دستمال کاغذی.

در این مقاله؛ به طور کامل طبق نظر متخصصان توضیح خواهیم داد که درد بواسیر از کجا ناشی می شود، چه حسی دارد و چگونه تشخیص داده می شود. سپس روش های مختلف لیزر بواسیر در کلینیک متخصص، روشهای درمان در خانه و راهکار های پزشکی را بررسی می کنیم.

بواسیر (هموروئید) داخلی
بواسیر داخلی در لایه داخلی رکتوم به وجود می آید و خیلی مشخص نیست مگر اینکه به طور قابل توجهی بزرگ شود. در این صورت می توان آن را احساس کرد. بواسیر داخلی معمولاً بدون درد بوده و زمانی افراد متوجه آن می شوند که با دفع مدفوع باعث خونریزی از مقعد شود.

بعضی اوقات هموروئید داخلی به قدری بزرگ می شود که کمی از مقعد بیرون میزند. در این موارد شاید در ابتدا بتوان آن را با دست به داخل بازگرداند ولی اگر کاملا پرولاپس یا افتاده شود، دیگر قابل بازگشت به داخل نیست.

بواسیر (هموروئید) خارجی
بواسیر خارجی معمولا به شکل زیر پوستی در اطراف مقعد ایجاد می شود. طبق آمار در افراد مبتلا؛ میزان ابتلا به این نوع از داخلی کمتر است. آنها به طور معمول با تورم همراه هستند و می توانند علائم زیر را نیز ایجاد کنند:

  • خارش
  • درد همراه با تیر کشیدگی مقعد
  • خونریزی زمان دفع مدفوع

گاهی اوقات ممکن است لخته خون در توده بواسیر ایجاد شود، که در این موارد آن را بواسیر ترومبوزه می گویند. اگر بواسیر ترومبوز شود، ممکن است فرد درد بسیار زیادی داشته باشد و رنگ توده بنفش یا کبود شده و خونریزی کند.

source: https://mag.plusmaad.com/%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%88%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b1-%db%8c%d8%a7-%d9%87/



:: برچسب‌ها: بواسیر , هموروئید , درمان بواسیر , لیزر هموروئید ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

در حقیقت خونریزی مقعد مشاهده خون هنگام اجابت مزاج یا دفع باد روده می باشد. اکثر اوقات پیش از خونریزی افراد لکه های خون را روی دستمال کاغذی یا لباس زیر خود مشاهده می کنند. در صورت به وجود آمدن اختلال در هر قسمتی از دستگاه گوارش، به ویژه راست روده (روده بزرگ) ممکن است فرد دچار خونریزی مقعدی شود.

این عارضه دلایل گوناگونی داشته و رنگ خون خارج شده نسبت به مشکل ایجاد شده در قسمت های مختلف روده متفاوت است. به طور مثال خروج خون قرمز نشانه دردی در قسمت پایین روده یا همان کانال رکتوم است. در صورتی که خون تیره نشان دهنده مشکلی از در روده کوچک یا دستگاه گوارش فوقانی است.

چه بیماری هایی منجر به خونریزی مقعد می شوند؟

شاید در موارد بسیار انگشت شمار این عارضه دلیل خاصی نداشته باشد ولی در 98% افراد خونریزی مقعد نشانه ای از بیماری یا اتفاقی غیر طبیعی در داخل کانال رکتوم است که باید جدی گرفته شده و سریع تر برای درمان آن اقدام شود. علت های شایع خونریزی از مقعد شامل موارد زیر هستند:

بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید یکی از بیماری های شایع مقعدی بوده که به دلیل التهاب سیاهرگ ها به صورت برآمدگی خارج یا داخل از مقعد به وجود می آید. اگر این توده در داخل رکتوم ایجاد شود، به آن بواسیر یا هموروئید داخلی، و اگر خارج از مقعد بوجود بیاید، به آن هموروئید یا بواسیر خارجی می گویند.

از علائم بیماری بواسیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس خارش در مقعد و شدیدتر شدن با گذشت زمان

  • ناراحتی و داشتن درد هنگام اجابت مزاج

  • مشاهده برآمدگی توده مانند یا گوشت اضافه در اطراف مقعد

  • مشاهده لکه های خون روی دستمال کاغذی یا لباس زیر پس از تمیز کردن

  • نیاز به مداوم رفتن به دستشویی و خروج نصفه مدفوع

از علت های شایع بواسیر می توان به یبوست مزمن، وارد شدن فشار به وریدهای مقعد، نشستن طولانی مدت در محل کار یا توالت، داشتن اضافه وزن (چاقی مفرط)، عدم تحرک، ورزش نکردن، سابقه خانوادگی و غیره اشاره کرد.

در صورت ابتلا به خونریزی مقعدی؛ بیمار سریعا باید به پزشک متخصص برای درمان بواسیر خود مراجعه کند.

روشهای درمان هموروئید

روشهای درمان هموروئید

درمان نقش بسیار مهمی در بهبودی فرد دارد پس باید بهترین و قطعی ترین روش را انتخاب کنید. لازم است این نکته را بدانید؛ اکثر کسانی که دچار بواسیر مزمن می شوند، کسانی هستند که به دلیل ترس خیلی دیر به درمان اقدام کردند. ولی امروزه با وجود روش نوین لیزر بواسیر در تهران و دیگر شهر ها، هیچ دلیلی برای ترس از درمان وجود ندارد. روشهای درمان عبارتند از:

 درمان بواسیر با لیزر

در این روش محل زائده به صورت موضعی بی حس شده و توده بواسیر از ریشه سوزانده می شود تا احتمال بازگشت مجدد به صفر برسد. از آنجا که اشعه لیزر محیط اطراف را تحت الشعاع قرار می دهد، امکان التهاب دیگر سیاهرگ های مقعد وجود ندارد. طی عمل با لیزر فرد هیچ گونه عوارض بیهوشی را تجربه نمی کند. طول درمان در کل کمتر از 45 دقیقه بوده و به صورت سرپایی انجام می شود تا فرد بتواند پس از عمل به کارهای روزمره خود ادامه دهد. دوره بهبود زخم کامل لیزر هموروئید حداکثر یک هفته می باشد.

عمل جراحی یا هموروئیدکتومی باز و بسته

روش عمل جراحی که به آن هموروئیدکتومی نیز گفته می شود، پیش از لیزر کاربرد بسیاری داشته اما امروزه به دلیل عوارض پس از عمل، به ندرت استفاده می شود. طی این روش پزشک چندین برش کوچک در اطراف توده ایجاد میکند تا بتواند سیاهرگ ها را خارج کند. اگر پس از عمل برش ها بخیه زده شوند، به آن هموروئیدکتومی بسته، و اگر تا زمان نقاهت باز بمانند، به این عمل هموروئیدکتومی باز گفته می شود. در طول عمل جراحی بواسیر، پزشک بیمار را بیهوش می کند.

رابربند

از رابربند برای درمان هموروئید داخلی استفاده می شود. به این گونه که بندی پلاستیکی به دور هموروئید بسته شده تا زائده پس از خشک شدن بیفتد. از این روش به ندرت برای درمان بواسیر استفاده می شود. 

استاپلر

استاپلر نوعی عمل جراحی بوده که هموروئیدوپکسی نام دیگر آن است. از این روش بیشتر برای درمان هموروئید درجه 3 و 4 استفاده می شود. درمان با استاپلر تحت بیهوشی انجام شده و نسبت به روش جراحی باز معمولا بازدهی بهتری دارد.

شقاق یا فیشر مقعد

به طور معمول اغلب افراد یک بار هم که شده طی زندگی خود به شقاق (فیشر) یا همان زخم مقعدی مبتلا می شوند. معمولا شقاق طی 2 الی 4 هفته بهبود میابد ولی اگر این زخم پس از 4 هفته از بین نرفت، مزمن شده و برای درمان آن باید راه حل جدی در نظر گرفته شود. علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد شکاف یا پارگی در پوست اطراف مقعد
  • بوجود آمدن اسکین تگ یا گوشت اضافه
  • سوزش یا خارش در ناحیه نشیمنگاه
  • لکه های خون روی دستمال کاغذی یا لباس زیر
  • درد شدید در ناحیه مقعد هنگام حرکت روده (در موارد مزمن)

ادامه مطلب در دکتر چک



:: برچسب‌ها: بواسیر ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
هزینه جراحی بواسیر با لیزر در مقایسه با عمل هموروئید

قطعا بواسیر یکی از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی است که معمولا بسیار دردناک و آزاردهنده بوده و زندگی عادی فرد را با مشکل مواجه می کند. بواسیر یا هموروئید همان رگ های ناحیه مقعد است که به دلیل ایجاد فشار، دچار التهاب و ورم شده و دردناک می‌شود.

عواملی مثل یبوست طولانی مدت، زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج، بارداری در خانم ها و حتی نشستن های طولانی مدت باعث ایجاد فشار در مقعد و در نهایت بروز هموروئید می شوند.

با مشاهده علائم این عارضه که در صفحه اصلی بواسیر(هموروئید) بطور کامل توضیح داده شده، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بیماری شما مشخص شود. پس از معاینه توسط پزشک و تشخیص نوع هموروئید، روش های مناسب برای درمان بواسیر به شما پیشنهاد می شود. 

هر یک از روش های درمان هموروئید مزایا و عوارض خود را دارد اما کم عارضه ترین روش، درمان بواسیر با لیزر است. این روش در کلینیک و بصورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن و گذراندن دوران نقاهت نمی باشد. سوالی که برای بیشتر بیماران مطرح می شود در مورد هزینه جراحی بواسیر با لیزر است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

رابطه نوع بواسیر و هزینه لیزر این عارضه

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر، میزان پیشرفت بیماری است. همانطور که در بالا اشاره شد، بواسیر دارای دو نوع داخلی و خارجی است و هموروئید داخلی هم بسته به اینکه چه میزان پیشرفت کرده، به چهار درجه مختلف تقسیم می شود. بنابراین هر چه مدت زمان بیشتری از شروع بواسیر یا هموروئید گذشته باشد، درمان آن پیچیده تر است. 

آیتم های مختلفی در تعیین این هزینه تاثیر گذارند و می توان گفت که هزینه لیزر بواسیر برای هر فرد متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی برای هزینه لیزر هموروئید داشته باشید، باید توسط پزشک متخصص معاینه شوید. اگر به بواسیر خارجی مبتلا باشید، پزشک با معاینه بالینی بیماری شما را تشخیص می دهد اما در صورتیکه هموروئید شما از نوع داخلی باشد، گاهی نیاز به انجام آزمایشاتی برای تشخیص نوع بیماری شما است.

 

https://b2n.ir/x50522



:: برچسب‌ها: هزینه لیزر بواسیر , هزینه جراحی بواسیر , هزینه درمان بواسیر با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران

بسیاری از افرادی که به زگیل تناسلی یا ویروس hpv مشکوک هستند، معمولا نمی دانند که باید به کدام دکتر متخصص مراجعه کنند.

ویروس hpv توسط پزشکان و متخصصان مختلفی قابل تشخیص و درمان است. اما انتخاب دکتر خوب برای زگیل تناسلی مسئله حائز اهمیتی است که در ادامه بطور مفصل به آن می‌پردازیم:

نگاهی به بیماری
زگیل تناسلی یکی از بیماری های عفونی و مقاربتی شایع است که از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست نواحی مخاطی منتقل می‌شود.

عارضه زگیل تناسلی ناشی از یک یا چند نوع ویروس پاپیلومای انسانی رایج است که بیش از 100 نوع مختلف دارد. این ویروس در بعضی از افراد علائمی ندارد و ممکن است بعد از چندسال خود به خود از بین برود.

بیماری زگیل تناسلی
اما انواع دیگر این ویروس خطرناکند و می توانند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و سرطان آلت تناسلی شوند.

بنابراین اگر از نظر جنسی فعال هستید و به این ویروس مشکوک هستید، لطفا برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

زیرا اطلاعات کم جوانان و همچنین عموم جامعه باعث گسترش روز افزون این بیماری و تبدیل آن به اینگونه سرطان‌ها می‌شود. تزریق واکسن گارداسیل تا قبل از شروع فعالیت های جنسی می‌تواند از ابتلا به انواع مختلف این ویروس جلوگیری کند.

برای درمان زگیل تناسلی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟
معمولا افراد وقتی به وجود این ویروس در بدن خود پی می برند که علائم ظاهری آن را در نواحی تناسلی مشاهده کنند.

بیماری هایی مثل اسکین تگ هم علائمی مشابه با زگیل تناسلی دارند، بنابراین وجود هر زائده ای به معنی ابتلا به این بیماری نیست. برای تشخیص زگیل نیاز به انجام تست و آزمایشات مربوطه و همچنین مراجعه به دکتر متخصص است. اما دکتر زگیل تناسلی چه کسی است؟

دکتر پوست

درمان زگیل تناسلی با مراجعه به متخصص پوست و با استفاده از لیزر درمانی امکان پذیر است، اما باید عنوان کرد که متخصص پوست به عنوان دکتر زگیل تناسلی شناخته نمی شود.

همچنین دکتر متخصص پوست فقط برای درمان زائده های خارجی که حساسیت کمتری دارند، گزینه مناسبی است.

اگر تصمیم دارید برای درمان زگیل تناسلی به دکتر پوست مراجعه کنید، باید اطمینان حاصل کنید که پزشکتان از تجربه و مطالعات بالینی کافی در این زمینه برخوردار باشد.

دکتر زنان

به دلیل ارتباط مستقیم ویروس hpv با سرطان های دستگاه تناسلی و بخصوص سرطان دهانه رحم، توصیه می کنیم همه خانم هایی که رابطه جنسی داشته اند بدون توجه به اینکه علائمی دارند یا خیر، برای معاینات بالینی و همچنین انجام تست پاپ اسمیر و پی سی آر به دکتر زنان مراجعه کنند.

دکتر زگیل تناسلی (زنان)

انجام معاینات دوره ای توسط دکتر زنان می تواند به تشخیص به موقع و کنترل زگیل تناسلی کمک کند. همچنین برای زائده های داخل واژن هم جراح و متخصص زنان یکی از گزینه های مناسب است، البته در صورتی که تجهیزات و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد. 

دکتر اورولوژی

معمولا متخصصین اورولوژی جراح هم هستند و از این جهت می توان آنها را به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کرد. 

افرادی که دچار زائده های بزرگ هستند و نیاز به جراحی دارند، می توانند به دکتر اورولوژ مراجعه کنند.

پزشک اورولوژ به دلیل تخصص کافی درمورد آناتومی ناحیه تناسلی آقایان، بهترین گزینه برای زگیل های تناسلی داخل مجاری ادرار است. در غیر اینصورت ممکن است بیمار بعد از درمان دچار تنگی مجاری ادرار یا عود مجدد بیماری شود.

البته تجربه، تخصص و امکانات دکتر برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی هم یکی از موارد مهم است که نباید ساده از کنار آن گذشت.

متخصص جراحی

با توجه به روش هایی که برای درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد، بهترین گزینه ای که می توانید به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کنید، متخصص جراح است. 

دکتر جراح با تسلط کامل به انواع روش های جراحی، لیزر و کرایو زگیل تناسلی علاوه بر داشتن تجربه کافی در درمان انواع زگیل های کوچک و بزرگ، از امکانات و تجهیزات کامل هم برخوردار است.

بیمارانی که تمایل دارند در یک جلسه زگیل تناسلی آنها درمان شود، باید روش لیزر co2 را انتخاب کنند که توسط پزشک جراح انجام می شود. 

درمان زگیل تناسلی با لیزر برای انواع زگیل با تعداد و اندازه های گوناگون و در هر نقطه ای از ناحیه تناسلی قابل انجام است و معمولا در یک جلسه زائده را بطور کامل از بین می برد.

 

https://clinicdarman.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C/



:: برچسب‌ها: دکتر زگیل تناسلی , متخصص زگیل تناسلی , پزشک زگیل تناسلی در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

هزینه لیزر کیست مویی چقدر است؟ این سوال از شایع ترین سوالاتی است که از مراجعین کلینیک می شنویم. درمان لیزری کیست در حال حاضر بهترین روش تایید شده برای درمان این بیماری است. این درمان موثر و سریع بوده و بدون ایجاد درد و یا خونریزی کیست را برای همیشه برطرف میکند.

تعیین دقیق مقدار هزینه لیزر بدون معاینه حضوری در کلینیک امکان پذیر نیست. هزینه درمان بسته به عمق کیست، میزان عفونت، تعداد کیست ها، کلینیک و شهری که درمان در آن انجام میشود، متغیر خواهد بود. در ضمن لیزر جراحی سرپایی بوده و به همین سبب این هزینه معمولاً توسط بیمه ها پرداخت نمیشود.

چرا هزینه بیمارستان ها بیشتر از کلینیک عابدیان است؟

هزینه جراحی کیست مویی

بی شک یکی از فاکتورهای مهم برای بیماران هزینه ای است که در مقابل دریافت خدمات درمانی پرداخت می کنند. یکی از مزیت های لیزر کیست مویی در کلینیک عابدیان در مقایسه با عمل جراحی در بیمارستان پرداخت هزینه ی کمتر است. علت این موضوع حذف هزینه های جانبی است. در واقع با انجام لیزر می توانید هزینه های زیر را حذف کنید: 

هزینه های مربوط بستری در بیمارستان قبل و بعد از جراحی

  • هزینه تیم جراحی
  • هزینه داروی بیهوشی
  • هزینه های جراحی و اتاق عمل
  • آزمایشات قبل از جراحی

در کلینیک عابدیان، درمان سرپایی انجام میشود و بیمار نیازی به دریافت داروی مضر بیهوشی ندارد. تنها در صورت نیاز پزشک از بیحسی موضعی استفاده میکند. درمان لیزری در یک جلسه انجام میشود و به مراتب موثر تر از عمل جراحی است، پس نیازی به پرداخت مجدد هزینه برای تکرار درمان و یا انجام سایر روشهای درمان ها نیست.

از طرفی بعد از عمل جراحی سنتی بیمار مجبور است چند هفته ای را در منزل برای طی کردن دوران نقاهت و تا بهبودی زخم سپری کند، بنابراین نیاز به مرخصی چند هفته ای از شغل خود دارد که این خود نیز می تواند هزینه های سنگینی را بر خانواده تحمیل کند. در حالی که در مقابل،؛ لیزر در کمتر از نیم ساعت انجام شده و بیمار بعد از آن می تواند روال عادی زندگی را در پیش گیرد.

بنابراین می توانیم بگوییم لیزر بهترین روشی است که با آن می توانید با پرداخت کمترین هزینه، در کمتر از نیم ساعت برای همیشه با بیماری کیست مویی خداحافظی کنید.

منبع : وب سایت همخونه



:: برچسب‌ها: کیست مویی ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

شقاق (فیشر) یک زخم یا بریدگی عمیق و دردناک در مقعد است. این زخم در دیواره خارجی کانال مقعد ایجاد میشود. در اکثر موارد با کمی دقت می توان این زخم را مشاهده کرد.

شقاق (فیشر) یک زخم یا بریدگی عمیق و دردناک در مقعد است. این زخم در دیواره خارجی کانال مقعد ایجاد میشود. در اکثر موارد با کمی دقت می توان این زخم را مشاهده کرد. 

درد، خونریزی، خارش، سوزش و مشاهده زخم طولی و التهاب اطراف مقعد مهمترین علائم بیماری شقاق به شمار می روند.

علت بیماری شقاق وارد شدن فشار به عضله مقعدی در اثر عوامل مختلفی از جمله یبوست و اسهال مداوم و مزمن، زایمان، بارداری و رابطه جنسی مقعدی است.

 پیدا کردن علت بیماری می تواند به شما در درمان بیماری کمک کند. در ادامه به بررسی بیشتر بیماری شقاق و درمان آن می پردازیم

انواع زخم مقعدی یا شقاق (فیشر)
زخم شقاق بسته به وسعت بیماری و مدت زمانی که از شروع علائم گذشته به دو نوع حاد و مزمن تقسیم میشود.

شقاق حاد

در ابتدای شروع علائم، بیماری از نوع حاد و زخم آن باریک تر است. این نوع فیشر معمولاً با مراقبت های خانگی و رفع یبوست و یا مصرف پماد موقتاً بهبود می یابد. این روشهای درمان تنها علائم بیماری مثلا درد را موقتا تسکین می دهند و تاثیری در درمان بیماری ندارند.

شقاق مزمن

اگر بیماری بیشتر از 3 هفته طول بکشد، وارد فاز مزمن میشود. در این حالت عمق زخم بیشتر شده است و به راحتی نوع حاد ترمیم نمیشود. برای درمان فیشر مزمن که با سایر روشها بهبود نیافته، می بایست بیمار تحت جراحی با لیزر قرار گیرد.
عمل جراحی شقاق با لیزر
مسلماً جراحی روشی خوشایند بیماران نیست. زیرا همه می دانند که عمل جراحی بدون درد و خونریزی انجام نمیشود. همچنین بستری در بیمارستان و عوارض بعدی آن مثل عفونت موجب شده بیماران از این روش گریزان باشند.

اما پزشکان نیز جراحی شقاق را توصیه نمی کنند. زیرا این ترک در موضعی حساس واقع شده و با کوچکترین اشتباه امکان آسیب دیدن عضله و در نتیجه آن بی اختیاری مدفوع و گاز روده وجود دارد.

بنابراین برای درمان شقاق چه کنیم؟ خوشبختانه ورود تکنولوژی لیزر به حوزه درمان بیماریها موجب شده، تمام مشکلات مربوط به جراحی برطرف شود.

درمان شقاق با لیزر روش قطعی و موثر برای رفع این بیماری است. همچنین اثر بخشی لیزر در مقایسه با دیگر روشها بیشتر است. اما به شرطی که این درمان توسط پزشکی متخصص و مجرب انجام شود.

پزشکان علت ایجاد این ترک یا بریدگی عمیق را فشار و اسپاسم شدید داخل عضله مقعدی می دانند. پس برای رفع دائمی این بیماری باید این اسپاسم را برطرف کرد.

خوشبختانه چند سالی است که لیزر جایگزین چاقوی جراحی شده تا بیماران مجبور به تحمل عوارض جراحی با چاقو نباشند.

 درمان لیزری فیشر در کلینیک عابدیان با بهترین تجهیزات روز دنیا، بدون درد و خونریزی انجام میشود. بنابراین نیازی به بستری در بیمارستان و یا دریافت داروی بیهوشی نیست. تنها قبل از شروع درمان برای کنترل استرس و کاهش تحریکات روحی به بیمار داروی بی حسی موضعی تزریق می شود.


برای شروع دستگاهی به نام اسپکولوم درون مقعد قرار داده میشود. این دستگاه دریچه مقعدی را باز کرده تا پزشک دسترسی راحت تری برای درمان داشته باشد. 

برای درمان فیشر حاد از لیزر کم توان استفاده می کنند. در این روش بافت زخم حذف و ترمیم شده و تابش بی وقفه اشعه به رفع اسپاسم و گرفتگی عضله اسفنکتر (مقعدی) کمک می کند. به همین جهت بیماران بلافاصله پس از لیزر احساس بهتری را به جهت کاهش درد تجربه می کنند.

برای درمان شقاق مزمن از لیزر پرتوان استفاده می شود. در این حالت قسمتی از عضله با لیزر شکافته شده و به همراه زخم مقعد حذف میشوند.

هزینه عمل و درمان شقاق با لیزر
هزینه درمان شقاق یا فیشر با لیزر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. زیرا نه تنها هزینه کمتری در مقایسه با جراحی پرداخت می کنید. بلکه این درمان قطعی است و با یکبار پرداخت هزینه برای همیشه از شر این بیماری خلاص خواهید شد.

هزینه این درمان بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین میشود. به طور مثال نوع فیشر، میزان گستردگی آن، شهری که در آن درمان انجام میشود، دستمزد جراح و …. همگی در تعیین هزینه ها تاثیرگذار هستند. پس امکان اینکه دقیقا بگوییم هزینه درمان شما چقدر میشود، وجود ندارد.
مراقبت های بعد از عمل لیزر شقاق
بعد از انجام لیزر نیاز به مراقبت خاصی نیست. چرا که بر خلاف عمل جراحی بعد از درمان خطر عفونت، بی اختیاری و یا سایر مشکلات وجود ندارد.

با این حال، برای اینکه دوره نقاهت راحت تری داشته باشید و زخم شما سریعتر ترمیم شود. باید از زخم مراقبت و وضعیت گوارش خود را کنترل کنید. زیرا اگر دچار یبوست شوید ممکن است زخم شما تحت فشار قرار گیرد و بیماری مجدداً عود کند. به همین منظور رعایت نکات زیر بعد از درمان شقاق با لیزر می تواند به شما کمک کند.

فیبر بخورید: مصرف حداقل 30 گرم فیبر در روز می تواند از یبوست جلوگیری کند. برای دریافت فیبر می توانید از انواع میوه ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات استفاده کنید.
نوشیدن آب : حداقل 8 لیوان آب در طول روز بنوشید. تامین مایعات بدن از یبوست جلوگیری می کند.
بهداشت : حفظ بهداشت مقعد را فراموش نکنید. اما در این امر زیاده روی نکنید، شستشوی زیاد مقعد به خصوص با شوینده های معطر و یا خشک کردن آن با دستمال های زبر می تواند باعث آسیب مجدد مقعد شود.
ملین ها : در صورت ابتلا به یبوست می توانید با مشورت پزشک از انواع ملین ها استفاده کنید. اما در مصرف ملین زیاده روی نکنید که تاثیری عکس خواهد داشت.
نشستن در آب گرم: استفاده از حمام سیتز یا نشستن در آب گرم می تواند به ترمیم سریعتر زخم کمک کند. برای تاثیرگذاری حداقل 20 دقیقه از روز را در آب گرم بنشینید.
کنترل وضعیت گوارش : از زور زدن در توالت یا به تاخیر انداختن دفع پرهیز کنید. این اعمال می توانند یبوست را تشدید و عضله را تحت فشار قرار دهند.
لباس مناسب: از پوشیدن لباسهای تنگ به خصوص لباسهایی که با الیاف مصنوعی تولید شده اند، پرهیز کنید. این لباسها می توانند عاملی تشدید بیماری شما باشند.
تحرک : هرگز به مدت طولانی نشینید.این عمل به شدت برای بیماری شما و ایجاد یبوست مضر است. پس حداقل 30 دقیقه در روز را به ورزش های سبک مثل پیاده روی بپردازید.
از مقعد محافظت کنید: برای نشستن از بالش های نرم دوناتی شکل کمک بگیرید.
کنترل درد: اگر پس از لیزر احساس درد میکنید، از داروهای مسکن استفاده کنید. البته قرار دادن کمپرس یخ نیز می تواند در کاهش درد موثر باشد.

منبع



:: برچسب‌ها: فیستول ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()