نوشته شده توسط : jody

استفاده از داروی گیاهی بواسیر یکی از راهکارهای موقتی و گاهاً موثر درمان آن محسوب می شود. اما قبل از بررسی آن به معرفی این بیماری می پردازیم. بواسیریا هموروئید از بیماری های مزمن روده محسوب می شود، این بیماری در اثر وارد آمدن فشار به مقعد ایجاد شده و موجب تورم و گشاد شدن عروق در این ناحیه می گردد. علائم بواسیر شامل درد، خونریزی، سوزش و خارش مقعد است. در این مقاله قصد داریم شما را با راهکار درمان علائم این بیماری از طریق مصرف داروی گیاهی بواسیر آشنا نماییم.

داروی گیاهی بواسیر

مصرف داروی گیاهی بواسیر را می توان در دسته روش های خانگی معرفی نمود. این روش در برخی موارد می تواند در درمان این عارضه تاثیرگذار باشد. البته در اغلب موارد درمان موقتی است و برای نتیجه گیری لازم است در کنار استفاده از داروی گیاهی بواسیر از روش های پزشکی و قطعی درمان این بیماری نیز استفاده کنید. هرگز قبل از مشورت با پزشک از این داروها استفاده نکنید. برخی از داروهای مناسب برای درمان این بیماری بدین شرح است :

آلوئه ورا

خواص بیشمار گیاه آلوئه ورا موجب شده در درمان انواع بیماری ها از جمله بواسیر کاربرد داشته باشد. این دارو دارای خاصیت قابض بوده و میتواند در کاهش خونریزی و بهبود زخم تاثیر گذار باشد. از طرفی این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی است و می تواند التهاب، سوزش و خارش ناشی از بواسیر را درمان نماید.

روش مصرف : برای استفاده از آلوئه ورا می توانید آن را میل کنید (حداقل ۴ قاشق غذاخوری) و یا ژل آن را استخراج کرده و بر روی ناحیه بواسیر استعمال نمایید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل
روغن نارگیل دارای خواص دارویی بسیاری است به طور مثال از این روغن برای حفظ کیفیت مو، سلامت قلب، کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، بهبود وضعیت گوارش و …. استفاده می شود. به همین ترتیب ویژگی های این روغن موجب شده بتوان از آن در درمان بیماری بواسیر نیز استفاده نمود.

روش مصرف : برای این منظور لازم است روغن نارگیل را بر روی نواحی بواسیر استعمال نمایید، مدتی را صبر نموده و سپس ناحیه را با استفاده از آب گرم شستشو دهید.

کیسه چای سیاه

کیسه چای

کیسه چای سیاه دارای ماده ای به نام اسید تانیک است که این ماده دارای خاصیت قابض است پس می توان آن را به عنوان داروی گیاهی بواسیر معرفی نمود. استفاده از کیسه چای سیاه می تواند درد و التهاب ناشی از بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

روش مصرف : برای این منظور لازم است، کیسه چای را برای مدت ۱۰ دقیقه درون آب داغ قرار دهید سپس آن را خارج نموده و پس از خنک شدن بر روی رگ های متورم قرار دهید. راه دیگر این است که کیسه چای مرطوب را درون یخچال قرار دهید سپس آن را خارج کرده و بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. این روش را باید ۲ الی ۳ مرتبه در روز تکرار کنید.

گیاه استون روت

گیاه دارویی استون روت، داروی گیاهی بواسیر است، خواص این گیاه موجب کاهش فشار وارده در عروق بواسیری می گردد و التهاب را کاهش میدهد. از سایر ویژگی های این گیاه می توانیم به اثرات آرام‌بخشی، تقویتی، قابض، ضد تشنج، آنتی‌اکسیدانی و ادرار آوری اشاره کنیم.

روش مصرف : برای استفاده از این گیاه لازم است مقدار از عصاره آن را تهیه کرده و آن را مستقیماً بر روی ناحیه درگیر استعمال نمایید.

جوز هندی

جوز هندی دانه‌ی سفت و خشک شده‌ی درخت جوز است. این دارو می تواند به مشکل موثری در درمان بواسیر موثر باشد. این دارو گوارش را بهبود بخشیده و درمان اسپاسم معده و آلزایمر تاثیرگذار است.

روش مصرف : برای استفاده از این داروی گیاهی بواسیر لازم است دوبار در روز و هر بار یک قاشق چای خوری از این گیاه را صبح و شب مصرف نمایید.

بیشتر بخوانید :

https://dribbble.com/shots/6043357-

https://www.webwiki.com/jarah.clinic

https://dribbble.com/shots/6038174--vaaft

https://www.youtube.com/watch?v=CG0OL1SP2r4&feature=youtu.be

https://forum.pasja-informatyki.pl/user/jarahclinic

http://goliajoodi.ninipage.com/post-21.nini

http://www.pearltrees.com/jarahclinic#l552

https://www.business.com/advice/member/p/mandy-jody/

http://prlog.ru/analysis/jarah.clinic

https://durevealimage.net/index.php?user/809-golia70/

 



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

بواسیر یا هموروئید بیماری بسیار شایعی است که می تواند هر گروه و رده سنی را درگیر کند. اما از آنجایی که با افزایش سن عضلات مقعد تضعیف می شوند، احتمال بروز آن در افراد بالای ۵۰ سال بیشتر می شود. بواسیر در کودکان همراه با درد و التهاب بسیاری است که موجب آزار کودک دلبندتان می شود، توجه به نشانه ها و علائم بواسیر در کودکان به شناسایی سریع تر و انتخاب روش درمان کمک می کند.

علت بواسیر در کودکان

علت بواسیر در کودکان سبک زندگی اشتباه است. مهمترین علت بروز این بیماری در کودکان را می توان رژیم غذایی نادرست و بدون فیبر عنوان کرد که زمینه را برای یبوست فراهم نموده و به بواسیر می انجامد. از سایر علل بروز بواسیر در کودکان می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • عدم تحرک کافی
  • عدم مصرف کافی آب
  • یبوست مزمن

علائم بواسیر در کودکان

توجه به علائم کودک می تواند در حل کردن سریع تر این مشکل کار ساز باشد، بسته به اینکه کودک در کدام مرحله از بیماری قرار دارد، علائم مختلفی ایجاد می شوند. به طور مثال ممکن است کودک دچار تورم و بیرون زدگی عروق شود و یا هیچ بیرون زدگی مشاهده نشود. از علائم بواسیر در کودکان می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • خارش و سوزش
  • حساسیت
  • درد
  • خونریزی حین اجابت مزاج

پیشگیری از بواسیر در کودکان

برای پیشگیری از بواسیر باید رژیم غذایی کودک را کنترل کنید تا از یبوست جلوگیری نمایید. برای این منظور مصرف میوه و سبزیجات پر فیبر و مصرف کافی آب و مایعات توصیه می شود.همچنین افزایش فعالیت کودک می تواند در پیشگیری از بواسیر موثر باشد. والدین موظف هستند به کودکان خود آموزش دهند تا به محض احساس نیاز به اجابت مزاج، به دستشویی مراجعه کنند. همچنین باید از زور زدن پرهیز کرده و زمان زیادی را دستشویی نمانند.

بواسیر کودکان

 

درمان خانگی بواسیر در کودکان

بواسیر در کودکان، اغلب موارد در مراحل ابتدایی است و نیاز به درمان های تهاجمی ندارد. در نتیجه تنها با چند راهکار ساده در خانه قابل درمان است. برخی از نکاتی که برای درمان بواسیر در کودکان توصیه می شود، به این شرح است :

  • رژیم غذایی پر فیبر : مصرف کافی میوه ها و سبزیجات به درمان یبوست و به دنبال آن درمان بواسیر کمک می کند.
  • مصرف کافی مایعات : اگر آب و مایعات به اندازه کافی مصرف شوند، از یبوست و سفت شدن مدفوع که آسیب به رکتوم را به دنبال دارد، پیشگیری خواهد شد. هر فردی باید حداقل روزانه ۸ لیوان آب مصرف نماید.
  • حمام سیتز : در صورتی که کودک حداقل به مدت ۳۰ دقیقه به خصوص بعد از اجابت مزاج در آب گرم بنشیند، به درمان بیماری کمک می شود.
  • کمپرس آب گرم : استفاده از کمپرس آب گرم، موجب افزایش گردش خون در این ناحیه شده و درمان هموروئید را به دنبال دارد.
  • کمپرس سرد : استفاده از سرما در نواحی اطراف مقعد موجب کاهش درد می شود.
  • ورزش : فعالیت بدنی کافی در پیشگیری و نیز درمان بواسیر موثر است.
  • رعایت بهداشت مقعد : بهداشت مقعد در درمان این بیماری موثر است، البته لازم است پس از شستشو ناحیه مقعد را به آرامی و با حوله خشک نمایید.
  • دارو : در مواردی که کودک درد شدیدی را حس می کند، می توان با مصرف استامینوفن با دوز مناسب کودکان درد را کاهش داد.

در صورتی که کودک با روش های ذکر شده درمان نشود؛ لازم است به پزشک مراجعه نموده و با وی در رابطه با سایر روش های درمانی مشورت نمایید. در موارد حاد از روش هایی نظیر جراحی برای درمان استفاده می شود.

بیشتر بخوانید : 

https://twitter.com/clinicnovin

https://www.linkedin.com/in/clinic-novin-20750516a/

https://www.pinterest.com/clinicnovin/

https://www.facebook.com/pg/clinicnovin/about/

https://tamasha.com/v/PlyKZ

https://thimpress.com/forums/users/novin70/

http://yon.ir/8YA6j

https://www.youtube.com/watch?v=85urBNaGHWM&feature=youtu.be

http://www.webestools.com/profile-42265.html

http://yon.ir/tQO28

https://sol.1c.ru/forum.php?PAGE_NAME=profile_view&UID=27534

https://de.quora.com/profile/Clinic-Novin

https://mootools.net/forge/profile/novin70

https://bionumbers.hms.harvard.edu/bionumber.aspx?&id=116523

https://forum.mlmarketing.ir/thread2952.html#post3869

https://dribbble.com/shots/6125230-

https://peatix.com/user/4470024/view

https://www.smashwords.com/profile/view/novin70

https://profiles.wordpress.org/novin70/

http://www.vidofa.com/video/G28DF8DEY5LZ



:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

شقاق یا فیشر از انواع نسبتاً شایع بیماری های مقعدی است که افراد را در سنین مختلف درگیر می کند، شقاق به معنی ایجاد ترک در دیواره مقعد است که همراه با درد شدید بروز می کند، از دیگر علائم ابتلا به این عارضه می توانیم به سوزش، خارش، خونریزی و … اشاره کنیم. اگر شقاق درمان نشود، زخم ایجاد شده عمیق تر شده و به طبع علائم ایجاد شده تشدید می شوند. اولین راهکار درمان شقاق بعد از تغییر رویه زندگی یعنی تحرک و تغییر رژیم غذایی، مصرف دارو و پماد است. این بیماری در اغلب موارد با مصرف دارو بهبود می یابد به خصوص اگر در مراحل ابتدایی خود باشد. درمان دارویی در ۵۰% موارد شقاق مزمن موثر واقع می شود. در ادامه به معرفی بهترین دارو ها و پماد برای درمان شقاق می پردازیم :

آنتی فیشر

آنتی فیشر

پماد آنتی فیشر از بهترین پماد ها برای درمان شقاق مقعد است، که در بهبود علائم بیماری از جمله درد، سوزش، خارش و …موثر است. آنتی فیشر با استفاده از داروهای گیاهی دارمازو ( دارای تانِیک اسِید است و خاصیت قابض دارد.) و عصاره های بابونه ( دارای خاصیت ضد التهاب و ضد اسپاسم است که برای درمان زخم های غشای مخاطی مناسب است.) تولید می شود و با مداومت در مصرف به درمان شقاق مقعدی کمک می کند. برای مصرف این دارو کافی است زخم شقاق را با آن پوشش دهید. مصرف این دارو به جز موارد حساسیت های شدید منع مصرف ندارد.

پماد گلیسیرین تری نیترات

پماد گلیسیرین تری نیترات از معروف ترین پماد ها برای درمان شقاق مقعدی است، عملکرد این دارو به گونه ای است که جریان خون در ناحیه مقعدی را افزایش داده و از طرفی با کاهش فشار وارده به عضله مقعد، موجب تسریع بهبود زخم شقاق می گردد. مصرف این پماد باید ۸ الی ۱۲ ساعت یکبار با توجه به شرایط بیمار و نظر پزشک باشد، البته بهترین زمان مصرف دارو بلافاصله قبل از اجابت مزاج است. عوارض جانبی این دارو به این شرح است :

  • سردرد
  • سرگیجه
  • کاهش فشار خون

لازم است تا ۲۴ ساعت پس از مصرف گلیسیرین تری نیترات از داروهای درمان اختلال نعوظ مثل سیلدنافیل (Viagra)، تادالافیل (Cialis) و یا واردنافیل (لویترا) استفاده نکنید. دوره درمانی با این دارو بین ۶ الی ۸ هفته تعیین شده است.

پماد مسدود کننده کانال کلسیم

پماد مسدود کننده کانال کلسیم یکی دیگر از داروهای تجویزی برای درمان شقاق مقعد است، عملکرد این دسته از داروها شامل جلوگیری ورود کلسیم به داخل سلول و خروج کلسیم از ذخایر سلولی است تا از این طریق با کاهش فشار خون به درمان شقاق کمک نماید. نوع خاصی از پماد های مسدود کننده که دیلتیازم نام دارد، به درمان شقاق کمک می کند، نوع موضعی این دارو عوارض جانبی کمتر و اثر بخشی بیشتری را به دنبال دارد. شایع ترین عارضه پس از مصرف دیلتیازم سردرد است.

پماد لیدوکائین

لیدوکائین

همانطور که میدانید مهمترین علامت شقاق درد شدید آن است که حاصل فشار بیش از اندازه به عضله مقعد است. پماد لیدوکائین با دارا بودن خاصیت ضد التهابی و ضد دردی، علائم بیماری شقاق مانند خارش، درد، سوزش و … را از بین برده و در بهبود زخم این بیماری نیز موثر است. البته مصرف این دارو باید زیر نظر پزشک و مقدار تجویز وی باشد، زیرا لیدوکائین امکان مصرف طولانی مدت را ندارد.

منبع: کلینیک نوین

مطالب مرتبط: http://yon.ir/AtQeV

https://www.balatarin.com/permlink/2019/6/23/5121397

http://www.emdadgar.com/forum/showthread.php?tid=16453

https://www.balatarin.com/permlink/2019/6/22/5120755

https://www.balatarin.com/permlink/2019/6/20/5119343

http://forum.kishtech.ir/showthread.php?tid=31624

https://www.edocr.com/user/jarahclinic

https://www.edocr.com/v/nojvyap4/jarahclinic/

http://www.class8om.loxblog.com/forum/?p=1070&fid=1070

https://dribbble.com/shots/6602540-

https://britishforcesdiscounts.co.uk/biz/a/93625-jarahclinic

https://ello.co/jody70/post/zyf8z2bixzruseq3enhlra

http://yon.ir/8PbuX

https://onmogul.com/novin70

http://economist.rudn.ru/4images/member.php?action=showprofile&user_id=21753

https://www.sandiegoreader.com/users/novin70/

https://www.quibblo.com/user/novin70

http://yon.ir/aVU9q

http://forum.persianseven.ir/t354945.html#post936353

http://yon.ir/cQeSb

https://forum.elster.de/anwenderforum/member.php?562546-novin70

https://www.panikad.com/ad/70131/

https://www.panikad.com/site/jarah.clinic/



:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

بیماری های مقعدی شامل بیماری های بواسیر، فیستول، شقاق، کیست مویی، آبسه و…می شود. این بیماری ها در موارد حاد تر بایستی از طریق درمان های تهاجمی مانند لیزر و جراحی درمان شوند. شاید یکی از مهمترین دغدغه بیماران در رابطه با درمان بیماری های مقعدی قبل از نتیجه ی درمان، هزینه ی این نوع عمل ها می باشد. زیرا هزینه بعضی عمل ها مثل هزینه جراحی بواسیر با لیزر سنگین بوده و همه بیماران از پس پرداخت آن بر نمی آیند.

هزینه جراحی بیماری های مقعدی

تعیین هزینه دقیق عمل جراحی بیماری های مقعدی مثل هزینه عمل کیست مویی کار مشکلی است زیرا هزینه عمل به عوامل متعددی از جمله پزشک، مرکز درمانی، شهری که قرار است درمان را در آن انجام دهید، شرایط بیمار و … بستگی داشته و نمی توان برای آن هزینه دقیقی را تعیین نمود. به علاوه هر مقدار بیماری شما پیشرفته باشد به عمل سنگین تری نیاز دارد و مسماً هزینه مورد نیاز برای درمان آن بیشتر است از همین روی توصیه می شود، در صورت بروز علائم سریعاً با پزشک مشورت نمایید.

هزینه لیزر بیماری های مقعدی

هزینه انجام لیزر بیماری های مقعدی نیز به عوامل متعددی بستگی دارد و تعیین هزینه ی آن کار مشکلی است پس لازم است برای تعیین قیمت با مرکز درمانی مورد نظر مشورت نمایید. اما خوب است بدانید از آنجا که لیزر به صورت سرپایی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود، نیاز به طی دوره نقاهت و استراحت در منزل ندارد که این امر خود تا حد قابل توجهی هزینه های شما را کاهش خواهد داد.

قوانین بیمه در رابطه با پرداخت هزینه درمان لیزر

یکی از مهمترین مسئله در رابطه با درمان بیماری های مقعدی با لیزر این است که بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند. دلیل این امر این است که به طور کلی شرکت های بیمه هزینه های روش های درمانی سرپایی، بدون بستری، بدون بی هوشی و کمتر از  شش ساعت را تقبل نمی کنند. در نتیجه هزینه ای بابت لیزر به بیمار پرداخت نمی کند. اما از آنجایی که یکی از مزیت های لیزر این است که نیاز به بستری شدن در بیمارستان و طی دوره نقاهت ندارد، همچنان از نظر اقتصادی در مقایسه با جراحی به صرفه تر است.

منبع : ونک لیزر 

مطالب مرتبط: http://www.emdadgar.com/forum/showthread.php?tid=16458

http://www.emdadgar.com/forum/showthread.php?tid=16459

http://yon.ir/NnaGU

http://yon.ir/BYnfy

http://yon.ir/YKCZ5

https://forum.sa-mp.com/member.php?u=333137

https://subrion.org/forums/members/vanak70.15767/

https://subrion.org/members/info/vanak70/

https://www.edocr.com/user/nadihamidi2017

https://www.edocr.com/user/laservanak

http://irblog.loxblog.com/forum/?p=446&fid=446

http://forum.raymarine.com/member.php?action=profile&uid=30551

https://britishforcesdiscounts.co.uk/biz/a/93626-vanaklaser

http://www.i-phone.ir/forums/thread99982408.html#post1050803

https://support.bioconductor.org/u/20982/

https://onmogul.com/vanak70

http://yon.ir/QbcAu

https://www.sandiegoreader.com/users/vanak70/

http://www.cruzroja.es/creforumvolint_en/user/profile/40104.page

http://yon.ir/xqBYP

https://www.quibblo.com/story/c6bW-jkQ/

https://www.quibblo.com/story/c6bt-IhQ/

http://moisrex..com/Forum/Post/27526

http://hullcity.boardhost.com/viewtopic.php?pid=628646#p628646

https://piqs.de/user/vanak70

https://www.bonanza.com/users/38684166/profile

https://www.adsoftheworld.com/user/vanak70

http://yon.ir/pErUr

http://fissure.deyblog.ir/post/15

http://hullcity.boardhost.com/viewtopic.php?pid=620550#p620550

http://darmanenovin.blogfa.com/post/108

http://hullcity.boardhost.com/viewtopic.php?id=150097

http://www.webestools.com/profile-40555.html

https://bionumbers.hms.harvard.edu/bionumber.aspx?&id=116525

https://thimpress.com/forums/users/vanak70/

 



:: بازدید از این مطلب : 843
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

 

علائم شاخص هموروئید را برای افرادی که قبلاً بیماری آنها تایید شده می‌توان در خانه درمان نمود. اما هرگونه خونریزی مجدد از رکتوم، خصوصا خونریزی شدید یا در افراد بالای 40 سال باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

علائم هموروئید

از نشانه‌های بیماری هموروئید میتوان به درد، مشاهده خون روی دستمال توالت، خارش و سوزش و احساس وجود توده در مقعد اشاره کرد.

همه علائم عنوان شده رایج هستند و بیش از 75 درصد از مردم آنها را تجربه می کنند. با این حال چگونه می توان تشخیص داد که به بیماری دیگر مبتلا شده‌اید؟ پزشکان از تشخیص افتراقی برای تایید بیماری استفاده می کنند. به این معنی که با رد سایر بیماری‌ها وجود یک عارضه را تشخیص می دهند. در اینجا به بعضی از بیماری‌ها که علائمی مشابه با هموروئید دارند اشاره می کنیم :

  • بیماری IBD یا التهاب روده: این بیماری شامل بیماری کرون و کولیت زخمی است و می تواند خونریزی و ناراحتی رکتوم را ایجاد نماید. هر دو نوع IBD جزء بیماری‌های طولانی مدت است که معمولاً جوانان را درگیر می‌کند. علائم این عارضه‌ها شامل اسهال، التهاب، کاهش وزن و تب می‌باشد.
  • سرطان کولون و رکتوم : این سرطان ها در نزدیکی رکتوم رخ می‌دهند و موجب خونریزی و ناراحتی مقعد می‌شوند و علایمی شبیه هموروئید دارند. سرطان رکتوم و کولون قبل از 40 سالگی نادر است. علائم این سرطان‌ها ممکن است شامل خونریزی مداوم، تغییر در عادت های روده یا شکل حرکت روده، درد کمر، شکم و کاهش وزن غیر منتظره باشد.
  • شقاق : شقاق یا همان شکاف در دیواره مقعد علایمی مشابه با بواسیر را ایجاد می‌کند و می تواند باعث درد، سوزش و خونریزی شود. این عارضه می تواند در هر سنی رخ دهد و معمولاً عامل آن یبوست است. شکاف‌های مقعدی معمولاً با درمان‌های خانگی مشابه هموروئید درمان می شود.
  • زگیل ناحیه تناسلی : زگیل تناسلی یکی از انواع بیماری های منتقله از راه جنسی است (STDs) است که می تواند در ناحیه مقعد رشد کند و علایمی مانند خونریزی و ناراحتی را ایجاد کند. عامل زگیل تناسلی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است و باید به سرعت درمان شود زیرا رشد و افزایش این زگیل ها شانس ابتلا به سرطان رکتوم را افزایش می دهد. دیگر STD ها، از جمله کلامیدیا و گنوره نیز در ناحیه مقعد ایجاد شده و باعث نشانه‌های تحریک و خونریزی می‌شوند.
  • خارش مقعد : خارش مقعد اغلب با بیماری هموروئید اشتباه می شود، زیرا این مشکل نیز باعث خارش و سوزش در ناحیه رکتوم می شود و در واقع یک نوع درماتیت موضعی است که خارش شدیدی را ایجاد می کند. این مشکل می تواند از رطوبت بیش از حد و یا حساسیت غذایی حاصل شود. درمان این عارضه شامل خشک نگه داشتن مقعد، اجتناب از خراش، و استفاده از پماد یا کرم تجویزی پزشک است.

منبع: بیچشک



:: برچسب‌ها: هموروئید , تشخیص هموروئید , بیماری هموروئید ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

بسیاری از ما با شنیدن عبارت اسهال خونی به‌شدت نگران میشویم و بلافاصله به یاد بیماری‌های خطرناک می‌افتیم. اما این مشکل می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد، برخی از این دلایل جدی نیستند و به‌راحتی درمان می‌شوند، اما برای موارد دیگر به‌سرعت باید به پزشک مراجعه کنید. در این مقاله با علت اسهال خونی، علائم، روش‌ تشخیص و درمان اسهال خونی آشنا می‌شویم.

علائم اسهال خونی

نشانه‌های اسهال عبارتند از:

  • احساس گرفتگی شکم؛
  • دیدن مدفوع شل بیشتر از 3 بار در روز؛
  • معده درد؛
  • خستگی؛
  • گیجی درنتیجه‌ی ازدست دادن مایعات بدن؛
  • تب؛

علل بروز اسهال خونی

اسهال معمولا به‌ علت وجود عوامل بیماری‌زا مانند باکتری یا ویروس ایجاد می‌شود. شایع ترین علت اسهال در بزرگسالان، نوروویروس است. نوروویروس گروهی از ویروس‌هاست که باعث التهاب معده و دیواره‌ی روده‌ی بزرگ می‌شوند. استفاده از داروهای آنتی بیوتیک‌ نیز گاهی موجب اسهال می‌شود. زیرا آنتی بیوتیک‌ها، باکتری‌های موجود در پوشش داخلی معده را ازبین می‌برند. به‌طور کلی چند عامل موجب می‌شود به اسهال خونی مبتلا شوید و بعضی از این عوامل جدی‌تر از سایرین هستند.

زمان مراجعه به پزشک

اسهال خونی در همه موارد جدی نیست، اما گاهی نشان‌دهنده‌ی مشکل مهمی است، به‌ویژه اگر قرمزی مدفوع ناشی از وجود خون در آن باشد. در صورتیکه دچار اسهال خونی شدید و علائم زیر را نیز مشاهده کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید.سرگیجه؛

  • احساس خستگی؛
  • مشکلات گوارشی؛
  • مشکلات تنفسی؛
  • غش کردن و بی‌حالی؛
  • تب بالاتر از ۳۸ درجه‌؛
  • معده درد شدید؛
  • استفراغ خون یا تکه‌های سیاه.

 



:: برچسب‌ها: اسهال , علائم اسهال خونی , اسهال خونی ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

بواسیر خونی به بواسیری که در اثر ترومبوز دچار خونریزی شده است، اطلاق می شود، منظور از بیماری بواسیر خونی یا همان التهاب عروق خونی در ناحیه مقعد است که در اثر تجمع لخته خون (ترومبوز) و وارد آمدن فشار به این ناحیه دچار خونریزی شده است. بواسیر خونی نیازمند توجه و درمان فوری پزشکی است زیرا خونریزی به شدت برای بدن مضر است و احتمال آنمی یا کم خونی وجود دارد.

انواع بواسیر خونی چیست ؟

انواع بواسیر خونی به این شرح است :

  • بواسیر خونی داخلی : بواسیر یا تورم عروق در ناحیه رکتوم یا مقعد از نوع داخلی است، این نوع بواسیر معمولاً علائم کمتری را ایجاد می کند ولی اغلب بیمار دچار خونریزی از نوع داخلی است و از آن آگاهی ندارد.
  • بواسیر خونی خارجی : اگر عروق در اطراف دهانه مقعد دچار تورم شوند، بواسیر از نوع خارجی روی میدهد. این بواسیر تشخیص راحت تری داشته زیرا علائم آن به وضوح قابل مشاهده هستند و بیمار درد شدیدی داشته و در برخی موارد دچار خونریزی می شود.

علائم بواسیر خونی

بواسیر با تورم عروق در این ناحیه همراه است هنگامی که مدفوع سخت از دستگاه گوارش عبور نماید با سطح این عروق تماس پیدا کرده و فرد را دچار خونریزی می نماید. از علائم چنین بواسیری می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • خروج ترشحات لزج و چسبنده و بی رنگ به هنگام دفع از مقعد
  • احساس ناکامل نبودن فرآیند مدفوع
  • درد مقعدی که با اجابت مزاج تشدید شود.
  • سوزش و خارش پوست اطراف مقعد
  • دفع خون روشن به همراه دفع مدفوع یا پس از آن
  • التهاب و تورم در اطراف مقعد
  • ترومبوزه (مشاهده زائده ها و بیرون زدگی های گوشتی در اطراف مقعد)

درمان بواسیر خونی

درمان این عارضه از دو جهت بسیار حائز اهمیت است زیرا اولاً بواسیر خونی می تواند آنمی یا کم خونی را در پی داشته باشد، دوماً این عارضه می تواند نشانه ای از بیماری های دیگر ناحیه مقعد مانند سرطان مقعد باشد. پس در صورتی که علائم بواسیر خونی را مشاهده نمودید، سریعاً برای درمان اقدام کنید.

درمان با دارو

درمان دارویی این بیماری می تواند به سبب درمان علائم مختلفی از این بیماری مورد استفاده قرار گیرد به طور مثال جهت کاهش درد و التهاب می توان از داروهای مسکن، برای جلوگیری از عفونت از آنتی بیوتیک و از داروهای ملین جهت بهبود حرکات روده ای استفاده نمود. همچنین یکی از داروهای مناسب بواسیر استفاده از پماد یا شیاف آنتی هموروئید است که می توان تمامی نشانه های این عارضه از جمله درد، سوزش، خارش ، التهاب و … را درمان نماید. اما اگر نشانه های این عارضه پس از طی 7 روز بهبود نیابد لازم است مصرف پماد آنتی هموروئید را قطع و با پزشک در این باره مشورت نمایید.

درمان در طب سنتی

درمان های سنتی را نمی توان جایگزین درمان های موثر پزشکی نمود اما استفاده از این درمان ها می تواند تا حد زیادی در بهبودی بیماری شما موثر باشد، برخی از مهمترین درمان های پیشنهاد شده برای این عارضه به این شرح است :

  • سرکه سیب : سرکه سیب دارای خاصیت ضد التهابی است و می تواند به سرعت در درمان این عارضه موثر باشد برای این منظور لازم است مقداری از سرکه را به تشت آب گرم اضافه نموده و برای 15 دقیقه در آن بنشینید و یا اینکه پنبه آغشته به سرکه سیب را بر روی مقعد قرار دهید.
  • روغن نارگیل: این روغن دارای خواص بسیاری است و روش استفاده از آن نیز مانند سرکه، آغشته نمودن پنبه به این روغن است.
  • آلوئه ورا : ژل این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بواسیر خونی مفید است برای این منظور می توان ژل این گیاه را بر روی مقعد ماساژ دهید و مشاهده خواهید کرد که التهاب و سوزش را بهبود می بخشد.
  • روغن بادام : این روغن حاوی خواص جذب کننده و نرم کننده است، برای این کار لازم است پنبه ای را آغشته به این روغن نمایید و بر روی مقعد قرار دهید. این روغن می تواند التهاب، سوزش و خارش مقعد را بهبود ببخشد.
  • عنبر نساء : عنبرء نسا می تواند درد و التهاب را کاهش دهد و دارای خواص نرم کنندگی و رطوبت دهندگی است. پنبه ای را آغشته به عنبر نسا نمایید و بر روی مقعد استعمال نمایید.

درمان خانگی

درمان های خانگی پیشنهاد شده برای این عارضه به این شرح است :

  • استفاده از لباس های گشاد و نخی
  • مصرف کافی آب و خوراکی های حاوی فیبر برای بهبود حرکات روده ای و جلوگیری از یبوست
  • اجتناب از حمل و جا به جایی اشیاء سنگین
  • کاهش توده بدنی به منظور کاهش فشار وارده بر بواسیر
  • استفاده از یخ بر روی بواسیر(یخ را در کیسه فریزر قرار داده و در حوله بپیچید) به منظور کاهش درد
  • حمام سیتز نشستن در آب گرم حاوی نمک ، جوش شیرین و .. به مدت 15 دقیقه به منظور کاهش درد و التهاب

 

درمان های ذکر شده برای این عارضه اغلب در مراحل ابتدایی بیماری اثر دارد ولی نمیتوان آنها را به عنوان درمان موثر و قطعی بواسیر معرفی نمود،درمان قطعی بیماری بواسیر از طریق لیزر درمانی امکان پذیر است.

 


:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody


درد کلیه بر اثر عفونت کلیه یا آسیب رسیدن به آن ایجاد می‌شود. کلیه ها در پشت بدن و بالای کمر (درست پایین دنده ها) قرار گرفته‌اند. اما چطور بفهمیم که درد این قسمت واقعاً مربوط به کلیه هاست؟ روش قطعی برای این کار وجود ندارد، اما با بررسی برخی علائم و انجام برخی آزمایش‌ها می توان فهمید که این درد مربوط به کلیه هاست یا نه.

احساس درد شدید در قسمت بالای کمر و درد در یک طرف خصوصاً اگر با تب و مشکلات ادراری همراه باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد.
این درد می تواند در اثر عفونت کلیه ها (پیلونفریت) ایجاد گردد.

سنگ کلیه نیز باعث بروز درد در ناحیه کلیه می شود. حرکت سنگ در کلیه باعث ایجاد درد می گردد. وقتی سنگ کلیه شروع به حرکت می‌کند و از قسمت میزنای (حالب) عبور می کند و به سمت مثانه می رود، دردهای شدید و متناوبی را ایجاد می نماید که پزشکان آن را قولنج کلیوی یا قولنج میزنای می گویند.

شب‌ادراری بیش از یک بار در طی خواب شبانه یکی از علائم بیماریهای کلیوی است

دلایل ایجاد درد کلیه

1- آترواسلکروز (قطع جریان خون در کلیه‌ها)


2- خونریزی کلیه 


3- کلیه نعل اسبی 

4- هیدرونفروز (ورم کلیه)

5- سرطان کلیه (یا تومور کلیه) 

6- عفونت کلیه (پیلونفریت)

 

منبع: https://www.asriran.com



:: برچسب‌ها: کلیه درد , درد کلیه , عفونت کلیه ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

کرون یکی از بیماری‌های التهابی روده است که باعث آسیب‌هایی در دیواره‌ی روده می‌شود. این بیماری مزمن است و معمولاً در دو دوره‌ی سنی بیشتر بروز میکند؛ بین 10 تا 30 سال و دیگری حدود 60 سالگی و بعد از آن است.بیماری کرون می‌تواند دارای علائمی باشد که در تمام عمر می‌آیند و می‌روند.

در این بیماری مبتلا شدن هر قسمت از گوارش یحتمل است  و معمولا التهاب تمام ضخامت جداره روده را درگیر می‌کند و می‌تواند سبب ایجاد آبسه، فیستول یا تنگی در روده شود. این آسیب‌های التهابی بصورت بخش بخش، دیواره‌ی روده را درگیر می‌کند و التهاب و ضایعات در دیواره پیوسته نیست، بلکه به بیانی لکه لکه است.

  

غذاهای مفید برای بیماری کرون, علایم اولیه بیماری کرون

بیماری کرون در افرادی که یکی از اعضای خانواده شان به این بیماری مبتلا است، شایعتر است.

دلایل بیماری کرون:

علت اصلی این بیماری همچنان ناشناخته است. در گذشته به نظر می رسید رژیم غذایی و استرس یکی از علل بروز بیماری باشند اما اکنون پزشکان می‌دانند که این دو عامل، باعث تشدید بیماری می‌شوند اما علت بیماری نیستند. دلایل دیگری مثل وراثت و نقص سیستم ایمنی احتمالاً در بروز بیماری نقش دارند.

ممکن است یک باکتری و ویروس آغاز کننده بیماری باشد. زمانی که سیستم ایمنی سعی در مقابله با میکرو ارگانیسم مهاجم دارد، یک پاسخ غیرطبیعی از سیستم ایمنی باعث حمله به سلولهای دستگاه گوارش و ایجاد علایم شود.

 

www.beytoote.com

 



:: برچسب‌ها: کرون , بیماری کرون , علت کرون , التهاب روده ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
خارش مقعد یک تحریک است که در صورت حاد شدن میتواند  کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. به دلیل احساس نارضایتی و ناخوشایندی که به شما متحمل میکند.
بنابراین هنگامیکه که شما در این موقعیت هستید چه باید بکنید؟ تسکین دادن تحریک خارش، عوض شدن چهره شما یا نادیده گرفتن تقاضای بدن شما به خارش انتخاب سختی خواهد بود ؛ حالا،بیایید آن هارا بررسی کنیم.خارش مقعد
خارش مقعد

دلایل خارش مقعد

خارش مقعد برای همه افراد در هر سنی اتفاق می‌افتد، اما دلیل این اتفاق چیست؟
  1. تحریک شدن پوست به دلیل استفاده از برخی شوینده‌ها
  2. التهابات پوستی
  3. اختلالات مربوط به روده و مقعد
  4. زخم عمیق مقعدی
  5. بیماری بواسیر(هموروئید) 
  6. بیماری‌های عفونی جنسی و انگلی
  7. بیماری های دیگر مانند؛ زردی،تیروئید،دیابت و بیماری التهاب روده
  8. غذاهایی تند و فلفل

 

http://namnak.com



:: برچسب‌ها: خارش مقعد ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 ارديبهشت 1398 | نظرات ()